Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
Met de vorgangers eens, niet laten vaccineren als ze ziek is. Als je een goede da hebt dan zou die ook moeten weigeren om een zieke kat in te enten. En als niet, dan weet je weer iets meer over je da  :-X
Titeren is een goed idee, ik weet eigenlijk niet of dat kan bij katten en zo ja, voor welke ziektes. Weet jij dat mevrouw Mier?
Door koekje
ja, katten kunnen ook getiterd worden. als sien weer goed op orde is (en ik weer het potje spaargeld voor de katten meer heb aangevuld) zal otje worden getiterd. titeren gebeurt op katten- en niesziekte, dus waar je normaal ook voor vaccineert.
ik geloof dat de prijs incl. consult ongeveer gelijk zal zijn aan vaccinaties met consult.

in principe moet iedere DA een titertest kunnen bestellen (bij NMLHealth). voor de eerste keer zal ik otje laten titeren bij Tannetje, dan weet ik ook gelijk hoe en wat en kan de volgende keer mn eigen DA er in begeleiden, mocht dat nodig zijn.
de titertest is een soort elisa-test, volgens mij.
Door tommy_wood
is titeren druppelen in de neus? Mevrouw is alweer beter. Het blijft meestal bij dat ontstoken oogje. Het duurt nooit zo lang hooguit 3 dagen en vaak korter. Ze is iig weer helemaal fit lijkt het.
Haar oogje lijkt wel altijd kleiner dan de ander... das altijd zo geweest.
Door koekje
bij titeren wordt een beetje bloed afgenomen en dat wordt getest op de hoeveelheid antistoffen voor katten- en niesziekte.
druppelen in de neus klinkt eerder als een neus-enting (ik hoop dat ze dat niet heeft gehad) of toedienen van  medicijnen als slijmoplossers oid (neusspray).
Door tommy_wood
neus-enting heeft ze naar mijn weten nooit gehad. Dat titeren kunnen we wel eens laten doen. Dat geeft dan iig zekerheid. Die druppels zal ik eens proberen! Is niet echt een dierenmiddel of wel? Ik begrijp van de websites dat het gewoon bij de drogist te krijgen is? of is dat een te sterke variant.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door