Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

De aanhouder wint, dat zie je maar weer.

Mijn succesformule met overwennen was, dat als je de kat een heel klein beetje vlees in de bek doet en zij het niet steeds direct uitspuugt, dan lust zij het wel.
Dan zit het probleem gewoon in eigenwijzigheid dat de kat nou eenmaal gewend is om niet eten op te likken maar de brokjes te pakken.
Dan win je het altijd, door gewoon met de hand te blijven voeren en na een weekje gewoon de brokken weg te halen. Dan is de kat inmiddels gewend aan de geur en smaak en gaat heus wel eten, het is immers lekker  :biggrin2:
Het is echt ongelooflijk! Ik had de CB voor de 2 mannen al klaar gezet en was bezig de CB met ongeveer 50% gourmet te mengen voor de poes. Zie ik dat mevrouw bij de mannen aan het eten is! Alsof ze nooit anders heeft gedaan!
Nu komt natuurlijk het belangrijkste: kijken of ze hierdoor minder last krijgt van jeuk, maar hoe dan ook hou ik ze nu allemaal op versvoer. En aangezien een stuk kipfilet bij de mannen en een groot stuk zalm bij mevrouw er ook goed ingingen (met de poot een stuk van het bord afpikken, schudden en lekker kauwen!), wil ik eigenlijk ook op termijn wel prooidieren geven.
Tjonge, wat kan het toch snel gaan !

Oh en vandaag moesten ze hun entingen krijgen bij de DA, ik heb gezegd dat ik bezig ben met dit voer, hij vond het zeker een goed idee om dit te proberen en dat er door het gewoon te proberen best goede resultaten kunnen worden gebruikt (niet dat ik persé zijn goedkeuring nodig heb, maar toch leuk dat hij het niet afwijst). Een prikje tegen de jeuk heb ik afgewezen, dat neemt de oorzaak niet weg en ik wil niet allemaal troep in haar hebben,dat begreep hij ook wel.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen van de poes, maar dat kan nu wel even een aantal weken duren voordat we (eventueel) verschil zien.
heel goed dat je een 'prikje tegen de jeuk' hebt afgewezen, want das meestal gewoon prednison, iets wat je liever echt niet zomaar in je kat wilt hebben.
en mocht de pred werken, dan geeft dat ook weer valse resultaten nu je bezig bent met ze op vers over te zetten. als straks de pred dan uitgewerkt mocht zijn, weet je niet of de jeuk komt van het uitwerken daarvan, of het toch weer een voedselallergie is voor 1 van de bestanddelen van cb.

ik heb met poet het niet aangedurfd om cb te geven.
enerzijds omdat het voor mn moeder niet zo makkelijk verkrijgbaar is en het is duur, maar ook omdat er toch koolhydraten in de vorm van rijst inzit. en allerlei rare olietjes.
poet wilde eerder ook nooit proeven van de cb en ik heb haar niet over kunnen halen. barf ging er in 1x goed in. honger maakt rauwe vleesjes zoet.
koekje schreef: ik heb met poet het niet aangedurfd om cb te geven.
enerzijds omdat het voor mn moeder niet zo makkelijk verkrijgbaar is en het is duur, maar ook omdat er toch koolhydraten in de vorm van rijst inzit. en allerlei rare olietjes.
Ik kan het me indenken, toch deed onze Franny met haar voedselintolerantie het prima op Carnibest lam, de spuitpoep was acuut over  :biggrin2:
Even een update nu we ruim een maand verder zijn.
Brokjes hebben ze niet meergegeten, de katten eten allen als basis cb en 's avonds krijgen ze wat om op te knagen.
Omdat ik te weinig vriesruimte heb en sowieso nog te weinig kan varieren wil ik nog niet compleet over op barf.
Oke, het probleem was dus een poes die constant jeuk heeft en heel haar kopje en nek open krabt.
Dat is nu aanzienlijk minder! Haar vacht is mooier/voller/zachter geworden, ze krabt veel minder en is daardoor ook minder schrikachtig en springerig. Ze is nu veel speelser en aanhankelijker. Maar ze is nog niet helemaal van het krabben af, jeuk heeft ze nog wel.
Deze maand wil ik zo nog even doorgaan en dan in januari misschien over op diabetes carnibest.

Ook de katers gaan goed op de cb, ze vinden het lekker en ook hun vachten zijn mooier/zachter geworden, dus het gaat harstikke goed. Ben zeker niet ontevreden.
Hey, ik wou ook ff reageren ivm dat mijn poes zich ook lange tijd helemaal kapotkrabde. Het was zo erg dat als ik em aaide, ik vervolgens mijn handen moest gaan wassen om al het bloed eraf te krijgen. Er werd in eerste instantie ook gedacht aan voedselallergie, maar na allerlei eliminatiedieten geprobeerd te hebben en niets hielp was ik toch ten einde raad.

Gelukkig is alles sinds een paar maanden helemaal goed gekomen, niet omdat ik geswitched ben naar rauw voedsel, maar door het medicijn Atopica(ciclosporine) wat mijn poes nu krijgt. Ik heb hier al een bericht gelezen van iemand diie dat ook bij zijn/haar kat voorgeschreven had gekregen en waarbij de kat enorm ziek werd (het is een medicijn wat officieel alleen voor honden is), maar aangezien we (de dierenarts en ik) ten einde raad waren, hebben we toch maar een poging gewaagd om mijn poes dit medicijn te geven.

Inmiddels zijn we dus een paar maand verder en ik moet zeggen het werkt uitstekend. Alle open wonden zijn inmiddels weg en niet alleen het krabben, maar ook de felheid waarmee de poes krabde zijn sterk afgenomen. Dus mocht iemand hier hetzelfde probleem met zijn/haar kat hebben en alles al te hebben geprobeerd mbt eliminatiedieten, vlooienmiddelen etc, leg het dan eens voor aan je dierenarts.

hopende iemand met deze info van dienst te zijn,

stefan
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door