Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danielle1980
let je wel op da die niet uitdroogt want dat gebeurd zo snel en daardoor herstellen ze dan minder
ik geef mn dieren altijd extra vocht als ze ziek zijn.
Door spreeuwtje
ik merk idd dat hij erg weinig drinkt..
ik weet alleen niet hoe ik dat aan moet pakken..
door het dwangvoeren met de a.d. blikjes kreeg hij veel vocht binnen..
vanmiddag heb ik zijn velletje gecheckt en die was nog goed..
om hem nou  niet meer de dwangvoeden maar wel in de houtgreep nemen voor vocht vind ik ook weer zo wat..
ik zal wat extra water door zijn eten roeren..
maar of dat zal helpen weet ik niet..
Door spreeuwtje
nee dat snap ik..
maar zoals t er nu uitzag kan ik hem de rest van zijn leven wel gaan dwangvoeren..
hij heeft 12 dagen dwangvoeding gehad.. en nu moet hij het echt zelf gaan doen..
anders blíjf ik aan de gang..
in principe heeft hij dagen gehad waarin hij goed at..
en dagen waarop hij goede ademhaling had..
alleen wisselen ze elkaar af.. en de rotdagen zitten er ook tussen...
hij zit nu ruim 2 weken in de ziekenboeg.. hij is ietsjes verbeterd in de zin van dat hij af en toe zelf net genoeg eet om het te redden.. en af en toe een dag heeft waarop hij beter ademd dan toen het mis ging..
maar echt geweldig gaat t niet..
Door spreeuwtje
hij heeft nu wel gegeten.. met water erbij.. als ik hem maar hard genoeg aai.. dan wil hij wel..
tis minimaal.. maar goed..
nu was hij weer aardig benauwd..
morgen maar weer even langs de d.a.
dan is het 10 dagen dat hij de dex krijgt.. en zouden we eigenlijk moeten gaan afbouwen..
maar t heeft in mijn ogen dus niet echt goed gewerkt..
Door spreeuwtje
vanavond naar de d.a. zien wat hij nog kan bedenken..
óf er moet nu een duidelijke diagnose worden gevonden met medicatie die ook echt werkt..
of t houdt op..  :-[
droop is nog te goed om in te slapen..
maar te slecht om nog als normale poes hier beneden en buiten te zijn..

ik trek t gewoon niet meer..
Door spreeuwtje
wat zou jij doen brie?? :shy:
als hij wel benauwd was.. maar niet zo benauwd dat hij bijv. niet onder dekens wil liggen en zichzelf ook nog op zijn rug rolt voor een knuffel..
hij voelt zich niet kiplekker.. maar ook niet zo ziek dat hij zielig is..
hij eet wel.. maar minimaal.. niet genoeg om vrij naar buiten te kunnen..

benauwd zijn is zo moeilijk.. en ik heb wel t idee dat t erger wordt..
Door danielle1980
nou weet je ik maak me vast niet erg geliefd, maar zeg het toch maar, want zit me al paar dagen dwars.
maar ik zou nooit een dier inlaten slapen omdat ik geen zin meer had om dwang te voeren,
omdat de medicatie niet aan zou slaan,
omdat ik het niet meer zou trekken...

ik zou zorgen dat ie het niet meer benauwd had en dat ik een da vond die ernaar keek,
ik zou niet gewoon maar even aankijken maar zou gewoon weer terug komen naar de da net zolang er wat gedaan word voor me beessie

maar ja dat ben ik ::)
Door Frummel
Aan de ene kant heb je gelijk maar ik vind het ook van de kat afhangen.
Bij een stress kat zou ik wat minder aandringen.
Ook als dierenarts bezoeken tot erg veel stress lijden.
Dat kan namelijk ook een behoorlijk aanslag op de toestand van het beesie zijn.

Als je nu toch met hem naar de dierenarts gaat, zou ik hem helemaal binnenste buiten laten keren,
hij is er dan toch, dus stress heeft ie dan al.
Is het een idee om hem een dagje bij de DA te laten?
Zodat ie aan 't infuus kan en helemaal onderzocht kan worden?
Plus dat jij dan ook even een dagje rust hebt...
Door kira
Moeilijk, zelf zou ik niet snel een dier dwangvoeren. Als een dier niet eet, is er iets duidelijk mis. Als een goede da het niet kan vinden en een beest gaat niet meer eten, houdt het op. Het is onnatuurlijk dat een dier niet eet. Maar dwangvoeren doe ik dus niet. Toen theemuts van de zomer zo enorm ziek was heb ik alleen haar bak bij haar neergezet en het voer klein gemaakt, maar ook niet in haar gepropt of gestopt. Maar goed dat ben ik dan, misschien dat dat de boerenachtergrond is of zo.
Dus als je alle vertrouwen hebt in je da, zou ik hem binnenste buiten laten keren voor een diagnose, als je het vertrouwen niet hebt, zou ik een ander zoeken voor een diagnose.
Door danielle1980
kira schreef: Moeilijk, zelf zou ik niet snel een dier dwangvoeren.
maar een kat is gewoon lastiger dan een hond. :P
en je moet dus gewoon even kijken wat die wil eten, al is het da voer, als die eet is het prima.
en als die dus ziek is vind ik dat je als baasje verplicht bent om alles er aan te doen om te kijken wat ermee is ( en dus naar een da gaan zoals je zegt ) en niet omdat je t zat bent het maar dood laten gaan ::)
Door danielle1980
Frummel schreef: Aan de ene kant heb je gelijk maar ik vind het ook van de kat afhangen.
Bij een stress kat zou ik wat minder aandringen.
Ook als dierenarts bezoeken tot erg veel stress lijden.
Dat kan namelijk ook een behoorlijk aanslag op de toestand van het beesie zijn.
in dit geval beter dagje stress, want nu gaat hij dus ook niet vooruit ::)
Door brie
Ja kweenie..
Aan de ene kant ben ik het met danielle eens en zou ik zeggen: keer m binnenstebuiten, misschien komt er wat uit, misschien ook niet. Heeft ie een vitamine tekort? Heeft ie iets lulligs als een goedaardig gezwel achter in zn bekkie waardoor hij slecht kan eten en ademen? Is het toch een longprobleem? Er zijn zoveel mogelijkheden. Ik snap spreeuw ook wel dat ze niet al haar zuur verdiende spaarcentjes in snoopy kan stoppen..Soms is het er simpelweg niet..een kat "een dagje bij de dierenarts laten en er onderzoeken op los laten" kost honderden euro's..
En ja, je moet je verantwoordelijkheden nemen, dus hoort een financieel plaatje er ook bij, maar ja wat er nie is da is er nie... :-\  bovendien is het de kat van Jeroen  :-\
Aan de andere kant vind ik 12 dagen dwangvoederen veel! Ook al zou een kat vermagerd zijn, met 12 dagen voer in je bekkie gepropt krijgen moet je echt wel opknappen!!!!
Hij is natuurlijk al best op leeftijd..Het zou maar zo kunnen zijn dat hij het welletjes vind en zichzelf langzaam uitmergelt..Zn laatste energie..
Daar zijn katten ook heel goed in..

Maar goed, er zijn inmiddels al zoveel pagina's verder geschreven..zou je misschien eens kort samengevat kunnen opschrijven wanneer het begon en wat je er tot nu toe aan hebt gesleuteld? dus inclusief da bezoekjes (en wat daar is gedaan) de medicijnen en het voer wat er in is gegaan?
Hebben we met zn allen een beetje een overzicht? :P

En nogmaals: :bigarmhug:  laat je nie gek makeuh!!!! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door