Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
Klinkt mij ook als een heftige reactie op het vlooienmiddel, wassen!!!

Maar het klinkt ook een beetje als een poesje die ik ken die een middenoorontsteking had. Loopt ze scheef met haar koppie?
ik zou toch aan de d.a. vragen wat je zou moeten doen bij foute vlooienspul..
wassen zou ik aan de ene kant wel willen.. aan de andere kant lijkt het me te veel stress wanneer het om een tia oid gaat..
dus dat is een beetje dubbel..
wat zei de d.a. over t vlooienmiddel?
en als het een vergiftiging is vw dat vlooienmiddel.. zou hij daar dan niks voor moeten geven?

ik denk dat we met zijn allen alleen maar kunnen raden.. de d.a. zou de enige zijn die uitsluitsel kan geven denk ik..
als het aan t vlooienmiddel ligt.. kan ik me voorstellen dat dat al in haar bloedsomloop zit.. en dat je dan kunt wassen wat je wilt..

balen meis..
ik begrijp je onmacht..
nou we hebben nu dus even iets over de bench gelegen aan de kant waar nog licht vandaan kwam...
verder is t altijd al donker...

en nee ze loopt niet scheef met haar hoofd.

dat wassen denk ik nog even over, ze is wel makkelijk nu, maar of ze zoooooooooo makkelijk is :-\

dr rug is wel nat vind ik misschien heeft ze het wel weg proberen te wassen of zo,
het was een spray, geen pipet
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 16 dec 2008, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
K@rin schreef: met een washandje of met een babydoekje van Jayden goed afpoetsen .... ?
ja gedaan ze was heel makkelijk ( geen goed teken, ze is niet zo makkelijk, maar goed wel gewend aan water )
ramen dicht, kamer lekkere temp...
dekentje erover, licht laag...
lekker bedje in haar mandje...
ze krijgt blikvoer van ons om de paar uur met beetje water erover...
nu hopen dat ze goed de nacht doorkomt...
Door Decibels
Pyrethrum is de werkzame stof. Piperonylbutoxide is een hulpstof wat ervoor zorgt dat de werking van het middel wordt versterkt.  Pyrethrum is een zenuwgif en zorgt bij het ongedierte (vlooien/luizen) voor een snelle verlamming.
Decibels schreef: Pyrethrum is de werkzame stof. Piperonylbutoxide is een hulpstof wat ervoor zorgt dat de werking van het middel wordt versterkt.  Pyrethrum is een zenuwgif en zorgt bij het ongedierte (vlooien/luizen) voor een snelle verlamming.
ja en is dat goed of slecht in dit geval :-\
Door Decibels
elk vlooienmiddel kan toxische verschijnselen geven als het dier het binnenkrijgt. Ik heb begrepen dat het middel een spray was en de kat langharig? Dikke kans dat ze teveel van het middel binnen gekregen heeft bij het wassen van zichzelf.
Decibels schreef: elk vlooienmiddel kan toxische verschijnselen geven als het dier het binnenkrijgt. Ik heb begrepen dat het middel een spray was en de kat langharig? Dikke kans dat ze teveel van het middel binnen gekregen heeft bij het wassen van zichzelf.
ja ze is gesprayed en ze heeft erg lang haar.
Decibels schreef: je hebt toch wel aan je DA verteld dat ze met een vlooienmiddel behandeld was? Wat zegt hij ervan?
nou nee dus  :-[ :(
ik dacht er pas vandaag aan en mama was gister met dr naar de da geweest en toen dachten we echt n tia, omdat t 1 malig zeg maar was en ze zo met hoofd schudde...
van vlooienmiddel dacht ik pas aan omdat ik de spullen uit de keuken ging opruimen testraks...
ik wist niet of t van belang was maar zette t toch maar hier op bp neer.

ik bel morgenochtend gelijk even de da...
Decibels schreef: ja...ik zou maar even overleggen met hem. Hoe is de kat nu? Hopelijk niet verergerd?
nee ze rent als een gek naar de hoek van de bench als je eraan komt, ze wil dan eten en kroelen ;D
ze is opeens gek op eten  ???
ze ligt wel lekker veel in het huisje...
vannacht was ze alleen, dus weet niet of het weer gebeurd is.
maar nu al 1,5 uur gewoon weer stabiel zoals de meeste tijd...
heldere ogen, loopt goed, maar ietsjes onstabiel nog wel achter
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door