Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
morgen weer met sien naar de dokter.
er zit aan de bovenkant van het litteken een knoopje met een draadje eraan, dat in de wond gaat. alle hechtingen zijn allang verwijderd, en ik knip het liever niet zelf zomaar af. en sien heeft sinds dit weekend een hard ding onder haar huid. dat zat er eerst niet en het lijkt bijna door de huid te willen prikken. en ik vind haar niet snel (eigenlijk niet meer) verbeteren. ze compenseert nog veel met haar heup en rug.

straks snel het avondeten geven, dan kan ze morgen nuchter mee.
Door koekje
ik heb geen idee wat dat harde ding kan zijn. dus voor foto of als ze weer open moet, is het wel zo handig dat ze nuchter is. als dat knoopje met draadje een achtergebleven hechting is, kan dat zo afgeknipt worden.

sien is meestal voor mij ook iets makkelijker te lokken en commanderen als ze nog niets heeft gegeten. dat heeft zo zn voordelen met haar onder dwang in de tas van de sienmobiel zetten.
Door Henkje
Bij Skoll is een rare bult ontstaan na de sterilisatie. Volgens de DA was het een vetbult, buikvet dat door de wond is gekomen en de wond is toen dichtgegroeid.
Het kan dus ook iets onschuldigs zijn ;)
Door ibbi
hopelijk is 't een draadje ( hechting ) of zo,
vervelend dat ze niet verder verbeterd nu, hopelijk gaat 't snel weer de goede kant op!
sterkte morgen  :bigarmhug:
Door koekje
er zat idd nog een hechting in. die zou op zich ook wel vanzelf oplossen, maar ik was er toch, dus ging deze er uit.

het harde dingetje wat ik voelde is een clipje van de teugel die ze gemaakt hebben ter reconstructie van de nieuwe knieband van sien.
de dokter heeft gevoeld etc, en alles voelde goed en normaal. knieschijf blijft mooi liggen, litteken is netjes en goed, ze is al wat minder stijf. ze wilde alleen helemaal niet voor hem een stukje lopen. ze was erg boos (de liefde tussen sien en de dokter komt echt nooit meer goed) en vooraf hadden honden beetje zitten blaffen in de wachtkamer. sien had een rode neus van de stress en werd een boze rode aardappelzak. grommen en blazen naar de dokter, dikke staart en hoge haren en rug. toen de dokter haar een zetje gaf om te lopen, wilde ze hem meppen.

sien heeft wel wat meer tijd nodig om te herstellen.
vlak nadat ze geopereerd was, heeft ze toen in het weekend haar knie een beetje verdraaid. daarom zal het herstel een paar weken meer in beslag nemen.
over 2 maanden moet ze weer helemaal beter zijn. dan zal ze als ze net opstaat bv misschien nog een beetje moeilijk doen met het pootje, maar verder alles normaal en goed.
normaliter zou ze volgende week meer dingen mogen doen (bv naar buiten), maar vanwege haar verdraaiing duurt dat nog iets langer.
de tuin is voorlopig toch nog niet afgezet, dus hebben ze iig beiden nog huisarrest.

sien mag dus nog niet sporten zoals de dokter het noemde. dat ze van de week al weer behoorlijk achter ot aanzat en in een gekke bui 4 rondjes met dikke staart en hoge rug en rechte bokkenpoten rondsjeesde, is al wel een heel goed teken.
Door koekje
ja, ik ben er zeker blij mee.
ik ben ook niet in opperste zenuwachtigheid naar de dokter gegaan, anders had ik gisteren wel geprobeerd op afspraak te komen. ik zag een sien dat het geen spoed was.

ik denk dat ik pas helemaal gerustgesteld ben als ze over 2 maanden alles weer helemaal normaal doet en ik er niets meer aan merk of zie.
Door Mevroi Kruim
Klinkt prima toch! Banden en pezen zijn some dingen qua genezing, dat kan wel een jaar of langer duren voordat het helemaal weer goed is. Dochter van een vriendin had een sportblessure, heeft zeker 18 maanden geduurd. Ikke had een stukke vinger (2x), duurde 1 1/2 tot 2 jaar voordat het echt weer goed was.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door