Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nadia
Ik heb ook Benebac in huis. gekregen voor Nox toen ie zo aant spugen was. Via mijn DA was het goedkoper dan bij SPAT.

Ik vind het belachelijk dat ze vanuit de opvang zo doen. Van de andere kant. Schijt aan hebben! Je kitten heeft zorg nodig, en dan moet je gaan. Dat ze hun handen eraf trekken, prima. Heb je ook een last minder. De mensen waar ik mijn poezels vandaan hebben bemoeien zich ook niet ermee of ik naar de DA ga ja of nee. Ze vertrouwen erop dat ik goed handel.

Daarnaast, is die persoon die je dat zei zelf DA? Het lijkt me sterk als je een willekeurige DA zou bellen dat die zou zeggen, kijk nog maar even aan. Ik zou die verantwoordelijkheid echt niet willen hebben als ik die persoon van de opvang zou zijn. Zeker niet gewoon telefonisch, dan zou ik het beesie altijd even willen zien.

Hoe gaat het nu met dr?
Door GimThur
Ze wil nog steeds niet eten of drinken. We dwingen haar nu steeds met een spuitje wat water/melk te drinken.
Wat binnenkomt blijft nu ook gelukkig binnnen.

Heb net het asiel gebelt en ze gaan overleggen hoe of wat en donderdag kan ik in elk geval naar hun da. Verder het advies elke 2 uur drinken te geven met het spuitje.

Dus ja zit heel erg in dubio. Ze lijkt wel wat actiever/alerter maar t.o.v. haar zusje is ze erg rustig en slaapt veel.
ik wacht nu nog op het telefoontje van het asiel en afhankelijk van dat bericht ga ik wel of niet naar de DA.

Pff moeilijk hoor dat kleine grut zo..
Door Mevroi Kruim
Helemaal met Nadia eens, ik stond al lang bij mijn eigen dierenarts op de stoep. Dan maar niet via de da van de opvang, jammer dan, kitten gaat wel voor. Een kat die ziek is en niet eet/drinkt is sowieso alarmfase rood maar een ziek kittten helemaal, dan ga ik echt geen dagen zitten afwachten tot het te laat is.
Door koekje
NU naar de dokter!
ik ben niet van het paniek zaaien, maar op deze manier doorgaan en doorsukkelen overleeft je kitten tot donderdag niet!

Het is jouw kitten en jij bent er verantwoordelijk voor. aangezien ze niet meer bij de opvang zit, zijn zij er niet verantwoordelijk voor.
Door Borke
Ik ben het met de voorgaande schrijfsters eens en als het ze niet bevalt, dan vang jij hierna geen kittens meer voor hun op.
ik snap best dat ze niet willen dat je voor ieder klein wissewasje naar de DA gaat omdat hun budget heel beperkt is, maar dit is onzin.
Iedere 2 uur voeren maar, met het risico dat je vocht in de longen spuit...
Ik ging mooi naar de DA!
Door GimThur
nou avontuur achter de rug althans hoop ik.

Het was kantje board en donderdag had ze niet gehaald. DA was ook flink pissed off over het asiel en de rekening is 1 op 1 daar naar toe gestuurd zodat ik niet moeilijk hoeft te gaan doen om mijn geld te krijgen.

Ze heeft flink wat vocht toegedient gekregen en diverse medicatie. ze had/heeft flinke koorts.
Mocht er morgenochtend geen verbetering zijn moet ik direct terug komen. Heb een blikje HD voer meegegekregen om even aan te sterken en dat moest ik om 18.00 uur al proberen te geven.

Nu maar flink duimen dat ze de nacht goed doorkomt...pfff
Door Limpy
Jeetje dat was dan op het nippertje zeg, pfff. Maar goed dan dat je er vanaf gisteravond wat vocht ingekregen hebt!

Wel heel gaaf dat de DA de rekening naar ´t asiel heeft gestuurd! Hoop dat ´t kwartje nu gaat vallen daar, met kittens kun je niet voorzichtig genoeg zijn!

Welk voer had je gehad, hills a/d of iets vergelijkbaar? Met beetje warm water erdoor is het volgens mijn pekke heeeeel lekker...(heeftie als kitten ook een paar dagen gehad om bij te komen en was helemaal pissed off toen die weer moest KVVen ;D)

Geef het arme kind vanaaf maar een paar keer bliksoep,als ze maar eet gaat het helemaal goedkomen  :-*
Door GimThur
ja ze heeft idd Hils a/d meegegeven.
Ik heb net het blikje opengemaakt en voor haar gehouden en ze heeft gelijk een paar hapjes/likjes genomen. Warm water was dus niet eens nodig ging zo ook wel volgens haar.
Over een uurtje probeer ik het nog een keer maar dan wel met warmwater. Misschien dat ze dan meer weg krijgt. ze is nu ook vermoeid.
Door Too
Eigenwijs is heel wijs.. goed dat je gegaan bent.

A/d is inderdaad smakelijk voer met een hoge calorische waarde, kleine beetjes zetten ook al kleine zoden aan de dijk

Hopelijk is dit t begin van herstel!
Door Limpy
Das dan effe minder, maar als ze nu wat binnen heeft en das goed gevallen heb je kans dat ze later vanaaf wellicht wel weer een beetje wilt...

Zo´n DA bezoek hakt er natuurlijk ook goed in bij zo´n kindje.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door