Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
De bloeduitslag was niet goed. Hij knapt dus niet op. Er kan een echo gemaakt worden om zijn lever te bekijken. Ik weet het niet meer nu. Moet ik hem laten gaan of nog voor hem vechten?
Door pearlsofpassion
Zo vreemd!

Hij reageert toch goed?
Kunnen ze geen medicatie meegeven of een dieet waarop hij kan proberen thuis te herstellen?
Ik zou hem tenminste nog mee naar huis nemen en een kans geven.  Al is het maar om zachtjes uit te bollen. Maar het gaat toch tegen mijn gevoel in dat er niets meer aan te doen zou zijn.  Ik kan dat moeilijk geloven...  :-\

Ik zou zeker nog niet gewoon opgeven.  Niet hem daar laten gaan. 
Hij moet toch minstens nog naar huis komen.  :'(
Door hannabelgje
Ik zal morgen de echo laten doen en daarna gaat hij mee naar huis. daar gaat hij op een leverdieet en dan wachten we tot het niet meer gaat. Zo lang hij blijft eten mag hij thuis nog uitbollen denk ik.
Door pearlsofpassion
Ok, dat zou ik waarschijnlijk ook doen.

Is er niets van medicatie om zijn lever te ondersteunen? Of bestaat dat gewoon niet?

Veel sterkte ermee he.  Het valt niet meer als je denkt dat je hem binnenkort verliest...  :-*
Door Ruisje
Is er nu al bekend wat er precies niet goed is aan de lever? Of iets anders? En de leververvetting, is daar nog iets uit gekomen?
Door cath
hannabelgje schreef: Ik zal morgen de echo laten doen en daarna gaat hij mee naar huis. daar gaat hij op een leverdieet en dan wachten we tot het niet meer gaat. Zo lang hij blijft eten mag hij thuis nog uitbollen denk ik.
ik denk dat ik het ook op deze manier zou doen als ik zéker zou weten dat hij geen pijn heeft.
Zó moeilijk!!
Wens je ook veel sterkte
Door dinky89
Van afstand is het moeilijk te zeggen wat je moet doen. Kan alleen maar zeggen naar Jip te kijken, wil hij nog door blijven strijden of heeft hij de strijd gestaakt?
Veel sterkte met deze KL*te situatie!
Door hannabelgje
De lever doet zijn werk niet waardoor er veel afvalstoffen in zijn bloed zitten. Daardoor voelt hij zich niet lekker. De therapie bestaat uit spoelen door infuus met glucose, vitamine k en b om de lever te ondersteunen. En een aangepast dieet. Meer dan dat kunnen ze niet voor hem doen. Ik zal ook nog eens contact opnemen met Tannetje. Pfff Wasabi gaat ook niet lekker. Die is eenzaam zonder Jip. Moeilijk hoor dit.
Door hannabelgje
Vanmorgen heeft hij een echo gehad. Een deel van zijn lever ziet er niet normaal uit. Ze konden niet precies zeggen wat het is. Ze wilden graag een punctie doen om te kijken wat er is. Ik heb geweigerd. Het is mooi geweest en het maakt voor de therapie niks uit. Als het kanker is dan is daar toch niks aan te doen. Hij is nu mee naar huis. Hij was zo blij om thuis te zijn. Ik heb het luik van de kattenren open gemaakt en hij is nu lekker even buiten. Voor het eerst in al die dagen. De andere katten negeren hem nu. Hij ruikt erg gek nu vanwege het losmaken van het infuus.
Door Neally
Fijn, weer thuis. Straks ruikt ie vast weer meer als Jip.
Ik heb geen tips of tricks. Sterkte, en even lekker genieten.
Door kira
Kan dit ook komen door een leverontsteking?

Knuffel Jip maar veel en geef hem maar lekkere hapjes. Hoop dat jullie nog een tijd van elkaar kunnen genieten.
Door pearlsofpassion
Verwen hem maar met extra knuffels.

Als je iets als catnip of valeriaan hebt, zou je dat ook wat in het rond kunnen leggen of sprenkelen, dat kan de acceptatie terug bevorderen.  Niet op de kat, gewoon in de omgeving.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door