Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fietje
Nog even over fortekor. Zou je niet eens lespedeza D6 kunnen proberen? je kunt dat eventueel geven in combinatie met fortekor en kunt het gewoon via de apotheek bestellen. Het middel is van VSM en je geeft 3x daags 3 druppels eventueel op het voer. Zelf geef ik het met een spuitje met een klein beetje koud water.
Door Urs
Bedankt voor de tip. Maar voorlopig ga ik hem er niets bij geven. Hij is stabiel en voelt zich goed.
Door Hitam
Fortekor bij Aids? Het enige wat het doet is de bloeddruk verlagen door de bloedvaten iets te verwijden. Hierdoor worden de nieren beter doorbloed en kunnen ze beter werken. Zou niet weten wat dat bij aids moest doen.

Het kan dat jouw kat er slecht op reageert als ze al een lage bloeddruk heeft. Dan kunnen ze er suf van worden en draaierig. Dan kun je het beter niet gebruiken.

Lespedeza ken ik niet, zal het eens nazoeken wat dat doet.
Door Lisa
fietje schreef: Ben ik weer.
Een andere poes van mij heeft een nierprobleem.
Nu lees ik hier dat je die ook op rauw vlees kunt zetten, maar ik vind het eiwit geahlte erg hoog in carnibest en dat is iets wat juist een probllem is, dacht ik.
Groetjes Gerrie (Fietje)
Ik heb een kat gehad met te hoge creatinewaarde. Ze kreeg Carnibest (met klein beetje water erbij) en ik heb een kat nog nooit zo zien opleven. Ze ging zelfs korte tijd zelf spelen terwijl ze dat normaal nooit deed! Mijn ervaringen zijn dus goed.
Door fietje
hallo,
hoe oud is jouw kat en hoe lang geef je al carnibest. ik ben er nog steeds huiverig voor, temeer omdat ze het op Rid van Trovet heel goed doet, hoewel het soms een beetje lastig is om haar water te moeten geven, ze drinkt namelijk zelf veel te weinig.
Gerrie
Door Lisa
fietje schreef: hallo,
hoe oud is jouw kat en hoe lang geef je al carnibest. ik ben er nog steeds huiverig voor, temeer omdat ze het op Rid van Trovet heel goed doet, hoewel het soms een beetje lastig is om haar water te moeten geven, ze drinkt namelijk zelf veel te weinig.
Gerrie
Hoi Gerrie,

Zij leeft niet meer, is begin dit jaar overleden. Bleek zeer waarschijnlijk een hersentumor te hebben en nadien ook iets met het hart waarschijnlijk :-\. Hoe oud ze was weet ik ook niet, was niet bekend bij het asiel. Ze was wel een miep om haar overgeschakeld te krijgen. Ik kan begrijpen dat je er een beetje huiverig voor bent, misschien helpt het als ik zeg dat het mij door een dierenarts geadviseerd is?

Ken je trouwens de cat it waterfontein? Nu ook weer in de aanbieding bij Faunaland als ik het goed heb voor iets minder dan 30 euro. Mijn katten vinden dat heel grappig, het water stroomt over een bol en er hangt ook een bakje voor. Dus ze kunnen stromend water drinken maar ook gewoon. Misschien is dat nog een ideetje.
Door An
Wat ik wel handig vind om hun waterhuishouding in de gaten te houden is klmontervormend kattenzand. Dan zie je perfect hoeveel plasjes je eruit schept en veel plasjes wil ook zeggen veel drinken he ;D
Door fietje
ik gebruik al jaren klontvormende kattengrit, omdat het in verhouding goedkoper is. Het hoeft zelfs niet eens dure te zijn. Wij gebruiken sivoton, is helaas niet overal verkrijgbaar maar net zo goed als biocat en sivoton kost om en nabij de 5 euro per zak van 20 kilo. Die waterfontein ken ik niet, zal er naar gaan kijken.
Door Lisa
Die rotkatten van mij piesen altijd op de bodem :-\. Ze graven net zolang tot de bodem in zicht is en plassen maar. Dat schept dus niet handig, denk dat ik maar weer van klontvormend afstap.
Door fietje
ja, ja katten hè, maar ja wij zijn ook personeel, dat weet je toch, je kat is eigenaar van je huis en je mag blij zijn dat ze je daar tolereren, ha,ha.
Met klontvormende kattengrit zoeken ze evengoed de bodem, maar is wel makkelijker te verwijderen, mijn
(v)echtgenoot kiept in dat geval de bak leeg in een andere bak, maakt vervolgens de bodem schoon en gooit het grit weer in de kattenbak.
Groetjes
Door Rima
Hoi Gerrie(fietje)

Hoe gaat het u met je kat? Geef je nog het nierdieet?

Ik hoor het graag.

Bedankt.

Groetjes, Rimalda
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door