Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lefki&Amy
Cobalamine (vitamine B12) deficiëntie komt veelvuldig voor bij een chronische darmontsteking (IBD) en/of exocriene pancreasinsufficiëntie bij de kat. Een B12 deficiëntie op zichzelf kan al leiden tot gewichtsverlies en gastro-intestinale symptomen. De serumconcentratie van B12 zou gemeten moeten worden bij alle chronische GI patiënten en aangevuld worden wanneer deze laag is middels een subcutane injectie van 250 ?g eenmaal per week, totdat de serumconcentratie is genormaliseerd.
Door Lefki&Amy
spreeuwtje schreef: Goh... Waar zit die dame waar je geweest bent? T zou bij boris ook meer duidelijkheid geven. Alleen de kosten zal een probleem kunnen geven.
In Dodewaard zit ze, bij Atjo Westerhuis in de kliniek. Maar als je naar een aardige da gaat en je zegt wat je gemeten wilt hebben, weet je uiteindelijk hetzelfde, denk ik!

Bij Saam is in interne lab bloed onderzocht op lever- en nierwaardes en eiwitten in het bloed, extern (in Ned. lab) o.a vit. B12, foliumzuur, schildklier, bloedbeeld en extern (Belgie) alvleesklier.

Inmiddels de spullen opgehaald. Ik werd even spontaan allergisch toen ik de naald op de vitaminespuit zag.....tjeeeee, wat een dikke  :-\..en die zou ik dan even in mijn eentje in ienemieniesaampje moeten jassen  :-[
Dat zag ik dus niet zitten...wat moet dat moet, maar ik dacht; ik probeer even iets anders. Bij een da in Nijmegen HD dieetvoer gehaald en de situatie uitgelegd. Ze vonden het geen enkel probleem om even te helpen, dus 10 min. later waren Saam en ik daar samen....en heeft die da de spuit gezet (nadat ze er eerst een dunnere naald op gezet had!).
Super aardig natuurlijk!! En over een week mag ik terug komen voor de volgende!!  :D  :D
En ik hoefde niks af te rekenen (behalve t voer natuurlijk  ;):groupwave2:
Door spreeuwtje
boris heeft vandaag alweer 2x gespuugd..  :'(  ondanks de metroclopramide (die ik net aan t afbouwen was) en de prednison (die ik ook aan t afbouwen was.. )
nog maar net in t begin zeg maar.. vandaag mocht hij geen pred..
hij gaat nu om de dag krijgen..

hij is niet misselijk zoals normaal.. maar spuugd gewoon zijn eten uit.. even aankijken maar weer..
maar ik merk dat ik er een beetje moe van wordt..

ik heb t even genoteerd en ga morgen even bellen om te vragen wat er nu wel en niet gemeten is..
ik ga zaterdag ook in schoorl even kijken of ik haaksbarf geit kan kopen daar..
toch eens zien of dat gaat helpen.. volgens de d.a. was er een kat met hetzelfde beeld dat het goed deed op geit en eend..
Door Lefki&Amy
spreeuwtje schreef: boris heeft vandaag alweer 2x gespuugd..  :'(  ondanks de metroclopramide (die ik net aan t afbouwen was) en de prednison (die ik ook aan t afbouwen was.. )
nog maar net in t begin zeg maar.. vandaag mocht hij geen pred..
hij gaat nu om de dag krijgen..

hij is niet misselijk zoals normaal.. maar spuugd gewoon zijn eten uit.. even aankijken maar weer..
maar ik merk dat ik er een beetje moe van wordt..

ik heb t even genoteerd en ga morgen even bellen om te vragen wat er nu wel en niet gemeten is..
ik ga zaterdag ook in schoorl even kijken of ik haaksbarf geit kan kopen daar..
toch eens zien of dat gaat helpen.. volgens de d.a. was er een kat met hetzelfde beeld dat het goed deed op geit en eend..
goh ja??  ;)
Boris ook, denk ik  :(

Omdat ik (en Samos natuurlijk ook) er ook moe van werd, wilde ik gewoon echt een gedegen stappenplan, zodat we maar 1 keer goed door die mallemolen hoeven. Ik zag t lijk al drijven en mijzelf met Saam tig keer terug moeten naar de da, omdat alle probeersels niet succesvol zouden zijn.
Ik wil geen probeersels!! Ik wil een diagnose en daarop gericht behandelen!

Heb wel t idee dat we die weg nu bewandelen en dat is zeer prettig!
Ik kan het je aanbevelen!  ;)

Knuffel voor Boris, ook van Saampje  :-*
Door spreeuwtje
yuki12 schreef: goh ja??  ;)
Boris ook, denk ik  :(

Omdat ik (en Samos natuurlijk ook) er ook moe van werd, wilde ik gewoon echt een gedegen stappenplan, zodat we maar 1 keer goed door die mallemolen hoeven. Ik zag t lijk al drijven en mijzelf met Saam tig keer terug moeten naar de da, omdat alle probeersels niet succesvol zouden zijn.
Ik wil geen probeersels!! Ik wil een diagnose en daarop gericht behandelen!

Heb wel t idee dat we die weg nu bewandelen en dat is zeer prettig!
Ik kan het je aanbevelen!  ;)

Knuffel voor Boris, ook van Saampje  :-*
ik moet wel rekening houden met de portmonnee van jeroen he..
ook met die van mij, ik moet alles voorschieten..  :-\
bovendien weet ik niet goed wat ik van mijn d.a. moet denken..
als t aan haar ligt had hij allang op brokken gestaan en hadden we hem een darmbiopt afgenomen..
ik vind dat de verkeerde spijkers met koppen..  :-X
ik denk dat ze het niet eens zal zijn met de b12 e.d. want ja.. die brokken moest ik nog proberen.. of de geit of eend..
en dat terwijl het de beste kliniek hier in de buurt is..
ik raak ervan in de war..  :-[
Door Lefki&Amy
Zo, de eerste 1/8ste tablet Metrazol zit erin...vanavond weer 1.

Ze is in goede doen, heeft totaal een halve dagportie op (verdeeld in 3 keer), dus als ze zo doorgaat, dan haalt ze vandaag sinds lange tijd voor t eerst weer een dagportie!!! Dat zou heel mooi zijn!!!  :D  :D
Door Lefki&Amy
dancingdaydream schreef: Hoe gaat het met Saampje?
:-*

Inmiddels een heel stuk beter!!!  :)
Ze krijgt 2 maal daags ab (en dan gaat nu goed, dankzij de link van Dory, waarvoor dank!!!!!...dat neusjesblaastrucje werkt geweldig!!  :D), heeft gisteren weer een vitamine-injectie gehad en eet goed van haar dieetvoer. Ook de diarree is voorbij!!
Dus we zijn nu echt op de goede weg!!!  :) :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door