Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door May Linn
Ik lees hier niet zo vaak, maar is niets als je kat ziek is  :-\
Maar ik lees wel dat het nu de goede kant op gaat, go Samos!
Dat hij gauw maar weer helemaal op mag knappen  :)
Door Lefki&Amy
May Linn schreef: Ik lees hier niet zo vaak, maar is niets als je kat ziek is  :-\
Maar ik lees wel dat het nu de goede kant op gaat, go Samos!
Dat hij gauw maar weer helemaal op mag knappen  :)
Nee, het is sowieso niks als 1 van je dieren ziek is, en de oorzaak is niet of erg moeilijk te achterhalen, waardoor het lang duurt voordat er aan genezing gewerkt kan worden...en al die tijd zo'n pierig hoopje ellende  :(
Maar gelukkig gaat Saampje de goede kant op, al blijf ik het nog wel wat wisselend vinden. Ze eet wel goed, maar lijkt soms nog even niet zo lekker. En soms, als ik haar optil, mauwt ze toch ook.
Nog een paar dagen ab en dan moet t goed zijn. Ben benieuwd!!!
Door Lefki&Amy
Na de abkuur ging het weer bergafwaarts met m'n Samosmeisje....

Toen heb ik besloten het maar op mijn manier te doen, want terug gaan naar de da zou zeer waarschijnlijk een nieuwe abkuur opleveren (daar deed ze het immers goed op...).
Ik geef haar nu 2 maal daags (2 ml) aloe vera sap met 2 druppels visolie. Ik heb haar 1,5 week een homeopatisch middel tegen ontstekingen gegeven, maar dat vond ze zoooo smerig, dat ik dat nu maar achterwege laat. Daarnaast heb ik de ultralight verteerbare superbrokken van de da ook maar de deur uit gedaan, want die vond mevrouw niet te nassen EN ik zag dat er BHA in zit, dus ik vond t zelf ook helemaal niks.

Heb 2 weken geleden Almo Nature besteld en die vindt ze super. Ze doet t nu EINDELIJK goed!!! Ze kan nu ook weer eens wat anders eten, zonder meteen over te geven en/of diarree te hebben.

:circle:
Door Limpy
Gelijk heeft je poezedametje om de BHA´s te laten staan!

Maar ze wilde dus gewoon lekkere dingetjes hebben!
:groupwave2:  :mbounce:
Das fijn om te horen zeg dat ze dit dan iig eet en en ´t er goed op lijkt te doen, jeej!

(hier vinden ze die blikjes ook errug lekker (alleen kip) ten tijden van ziek zijn als lapmiddel om weer aan ´t eten te krijgen)
Door Lefki&Amy
Misschien toch iets te hard/vroeg gejuicht....

Het gaat best redelijk en over het algemeen beter dan het ging, maar echt van harte eten doet ze niet....Ze weegt dan ook nog steeds maar een krappe 3 kilo.

Het enige waar mevrouw echt een moord voor doet is een BOTERHAM en maatjesharing. Daarnaast loopt ze wel warm voor friet en mijn avondeten, hoewel haar ogen dan toch vaak groter leken dan haar maag  :-\

Ze is van origine een griekse zwerfpoes, en volgens mij heeft ze daar die boterhammenmanie van....en nu ze qua voedingsstatus aan het overleven is, lijkt ze daarin terug te vallen.
Hoe vreemd kan een poes zijn....-zucht-
Door EllenL
Nou ja, dan maar aan de boterhammen en haring en lekker mee eten met de pot.... als ze verder niet heel slecht reageert op brood zou ik in zo'n geval liever hebben dat ze iets eet dan niets...
Door Lefki&Amy
Saille schreef: Nou ja, dan maar aan de boterhammen en haring en lekker mee eten met de pot.... als ze verder niet heel slecht reageert op brood zou ik in zo'n geval liever hebben dat ze iets eet dan niets...
Ja, zo denk ik ook. Gisteren had ze zelfs de broodzak van het aanrecht gejat en was bezig daar een boterham uit te ontfutselen. Toen heb ik haar maar een sneetje gegeven en die pakte ze aan als een uitgehongerde tijger, ging ermee vandoor en ging, al grommend, 'em op zitten peuzelen.
Ze is er niet beroerd van geworden, ook geen gekots en geen diarree  :-\

Ik denk meestal; ze zullen zelf wel weten wat goed voor ze is, maar een boterham...terwijl ik haar  juist bewust granenvrij voer  ::)
t is en blijft een kat hè...en ik dus personeel...ZIJ BEPAALT  8)
Door Lefki&Amy
Maar inmiddels gaat t wel goed met haar! De aanhouder wint toch blijkbaar!

Er verschijnen zowaar heuse drollen in de kattenbak!!!
Werkelijk waar een zeer verheugend en schoon fenomeen!!!  :o  :o

Ik heb er wel een kwartier naar staan kijken, alvorens een vreugdedans te doen!!

Weken Aloe Vera, visolie en All Septicum doen wonderen!!!
(ow ja, en lichtverteerbaar voer natuurlijk)
Daar kan geen da en geen abkuur tegenop!!  :D  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door