Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3199266
Wat ik bedoelde met dat voeren ook uitstellen is is dat er vaak negatief over wordt gedaan als je behandelt zonder dat ze ooit weer gezond worden. Ik vind dus dat dat niet uitmaakt, dat je vanaf dat je geboren bent de dood aan het uitstellen bent en voor iemand met een chronische aandoening is dat meestal dichter bij dan voor een gezond iemand, maar in mijn gedachtegang is het het net zo goed waard als ze niet meer lang te leven hebben zolang de behandeling een goede kwaliteit van leven geeft.
#3199446
Anne in Duitsland schreef:
De enige deur waar Moeke door naar binnen wil, is die van de keldertrap naar het woongedeelte. :biggrin2: Maar daar staat dan altijd een nieuwsgierige hond of kat te loeren, en dan hoeft ze niet meer. :D

Sneu hoor, dat met Pugsley toen. Je zag toen al wel aan hem dat hij niet in orde was? Ik vind dat het moeilijkste momenteel: Moeke oogt echt niet ziek. Wel oud en wat trager dan zes jaar geleden, maar dat zij d'r vergeven. Ik was zes jaar geleden ook soepeler. :biggrin2: Maar daarom vind ik het dus moeilijk om haar te laten inslapen, ook al kost iedere behandeling weer een hoop geld, terwijl je weet dat het toch alleen maar uitstel is, geen afstel. Ze knapt iedere keer weer zo goed op en is dan zo knuffie en toch lekker kattig ook. Helemaal Moeke!
We plukken dus de dagen maar gewoon verder. :biggrin2:
De laatste maand van zijn leven werd zijn vacht weer wat doffer (door het barfen was zijn vacht enorm opgeknapt, hoewel zijn nieren er al erg slecht aan toe waren), en zijn achterhand begon erg in te vallen. Door het gebrek aan kalium (Door het vele plassen) nam de spiermassa ineens in een snel tempo af :( En toen was het ineens binnen 2 dagen voorbij. Binnen 2 dagen is hij zo snel achteruit gegaan, dat We besloten om hem in te laten slapen. We hadden niet eens de kans om te proberen hem met Fortekor weer wat op te lappen.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
#3199582
Anne, als je zo voor Moeke zorgt, haar eten geeft en haar in huis neemt, is ze geen zwerver meer hè. Dan is ze jouw kat. ;) Of je haar nu uit een asiel opgehaald hebt of ze is zelf naar je toe gelopen, dat maakt toch niets uit?
Sommige katten zijn nu eenmaal meer huiskat dan andere.

En als het je beter doet voelen ik heb ook wel meer dan 400 euro uitgegeven aan katten die niet van mij zijn en ik dus ook geen eten geef of niet aanhaal. De meeste zie ik nooit meer terug, andere gaat het niet verder dan van op afstand zien lopen. En toch doe ik het zo terug want het geeft zoveel voldoening.
Een aantal gedumpte kittens en twee poezen die maar nest op nest kregen maar mensenschuw zijn. Die laatste twee lopen hier in de buurt wel nog steeds rond ( nu steriel dus) maar zijn niet te benaderen en ik weet zelfs niet waar ze hun eten halen. Binnenkort wordt de tuin hier afgezet voor eigen katten en zullen ze spijtig genoeg ook uit mijn schuur en uit mn tuin moeten blijven.

Ik hoop dat het met Moeke nog lang goed blijft gaan. Ze verdient dat toch. En ze doet het zo goed.
#3199595
pearlsofpassion schreef:Anne, als je zo voor Moeke zorgt, haar eten geeft en haar in huis neemt, is ze geen zwerver meer hè. Dan is ze jouw kat. ;) Of je haar nu uit een asiel opgehaald hebt of ze is zelf naar je toe gelopen, dat maakt toch niets uit?
Sommige katten zijn nu eenmaal meer huiskat dan andere.

En als het je beter doet voelen ik heb ook wel meer dan 400 euro uitgegeven aan katten die niet van mij zijn en ik dus ook geen eten geef of niet aanhaal. De meeste zie ik nooit meer terug, andere gaat het niet verder dan van op afstand zien lopen. En toch doe ik het zo terug want het geeft zoveel voldoening.
Een aantal gedumpte kittens en twee poezen die maar nest op nest kregen maar mensenschuw zijn. Die laatste twee lopen hier in de buurt wel nog steeds rond ( nu steriel dus) maar zijn niet te benaderen en ik weet zelfs niet waar ze hun eten halen. Binnenkort wordt de tuin hier afgezet voor eigen katten en zullen ze spijtig genoeg ook uit mijn schuur en uit mn tuin moeten blijven.

