*Yvje* schreef:
Heb besloten om de castratie toch even uit te stellen, hij eet nog niet goed maar
ik denk tpch dat het door het wisselen komt, in twee dagen heb ik al 2 kiezen gevonden
en hij heeft dus allemaal dubbele hoektanden ... stel dat ze er niet vanzelf uit gaan
en ik moet ze eruit laten trekken, heb ik dit liever tegelijk met castratie ..
Dus ik ga morgen even heen om woensdag af te zeggen .. over een paar weekjes
maar weer kijken. Hopelijk gaan ze er zelf uit, he schijnt belachelijk duur te zijn
om te laten trekken !
Melktanden verwijderen is iets anders dan blijvende kiezen/tanden laten trekken hè! Ik zal de Da even vragen hoe hij/zij erover denkt. Een paar weekjes met melktanden die niet zelf uit gaan vallen, terwijl de blijvende tanden doorkomen, dan kan het zijn dat de blijvende tanden zich in een verkeerde positie gaan zetten.
Het wil niet zeggen dat als je kiezen vindt, de hoektanden ook goed uit zullen vallen. De blijvende kiezen drukken de melkkiezen, met een korte wortel, namelijk uit de kaak. Bij de hoektanden is het normaal dat de blijvende hoektand voor de melkhoektand doorkomt, maar het gebeurd vaak dat de melkhoektand niet vanzelf uitvalt.
Moest ik in jouw schoenen staan, dan zal ik de Da bellen om te aan te geven dat je nog niet zeker bent of je de casteratie wel/niet wilt doen en waarom, maar dat de Da eerst even naar de tanden kijkt. Casteratie van een kater is 'piece-of-cake' en is echt in 3min gedaan(in en uit de slaap halen kost meeste tijd), mocht de Da zeggen dat er geen reden voor paniek is wat de tanden betreft is er nog tijd zat over voor de casteratie.