Wij zijn meteen de volgende dag voor een echo gegaan. mijn DA heeft ook geen apparatuur daarvoor, maar heb meteen een afspraak gemaakt bij de dichtsbijzijnde DA die dat wel had.
Er is toen een echo gemaakt en een punctie gedaan.
Op de echo waren duidelijk vaatjes op de lever te zien. Dit was een bewijs dat de lever toch ontstoken is. Wanneer de lever normaal gekleurd is, zie je die vaatjes niet. Nu de lever donkerder was zag je de vaatjes wel.
Uit de punctie bleek ook dat er een forse ontskeing was.
We zijn dezelfde dag gestart met AB. Omdat ze door een ontsteking misselijk zijn, kreeg ze ook een injectie Primparid om haar weer aan het eten te krijgen. Ik kreeg hiervan ook tabletjes mee.
Het duurde wel een paar dagen, maar zag zeker na 3 dagen al verbetering. Ze begon iig al weer kleine beetjes te eten en wilde weer mee met de wandeling. Dat was ook iets wat ze al helemaal niet meer wou.
Ze heeft wel een leverontlastend dieet gehad, wat voor 40% uit havermout bestond, aangemaakt met water, yoghurt en/ of ei.
Daarnaast magere diersoorten zoals kip, konijn en kalkoen.
Ik weet niet in hoeverre dit voor kat te doen is??
Ik kreeg ook advies om Mariadistel te geven, dit helpt mee de lever te reinigen.
hopelijk heb je de mogelijkheid om een echo te doen. Dit geeft over het algemeen meer duidelijkheid.