Ik hoop dat het met Moeke nog lang goed blijft gaan. Ze verdient dat toch. En ze doet het zo goed.

Daarom ga ik ook steeds met haar naar de da, ondanks de kosten. ;) Ik ben alleen maar blij dat ze het zo goed doet, en zou willen dat ik haar meer in huis kon laten. De honden zijn het probleem niet, ik vrees meer een clash tussen haar en Sokjes en Vaya. Vandaar dat ze wel mee naar de woonkamer mag als de andere katten buiten zijn. Helaas is het weer zodanig dat Vaya de hele dag op d'r luie donder in een lepel van de krabpaal ligt. :biggrin2:

Eigenlijk kwam ik hier kijken om een geluksmomentje te delen: ik vond dat Moeke de laatste dagen weer zo slecht at, en had vanochtend daarom een halve eetlustopwekker door iets gedaan wat ze nog wel een beetje eet. Ook dat liet ze in eerste instantie staan na een paar likjes vanochtend, maar blijkbaar heeft het wel geholpen, want zojuist zag ik haar eten, en toen ik weer ging kijken, waren beide bakjes leeg - allebei met raus voer (gemalen konijnorgaan en een eendagskuiken). Ga ik maar vaker doen, denk ik, eetlustopwekkers door d'r eten doen! :D
Door Anne in Zweden
#3199732
Hier een paar foto's van Moekepoekepoedelewoep. Ik had haar weer even in het woongedeelte gelaten, omdat de kust veilig was. Vond ze leuk! Liep spinnend achter me aan, mee de zitbank op, zitbank weer af, stoel op, stoel weer af. :biggrin2:

Ze heeft haar ogen normaal gesproken niet zo dichtgeknepen, dat komt door de flits van de camera.

In het echt heeft ze een veel mooier koppie, en ook niet zo'n zuunig mondje.

Afbeelding


De wond onder haar staart geneest goed:

Afbeelding


AHA! Zoonlief gespot achter de terrasdeur. Full red alert! :biggrin2:

Afbeelding


M'n kleine spinnende knuffelkopjeskatje! :smitten:

Afbeelding
Door Too
#3200156
Wat een knoedeltje, ze geniet wel heel verschrikkelijk van dit 'uitje' :kitty:
Ik ben fan!

via een beeldscherm is het haast niet te beoordelen maar vachttechnisch gezien ziet ze er gewoon goed uit , helemaal niet als: kantelt-bijna-bejaard-poekie
Door Anne in Zweden
#3200187
Too schreef:Wat een knoedeltje, ze geniet wel heel verschrikkelijk van dit 'uitje' :kitty:
Ik ben fan!

via een beeldscherm is het haast niet te beoordelen maar vachttechnisch gezien ziet ze er gewoon goed uit , helemaal niet als: kantelt-bijna-bejaard-poekie
Klopt, haar vacht is echt weer heel mooi geworden, zeker vergeleken met toen ik voor het eerst naar de da ging met 'r. Toen was de vacht dof en plukkerig, nu ligt alles weer netjes tegen de huid en ze glanst en ziet er gewoon gezond uit. Geen idee meer wat er nou precies met haar aan de hand is, schiet mij maar lek. We blijven gewoon lekker de dagen plukken met ons tweetjes! :D
Door Anne in Zweden
#3201565
EliScooby schreef:Hoe is t met Moeke?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925K met Tapatalk


Lief dat je 't vraagt! Ik moet momenteel op de berichten van Herr Antje afgaan, omdat ik zelf wegens familieomstandigheden sinds zaterdag al in NL ben, maar ze schijnt onveranderd te zijn. Eet weinig (bij ons thuis althans), maar wil er wel altijd bij zijn wanneer C. eten maakt voor de honden en afwast etc. Zolang ze nieuwsgierig is en lekker bij de deur staat te mauwen wanneer er iemand in de kelder is, zal het wel goed zijn, hoop ik maar.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door