Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
ik heb voor ot en sien een sienmobiel; een hondenbuggy met afneembare tas en draagriemen die ook los kunnen en volledig opklapbaar onderstel. de tas is redelijk gelijk aan een carrier; dus geen groot of hoog gazig model.

ot speelt voor model:
Afbeelding

Afbeelding
Door ibbi
da;s handig hè,
wij hebben ook zo'n soort buggy, voor katten of kleine hondjes, de tas kan er af,
is makkelijk mee te nemen in 't openbaar vervoer ja.
Door koekje
ik vind dat de wond er mooi uitziet. soms is ze de bench wel een beetje zat. ze kon vannacht niet slapen, en toen heb ik haar mijn pyjamashirt gegeven. toen lukte het slapen wel  :D
ze wil ook al weer spelen. als ot voorbij gestuiterd komt, steekt sien een poot door de tralies om ot te tackelen. en ze doet dan een helicopter met haar staart na en gaat gek rollen op het kussen. of ze gaat eronder zitten met haar gekke hoofd.
dinsdag weer op controle.
Door Borke
Handig hoor die sienmobiel  ;D
Fijn dat het zo goed gaat, het blijft een heel gedoe een kat in een bench, zeker als ze zo levendig is.
Gelukkig went het wel, ach katten in het asiel kennen niet anders en dan heeft zij toch een veel leuker leven, zeker als ze uiteindelijk in een afgezette tuin weer naar buiten mag 8)
Succes morgen!
Door brie
fijn dat het zo goed gaat!!! nog 2 weken (toch?) en dan mag ze er al weer uit!!
verwen haar nog maar lekker..

hoest met je tuintje? al wat vorderingen gemaakt? ga je ook nog nettenlijn bestellen?
Door koekje
vandaag weer met sien naar de dokter voor controle.

alles was goed en voelde goed aan. wel was ze een beetje te stijf in het pootje. daarom nog 2 weken doorgaan met de metacam en haar meer uit de bench laten. beginnen met een half uurtje en dat zo opbouwen. ze mag ook op dingen stappen, maar niet te hoog springen.
dus ik ga zo weer even opstapjes maken in huis en de schouw en mogelijk krabpaal barricaderen.
hydrotherapie zou een goede optie zijn, als sien van water zou houden  :D

ze mag ook op haar eigen vreetkleedje weer eten, maar als ik wegga of ga slapen, moet ze weer terug in de bench.

over 2 tot 3 weken moet ik er helemaal niets meer van zien dat ze ooit geopereerd is geweest.

de tuin staat er nog hetzelfde bij. ik hoop dat we snel ermee aan de slag kunnen.
Door Lefki&Amy
koekje schreef: vandaag weer met sien naar de dokter voor controle.

alles was goed en voelde goed aan. wel was ze een beetje te stijf in het pootje. daarom nog 2 weken doorgaan met de metacam en haar meer uit de bench laten. beginnen met een half uurtje en dat zo opbouwen. ze mag ook op dingen stappen, maar niet te hoog springen.
dus ik ga zo weer even opstapjes maken in huis en de schouw en mogelijk krabpaal barricaderen.
hydrotherapie zou een goede optie zijn, als sien van water zou houden  :D

ze mag ook op haar eigen vreetkleedje weer eten, maar als ik wegga of ga slapen, moet ze weer terug in de bench.

over 2 tot 3 weken moet ik er helemaal niets meer van zien dat ze ooit geopereerd is geweest.

de tuin staat er nog hetzelfde bij. ik hoop dat we snel ermee aan de slag kunnen.
Degene die Yuki hydrotherapie geeft, heeft ook wel eens katten in de 'les'  :D
Door koekje
ot zou dat ook best leuk vinden (zonder andere mensen en bij voorkeur thuis of in eigen omgeving). maar sien houdt echt niet van water en dan druk ik me nog eufemistisch uit.
zelfs als ik onder de douche ga, komt ze er ook niet helemaal onder. sien houdt heel erg van een blote mama en wil dan altijd in me kruipen. maar als ze teveel water voelt, krijgt ze van die rillingen over haar rug en loopt ze snel weg  ;D
ik denk dat als ik sien in een zwembad zet, ze gaat gillen als een speenvarken.
Door koekje
dikke sientje gaat nog steeds langzaam vooruit.
sinds vorige week is ze van de metacam af, want het flesje was op. iedere dag loopt ze toch een stukje beter en lijkt ze weer meer dingen te doen. desondanks mankt ze nog steeds wel wat en klapt de kippenpoot uit als ze ligt ergens (of op tafel zit). stiekem rent ze ook al weer stukjes door het huis en mept ze ot. ze is nog steeds wel rustiger en nog niet helemaal zichzelf. ze ligt nog steeds niet erg in de fruitschaal.
wel heeft ze nog een paar dagen stinkende drollen gehad. ik hoop dat het de laatste resten blik waren die uit haar darmen moesten. ik mengde 2x per dag haar dope met 1/4 blikje goermetmoes.
Door spreeuwtje
t kan ook dat de stinkende drollen ook een beetje van de metacam kwamen..

ik kwam weer even kijken hoe t met sien was..
ze doet rustig an.. maar da's ok.. dan breekt t lijntje niet.. :)
Door koekje
de dokter had gezegd dat na 2 maanden ik er helemaal niets meer van zou moeten merken.
ze is 21 april geopereerd, dus das over een maand.

ze geeft eigenlijk geen pijn aan. behalve toen ze gister op schoot lag en op haar andere zij wilde draaien. sien is een pussy, dus roept al snel au.
ik denk dat het manken en voorzichtig doen met name door stijfheid komt. met de laatste controle zei de dokter ook dat het gewricht (en het kraakbeen en zachte delen) erg stijf aanvoelden.
ik denk dat het goed is dat ik de bench opgeklapt heb. nu moet ze wel meer stappen en ze wilde er toch niet meer in met het deurtje dicht (dan ging de sirene af). om stijfheid tegen te gaan is beetje rondlopen het beste, denk ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door