DA heeft m ff bekeken, zag er natuurlijk super uit

Wat cellen uit het bultje worden zo onderzocht, waarschijnlijk ontstoken talgkliertje.
Voor de blaas heb ik Metacam gekregen 3 tot 5 dgn 1x per dag. Urine kan altijd nog. De uitleg: Blaasontsteking bij katten is als maagzweer bij mensen, oiv stress. Maar 2% van de 'blaasontstekingen' bij katten is bacterieel en aangezien ze liefst zo min mogelijk AB geven, doen ze dat sowieso niet zonder urine onderzoek. Hoe vreemd ook, Flips blaas was bijna leeg. Door de pijnstiller zal hij gemakkelijker gaan plassen en de 'blaaszweer' verdwijnt dan. DA vertelde dat haar eigen kat het steevast heeft vlak voordat zij op vakantie gaan.
Mocht er niets veranderen dan kunnen ze alsnog urine onderzoek doen. Ze houden dan de kat daar tot er geplast is, minimale contaminatie. Als ik, ingeval van gruis, de indruk krijg dat hij niet kan plassen, dan meteen bellen al is het zondagnacht 2u.
Zelf denk ik dat het stress is, want de afgelopen week was de buuv op vakantie en heb ik haar katten gevoerd. Zij zitten in het schuurtje naast onze tuin en krijgen brokken. Flip weet dat, want die heeft zichzelf vorig jaar toegang verleend tot die brokken. Nu nieuw luik met magneetsluiting, dus Flip kan er niet meer in, neemt niet weg dat hij niet meer op de loer ligt.
Tja, als jouw personeel dan wel MacBrok aan de buren voert, die ook nog eens aait en jij krijgt alleen maar verse haas...