Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hitam
Ik zou even contact opnemen met je homeopathische dierenarts. Waarschijnlijk is het middel wel goed maar moet de potentie veranderd worden.
Door fietje
Ik ben zelf een beetje eigenwijs geweest. De homeopathische da was het wel eens met Silicea, maar geen D30 maar een D 12. Hij is het ook niet eens met het boekje van Wolff, die dit voorschrijft en al helemaal niet met het middel Calcium fluoratum. Ik heb wel een
Silicea D30 gegeven maar een dosis van 2 x 5 korrels per dag en niet zoals voorgeschreven door Wolff 3 x daags, ik dacht dat die dosering redelijk was aangezien het een grote kat is, Noorse Boskat. Ik zit nu trouwens in de pauze fase van Slicea naar Calcium fluoratum, dit is trouewns van naam veranderd en heet nu volgens VSM Calcerea fluorica. Ik wil dit toch gaan proberen, een D 30 en eveneens één dosis per dag van 1 à 2 granules want ik wil hem toch van die prednoral af hebben, straks heb ik een dubbel probleem. Hij eet trouwens het vers vlees wel, ik bedoel hij lust het.
Groetjes Gerrie
Door Lizzy
Hoi Gerrie, tja, kan hij het niet mee eens zijn, maar mijn kat heeft geen eosinofiel granuloom meer en DAT vind ik toch het belangrijkste. Niet alleen mijn kat is overigens met deze combinatie van hom. middelen snel genezen. Maar goed, als je met een hom. arts in zee gaat, dan is het misschien wel het handigst dat je je aan zijn voorschriften houdt...?
Door fietje
ja, maar eigenwijze mensen moet je ook hebben . Lizzy, je wordt op die manier door schade en schande wijs?, zeggen ze toch. Hoe lang ben jij bezig geweest om je kat er af te krijgen en heb je helmaal geen prednoral gebruikt? Dat is trouwens ook voorschrift van een da(allopathisch) ,daar ga ik dus ook al tegenin, hoezo eigenwijs. Het probleem bij mijn kat is dat het in zijn bek zit, dus hij krijgt steeds problemen met eten en je kunt hem ook geen "soep "blijven voeren, toch?
groetjes Gerrie
Door Lizzy
fietje schreef: ja, maar eigenwijze mensen moet je ook hebben . Lizzy, je wordt op die manier door schade en schande wijs?, zeggen ze toch. Hoe lang ben jij bezig geweest om je kat er af te krijgen en heb je helmaal geen prednoral gebruikt? Dat is trouwens ook voorschrift van een da(allopathisch) ,daar ga ik dus ook al tegenin, hoezo eigenwijs. Het probleem bij mijn kat is dat het in zijn bek zit, dus hij krijgt steeds problemen met eten en je kunt hem ook geen "soep "blijven voeren, toch?
groetjes Gerrie
Je moet het natuurlijk zelf weten... ik zou wel uitkijken dat het niet ten koste gaat van je kat. Je schrijft namelijk zelf dat je een heftige reactie op de Silicea hebt gekregen en je terug bij af bent. Als jouw homeopathische DA dan zegt dat je beter D12 kunt geven, dan moet je dat misschien proberen?

Ik heb mijn kat nooit prednison gegeven omdat mijn DA totaal het nut niet zag van prednison bij deze afwijking. Hij zei me dat ik het moest laten bevriezen of bestralen, als het erger zou worden. En dat dit ook twijfelachtige therapieen waren. En dat feitelijk niks helpt.

Ik ben toen zelf begonnen met de hom. middelen en binnen enkele weken was de lip van Snuf dicht. Een tijd later (ik weet niet meer precies wanneer, het is al ZO lang geleden. Ik denk dat het al een jaar of 12 geleden is ofzo. Ze is nu 17 jaar jong) kwam het weer terug. Het begon met een paar kleine gaatjes. Ik ben direct weer begonnen met de kuur. Binnen enkele weken was het weer helemaal dicht en heeft zij het nooit meer teruggehad.

Ik denk zelf nog steeds dat het niet door de brokken is gekomen (die heeft ze nog jaren gegeten - natuurlijk had het beter geweest als ze wel rauwe voeding had gekregen.... Maar ja, ik was toen nog niet zo slim) maar door een enting.... Snuf heeft na haar cocktail enting een hele serie verschrikkelijke aandoeningen gekregen namelijk. Waaronder ook deze.

Vaak treedt dit ook op doordat de kat ergens allergisch voor is he... de vraag is natuurlijk altijd "wat".... Het kan natuurlijk een voedingsallergie zijn.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 14 feb 2005, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Overigens denk ik dat het helemaal geen probleem is om totaal fijngemalen voer aan je kat te geven. Het is belangrijk (denk ik) dat hij eet. Hij heeft de voedingsstoffen nodig om aan te sterken. Dus, als het als soep naar binnen moet, dan maar als soep.
Door Lizzy
Bij Snuf zag het er trouwens zo uit. Wel iets erger als op de foto:

Afbeelding

Bij sommige katten zit het (ook) in de bek of zelfs op de poten. Waar zit het bij jouw kat?
Door fietje
Het zit bij mijn kat dus helemaal in de bek, vandaar ook zijn probleem met eten. Ik heb zelf ook het idee dat het door de enting kwam, omdat hij daarna 2 jaar geleden echt fout ging, hoewel ik wel het idee had dat er eerder al iets aan de hand was, omdat hij met eten bij tij en wijle bij het eten nogal eens zat te grommen en ik niet weet of dat hier al mee te maken had, maar je legt wel een link er mee achteraf.
Groetjes Gerrie
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door