Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
Ahaa, mooi dat t al wat beter lijkt.. ik hoop dat t hierbij blijft.
mijn dames hebben indertijd [door de verhuisstress] ook een tijdje platte poep [geen echte diarree] en een fikse aanval van nies gehad

Wat de castratie betreft... mooi dat t al gedaan is, ik reageerde idd even vanwege t beperkte budget van de buuf, zeker bij poezen is t een fiks bedrag en dan is elke meevaller meegenomen  ;)
Door liessie
Omdat de vooruitgang toch niet doorzette, is de buurvrouw gisteren toch naar de da van het asiel geweest. De da dacht toch aan iets van een infectie en daar heeft mijn buurvrouw medicijnen (een poeder) voor meegekregen en de dierenarts dacht ook aan de mogelijkheid van parasieten en hiervoor heeft de buurvrouw pillen voor meegegeven die ze (ik geloof) een weeklang dagelijks moet geven en dan na 3 weken nog en keer een week. (de namen van de medicijnen weet ik niet meer).
En omdat de kat hoogstwaarschijnlijk in het asiel al ziek was, mag ze een jaar lang voor dit probleem naar de da van het asiel.
(maar ik ga er toch van uit, dat het geen jaar gaat duren ;))
Door verwonderd
liessie schreef: Omdat de vooruitgang toch niet doorzette, is de buurvrouw gisteren toch naar de da van het asiel geweest. De da dacht toch aan iets van een infectie en daar heeft mijn buurvrouw medicijnen (een poeder) voor meegekregen en de dierenarts dacht ook aan de mogelijkheid van parasieten en hiervoor heeft de buurvrouw pillen voor meegegeven die ze (ik geloof) een weeklang dagelijks moet geven en dan na 3 weken nog en keer een week. (de namen van de medicijnen weet ik niet meer).
En omdat de kat hoogstwaarschijnlijk in het asiel al ziek was, mag ze een jaar lang voor dit probleem naar de da van het asiel.
(maar ik ga er toch van uit, dat het geen jaar gaat duren ;))
Panacur? (de pillen tegen de parasieten) tegen giardia?
Poeder probiotica?
Door verwonderd
Lo schreef: (...)Wil je weten waar de diarree vandaan komt, mijn ervaring is parasieten, maar het kan natuurlijk ook een virus zijn. (...)
Dat ze een jaar lang mag terugkomen vind ik heel netjes overigens. En als het giardia is, laat haar het huis heel goed schoonhouden, kattenbak goed schoonhouden. Met goed schoonhouden bedoel ik dagelijks dweilen.
Door liessie
Ik weet niet of het giardia is, dat heeft de buurvrouw er verder niet bijgezet.
Als ik haar zie, dan zal ik nog eens naar de medicijnen vragen en desnoods even de namen opschrijven.
Zelf doe ik dat vaak wel, zowel als ik zelf ergens medicijnen voor krijg als voor mijn huisdieren. Beetje een tik van mij. Zal wel komen, omdat ik dat medische allemaal wel erg interessant vind :D
De buurvrouw heeft trouwens rolstoelbestendig tapijt, alleen waar de kattenbak staat heeft ze een los stukje zeil neer gelegd. .

Het asiel had eerst gezegd, dat ze wat ander voer moest uitproberen iets van smoggle??? (weet niet of ik het goed schrijf, ken het zelf niet, maar schijnt ook iets van 20 euri voor een paar kilo te zijn. ) De de had weer gezegd, dat het niet met het voer te maken had en dat ze ook best kitka variantjes (brok) kon voeren en zelf had ze in de eerste instantie voer van de aldi gekocht (brok) ze voert geen bikvoer.
Ik heb haar een paar keer geprobeerd over te halen om wat gekookt kipfilet te proberen, maar dat had ze niet in huis en het extra kopen voor de kat was te duur, omdat ze met 20 euro in de week rond moet komen. Mijn kipfilet was net op en dan zit ik echt te twijfelen, zal ik dan maar wat kopen, maar aan de andere kant: het is niet mijn kat... :-X
De buurvrouw is er echter ook zeker van dat het niet door het voer kan komen, omdat de da dat zegt, maar een da is ook maar een mens. Ik zeg niet dat voedselintolerantie is, maar het helemaal uitsluiten???

