Dit zijn typische wondjes voor voedselallergie.
Vormen typisch bultjes rond de kop en halsstreek, worden dan korstjes, en enkel kunnen zo'n kale plekken vormen die dan lichtjes rood en vochtig zijn (al kunnen ze ook opdrogen).
Cuzco heeft het ook (van kunstmatige anti-oxidanten, ben ik vrij zeker van), en hij heeft er ook ook nooit echt jeuk van gehad.
Alle kweekjes waren negatief en het kwam ook na een verandering van voer (brok).
Door te vergelijken waar hij wel en niet tegen kon, ben ik op die anti-oxidanten uitgekomen. Orijen verdraagt hij bv ook wel, daar zitten die niet in, die werken met natuurlijke.
Ik zou ook aan een eliminatiedieet beginnen, maar dat is moeilijker met KVV. Er zijn vast wel mensen (bv Nienk in de hondensectie) die je daar kunnen in tips geven. Je moet gewoon opletten dat er echt niets anders dan die diersoort in zit...
En het moet een diersoort zijn die hij nog niet eerder gehad heeft.
Ik hoop dat je erachter kan komen wat de boosdoener is! Eens je dat weet moet je dat gewoon vermijden en probleem opgelost.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat hij allergisch zou zijn aan iets dat in alle vlees zit. Mss wel in het merk kvv dat je geeft, dat zou wel kunnen... Ik weet niet of je iets met een premix geeft? Of zitten er granen en/of groenten toegevoegd? Ik zou zeker zoeken naar een zuivere vlees kvv om mee te elimineren.