Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door An
zurca schreef:
Ben eigenwijs...ik ga het eerst nogeens poberen met die soda..Ben eigenlijk ook een beetje bang dat ze een nieuw mandje zo weer onder piest..Nu slapen ze nl in hun vervoersbox, leg ik daar een handdoek in dan piest ze er op :-\ Mn vriend opperde al of ze aan last heeft van bedplassen, zoja dan moesten we er 'snachts gewoon effe uit om dr op de kattebak te zetten ;D ;)
;D ;D ;D ;D ;D
Door hamada
Mijn "ondervoede kater" (weliswaar geen kitten maar wel kort bij ons in huis) plaste en poepte ook steeds maar buiten de bak. Ik ben begonnen met hem steeds als ik hem niet in de gaten kon houden in de bench te zetten met een kattebakje, en zodra hij iets gedaan had mocht hij er uit. Toch bleef hij onbetrouwbaar. Verschillende soorten grit geprobeerd, kattekruid, niets hielp.
Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met iemand die met Bachflowerremedies werkt en kreeg de tip om een remedie te geven met o.a. crabapple. Binnen een week begon hij ander gedrag te vertonen en vanaf die tijd (even afkloppen) gebruikt hij de bak.Nou is deze kater erg getraumatiseerd en heeft hij een combinatie remedie gehad, dus ik weet niet of een (combinatie) remedie bij onzindelijkheid bij kittens ook werkt. Maar het is denk ik de moeite van het proberen waard.
Ik ben, los van de zindelijkheid, nog steeds verbaasd hoe sterk Prince gereageerd heeft op de bachremedie. Hij is in gedrag en uitstraling ontzettend veranderd, zo dat mensen die hem een week niet hadden gezien hem bijna niet herkenden.
Sterkte met je "strijd", want ik weet uit ervaring hoe wanhopig je kunt worden van die lucht en het steeds moeten opruimen van de troep.
Nou zeg, ik had een heel verhaal getypt, krijg ik de melding dat de server niet gevonden kan worden.
Dus overnieuw:

Met mijn kitten gaat het al veel beter. Ik heb nu de bakken van kattengemak met speciaal grit en dat grit vind die kleine boef helemaal geweldig.
De plekken in de hoeken krijg ik jammer genoeg niet helemaal schoon, de vloerbedekking is daar helemaal verzadigd. Ik ga binnenkort champerellen (schrijf je dat zo??? ;D) En dan gooi ik er nog wel wat extra soda of iets anders overheen.
De mandjes heb ik weggeknikkerd. Daar kreeg ik het echt niet meer uit. Mijn wasmachine begon zelfs te stinken op een gegeven moment en dus ook de kleren die er daarna ingingen. Dus geen mandjes meer hier. Ze liggen nu op handdoeken (vinden ze ook heerlijk) en die handdoeken piesen ze dus ook onder, maar die zijn gemakkelijker te wassen.
Wat ik alleen nog niet snap is:
Waarom moet alles wat zacht aanvoelt, ondergepiest worden???

Groetjes,
Monique
Door K@rin
Belle (de poes) heeft hier ook de neiging om op alle hondenbedjes en kussens te gaan piesen .......... grrrrrrr
Tinker (de kater) doet alles netjes op de bak.
Ik heb Belle een paar keer betrapt en haar toen ff flink bij de kladden gegrepen en haar op de bak gezet. Ik geloof, dat het nu iets mider wordt, want ik vind/ruik minder vaak natte plekjes, die er niet horen.
Ik heb boven en beneden een bak staan en dat helpt volgens mij nu wel, of ze heeft ergens een plekje geonden, dat ik nog niet ontdekt hebt ..... ::) ::)
Door Nitus
Monique Barte schreef: De mandjes heb ik weggeknikkerd. Daar kreeg ik het echt niet meer uit. Mijn wasmachine begon zelfs te stinken op een gegeven moment en dus ook de kleren die er daarna ingingen
Ik ben een oen wat katten betreft, maar mijn wasmachine stonk van de hondendekens die ik erin waste. Nu draai ik nadat ik hondendekens heb gewassen een lege wasmachine (wel met waspoeder) op 90 graden, niet zo energiezuinig :-[, maar mijn wasmachine stinkt nu niet meer 8).
Laatst gewijzigd door Nitus op di 16 nov 2004, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
Onze twee katten heb ik in het begin regelmatig op de kattenbak gezet en vastgenomen met hun 2 voorpootjes & zo een putje gegraven....Omdat ze buiten ook een putje graven als ze hun behoefte doen & dit heeft goed gewerkt! Na een dag wisten ze hun kattenbak staan & wisten ze waarvoor het diende!
Onze kattin heeft eerst een nacht in haar kattenbak geslapen!!!! Ik kreeg al bang dat ze het aanzag als mand! 's Morgens zette ze zich recht & deed er een plasje in & toen was hij blijkbaar ingewijd ;-))
Onze kater heeft dan weer onze kattin gevolgd & rook dat er op die plaats pipi etc gedaan werd...nadat ik hem een paar keer op de kattenbak gezet had & hem een putje had doen graven had hij het ook door.

Jouw kitten is precies wel een moeilijk geval ;D ;)
Ben je er al mee naar de dierenarts geweest??? Hij heeft misschien een nierprobleem???

Om het "spritzen" te neutraliseren gebruik ik ook azijn, maar om de "plasdoeken & manden" van kat/hond te wassen heb ik altijd Dettol bij in het wasmachine gedaan..
Veel succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door