Morgen gaat ze weer naar de da bellen voor een afspraak voor volgende week. De praktijk van de asiel da is verder weg dan het asiel en de gezinshulp vind de praktijk te ver weg, dus moet er gewacht worden tot een woensdag omdat dan de da in het asiel is.

Mijn buurvrouw wil nu eigenlijk de kat voor 1 van de andere katten ruilen, maar ze wil niet voor de andere kat dan ook weer (ik geloof) 70 uro betalen. Maar ik begrijp het asiel ook wel weer, omdat zij duidelijk regels hierover hebben. Volgens mij heb je 2 weken om te kijken of het klikt en waarin het dier gratis terugkan als het echt niet gaat. En persoonlijk vind ik diarree niet direct iets om de kat voor terug te brengen. Tenminste ik raak altijd snel gehecht aan een dier zet dan alles op alles om het dier te houden.

Maar de buurvrouw is echt boos op het asielomdat ze niet gezegd (zouden) hebben, dat de kat aan de diarree was en ze has had het er zelfs over, dat ze het asiel voor de rechter wil dagen. Toen ik haar probeerde dit uit haar hoofd te praten, omdat ik de kans groot acht, dat ze dit noit gaat winnen en dan voor de kosten van proces op moet draaien zei ze dat ze dan haar ex-man mee zou nemen, en die zou dan de hele boel op stelten zetten (en als ik zo wel eens de verhalen over hem hoor ben ik bang, dat hij dan de boel kort en klein zou slaan.) Toen ik waarschuwde, dat ze hem dan in de gevangenis konden zetten, zij ze dat dat hem koud laat en dat hij al zo vaak in de cel had gezeten.....

Maar hoe dan ook, wordt de kat hier beter van??? Ik betwijfel het.... :-\ Het valt me echt van haar tegen, want aan de andere kant, zie ik wel dat e een dierenliefhebber is, maar blijkbaar mag het niet te veel kosten :-[

Soms denk ik wel eens, ik stel voor om die kat over te nemen, maar ik betaal al voor 2 katten een verzekering en het voer enzo en ik heb de laatste tijd al een aantal da kosten vooruit moete betalen en nog meer da-arts kosten van een 3de kat erbij lijkt me op het moment niet verstandig, zeker niet als ik bedenk dat die kat mogelijk niet geaccepteerd wordt bi de verzekering voor iig de kosten voor een behandeling voor de diarree :-\

Misschien had ik dit niet allemaal moeten typen, maar ik moest het even van me afschrijven, omat ik verder niemand weet tegen wie ik het kan zeggen. Wil namelijk niet dat de ex van mijn buuvrouw het dan weer hoort.  :-X Die ex houdt zelf helemaal niet van dieren. Dat is echt zo iemand, die dan in een opwelling een hond koopt en dan net zo makkelijk de hond weer dumpt.

Echt zo frustrerend allemaal. Aan de ene kant wil ik helpen, maar aan de andere kant wil ik me liever een beetje afzijdig houden om zelf niet in de problemen te komen :-[ Echt frustrerend :-[
Laatst gewijzigd door liessie op di 02 feb 2010, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door verwonderd
Liessie, mag ik je een tip geven? Laat het los.

We willen met zijn allen alle katten redden, maar dat gaat nu eenmaal niet.

Zo ik alles lees, steek jij energie in iemand, die het m.i. niet echt waard is.

