Maar wat een ellende...
Ook Samos heeft FORL

Al haar hoektanden is ze nu kwijt en een aantal tanden en kiezen (heb maar niet meer gevraagd naar het aantal

Bij FORL lijkt er dus ogenschijnlijk niks aan de hand, aangezien de tanden en kiezen er gewoon goed uitzien. Maar als de da dan beter gaat kijken, kan hij toch een randje vinden op overgang tand en tandvlees, wat kan duiden op deze aandoening.
Bij Samos heeft hij rontgenfoto's genomen en daarop was te zien dat veel wortels domweg verdwenen zijn en vervangen zijn door bot..
Vorig jaar is bij Smeagol FORL geconstateerd en toen heb ik de da al gevraagd wat de invloed van voeding is. Nihil, zei hij toen (wetenschappenlijk gezien), maar de oorzaak van FORL blijft nog wel gissen.
Nu zei ik tegen de da; misschien is het dan psychologisch, maar ik stap nu toch over op vers!!!
En toen zei hij; dat zul je mij nooit horen zeggen, dat dat psychologisch is...sterker nog; ik weet wel zeker dat dat niet zo is.
Ik haalde zijn woorden van vorig jaar aan en toen zei hij dat hij dacht dat ik het over het algehele welbevinden had en niet zo zeer over de link naar FORL. Daarvan blijft hij zeggen dat de invloed van voeding 'niet bewezen' is...
Hoe dan ook; het algehele welbevinden en bv de zuurgraad, zal vast ergens een link (kunnen) hebben naar deze aandoening, dus wij gaan ervoor. We hebben niks te verliezen

Ondertussen ligt Samos langzaam bij te komen van deze dag...ze is nog erg wankel, heeft al wel een klein beetje geprakt vlees gegeten en doet het voorlopig maar even rustig aan.
14 dagen Novacam geven en dan hopen dat ze goed vooruit blijft gaan...
Ik ben er even helemaal beduusd van, van deze tandenellende

en wat een bikkels zeg, die katten...want dit zal al veel langer gaande zijn.