Toen ik woensdag bij de da kwam dacht ik aan Feline Hepatische Lipidose (leververvetting) volgens de da was dat niet waarschijnlijk, die dacht aan lympklierkanker.
Toen ik Donderdag bij de da kwam (te weinig bloed afgenomen woensdag) dacht deze aan FIP of alvleesklier ontsteking.
allemaal zeer nare differentiaal diagnoses dus, waarvan mijn vermoeden (leververvetting) nog de minst erge was.
Vandaag bij Warmerdam geweest voor een echo en ondanks dat inderdaad de alvleesklier en de galblaas er niet helemaal ok uitzagen was zijn sterke vermoeden toch leververvetting.
Hij zou het helemaal zeker kunnen zeggen na een dunne naald bioptie, maar hij zei ook dat, dat niet echt meerwaarde had voor de kat.
En aangezien mijn Loki Spoki al genoeg getreitert was met bloedafnames, een buikprik en echo heb ik daar vanaf gezien.
hij zei was, als het beeld met 2 weken niet is verbeterd kan het altijd nog.
Hij zag geen aanijzingen voor tumoren en zijn galgangen waren schoon!
Vanaf Woensdag geef ik al "dwangvoeding" tussen haakjes omdat hij hardstikke goed mee werkt en gelukkig weinig echte dwang bij zit.. ik moet het echter wel in zijn bekkie spuiten. Nu om de 3/4 uur zo'n 50 cc (40 cc hills, 10 cc vocht) ook 's nachts.
Hij is nog super zwak, maar vanmorgen deed hij een poging tot het geven van een kopje

En ipv apatisch onder het bed te liggen staren slaapt hij rustig opgekrult in zijn zachte mandje , weliswaar nog onder het bed, maar ala.
Helaas ben ik door het telefoontje van de da heen geslapen en toen ik terugbelde was ze al weg dus wat zij nog verder voor adviezen heeft en de uitslag van het eiwitspectrum heb ik nog niet.
We zijn er ook echt nog niet, want ook dit ziektebeeld behoeft een lange adem maarrrrrrrrrrr ik ben zo blij dat het meest gunstige eruit is gekomen, dat hij vrij veel eet en niet braakt, ontlastingt is ok, urine is ok en ik monitor hem de gehele periode en hoop dat de stijgende lijn zich voort zet.
Duimen jullie mee?