Concentreer je maar op jouw eigen katjes!
Door liessie
Probeer het wel los te laten, maar vind dat ook moeilijk. :-[
Gelukkig heeft ze uiteindelijk wel nog de gekookte kip en de rijst geprobeerd, maar ze had het idee, dat hij daarna nog harder aan de race ging :-\ Vond het wel vaag, dat ze pas gekookte kip ging geven toen haar ex dat ook zei.... :-\
Vandaag is de kat terug naar het asiel gegaan, waar ze het dier een aantal weken in quarantaine zullen houden en medicijnen zullen geven. Volgens de buurvrouw zat het tapijt, de vensterbank, de bank etc onder de waterdunne scheit.
De buurvrouw heeft gevraagd of het giardia kon zijn, omdat ik dat tegen haar gezegd had, maar volgens de man van het asiel kon dat niet, omdat hij dan op de probiotica had moeten reageren, wat ik een vage redenering vond, maar goed die man is ook geen da. (Heb inmiddels de medicijnen na kunnen kijken en de poeder was idd probiotica).
Als het na 2 weken beter gaat, komt ie weer terug en anders mocht ze een andere kat uitzoeken. Niet echt mijn methode, maar goed, in het asiel zit de kat mijns inziens wel goed en naar ik begreep liet het asiel het dier goed door een da onderzoeken, dus vertrouw er op, dat het met de kat wel goed komt. Tenzij het asiel dezelfde ontworming gaat geven als die Amos (mijn kat) heeft gehad, want de spoelwormen waren daar een beetje nogal resistent voor. 
Ik had alleen zelf al direct besloten om naar mijn eigen da te gaan, vanwege de verzekering, die ik had afgesloten, voor dat ik door had, dat de mijne aan de diarree was, wist ik toch dat ik de kosten voor het ontwormen vergoed zou krijgen. En ik had zelf geen zin in gedoe met een dierenarts die een aantal dorpen verderop zit. Dus gewoon lekker mijn eigen vertrouwde da, waar ik al vertrouwen in had en Amos heeft de rest gedaan (het uitpoepen van al die vieze spoelwormen). Ik had echter 1 voordeel, bij Amos was de oorzaak van de diarree overduidelijk.
Als je in zijn ontlasting de wormen niet met het blote oog kon zien, dan heb je echt een bril nodig :-X
Maar Amos is inmiddels al weer weken van de diarree af, moet alleen nog een keer een mail sturen naar het asiel, want vind wel, dat ze moeten weten, dat kittens verkopen, die propvol met spoelwormen zitten....
Door verwonderd
OMG

Dus man van asiel denkt dat probiotica een behandeling tegen giardia is.

Ik weet genoeg.  ::)
Door liessie
Ik heb gelukkig nog nooit met giardia te maken gehad, maar met mijn studie wel de verschillen geleerd tussen probiotica, antibiotica en prebiotica en als ik dan even op de eerste de beste pagina over giardia over een parasiet lees, trek ik snel de conclusie...
Maar ik ben er niet bijgeweest, dus ik moet af gaan op wat de buurvrouw er over zei...
Door liessie
Gisteren kwam de buurvrouw me vertellen, dat het toch giardia was. Haar (gezins)hulp had naar het asiel gebeld, zodoende kwam ze het mij ook vertellen.

Kan zo even niet zien, wie giardia opperde, maar diegene had dus gelijk.  ;) Hij schijnt nu zwaar onder de medicijnen en (gisteren iig) aan het infuus (wat mijn idee van uitdrogingverschijnselen versterkt)

Verder kom ik op het moment niet zo vaak bij de buurvrouw, heb even genoeg aan mijn eigen zaken.

Ga ik nu even op zoek of het genoeg is als de kleden met 60 graden gewassen worden.

Zij kwam pas met een reismand bij me omdat zij  hem niet meer nodig had. Maar ja, toen kwam er dus toch een kat, die opgehaald moest worden, maar omdat ik haast had, toen ze hem kwam halen had ik mijn handdoeken er niet uitgehaald. En tja, ik wil toch zeker weten, dat mijn katten niet op giardiabevattende (nieuw woord voor de vandaale :biggrin2:) doeken komen te liggen :D
Door Too
Dus toch...

Gebruik anders even de zoekfunctie

Maar wat ik net zag : paar dagen in de vriezer doodt t ook
Chloor niet.

En anders afscheid nemen van de doeken  ;)
Door liessie
Met de vriezer komt het wel goed ;)
Maar tnx voor het opzoeken, was zelf alweer met andere dingen bezig :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door