Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Loeka schreef: Eigenlijk ben ik nu al benieuwd hoe het gaat  :-\  ;)
erg in de diarree (erger) hoorde ik gisteravond van Erica...verder wel erg speels niet ziek van... hij krijgt dus duif (tamme) is het misschien mogelijk dat die ook laxerend werkt? mijn pups hebben ook iet slappere ontlasting dan dat ze bijvoorbeeld kip krijgen (dat is dan weer kipkarkas, die duiven zijn hele duiven geen karkassen) maar ze is met een eliminatie dieet bezig hij mag dus alleen een een diersoort die hij nog niet heeft gehad.. dan vallen er schijnbaar al veel dingen af als je tenminste de blikvoerfabrikanten mag geloven dan heeft ie al eend, konijn, kip, rundvlees, geloof ook parelhoen gehad, maar dat weet ik niet zeker :-\
Het kan in dit geval ook de overgang naar vers zijn natuurlijk, als 'ie gevoelige darmen heeft kan hij ook elke overgang heftig reageren.
En al die diersoorten in brokken en blikken, voor zover ze er al merkbaar inzitten (soms zijn het echt homeopathische hoeveelheden  :P) die zijn iig verhit en gedenatureerd en weetikveel, dus het kan heel goed zijn dat hij op de verse variant helemaal niet reageert.
Sietie schreef: erg in de diarree (erger) hoorde ik gisteravond van Erica...verder wel erg speels niet ziek van... hij krijgt dus duif (tamme) is het misschien mogelijk dat die ook laxerend werkt? mijn pups hebben ook iet slappere ontlasting dan dat ze bijvoorbeeld kip krijgen (dat is dan weer kipkarkas, die duiven zijn hele duiven geen karkassen) maar ze is met een eliminatie dieet bezig hij mag dus alleen een een diersoort die hij nog niet heeft gehad.. dan vallen er schijnbaar al veel dingen af als je tenminste de blikvoerfabrikanten mag geloven dan heeft ie al eend, konijn, kip, rundvlees, geloof ook parelhoen gehad, maar dat weet ik niet zeker :-\
wat noem je precies diarree?
  : is't 1 keer op 'n dag dunne ontlasting, of is't  6 keer op 'n dag....leegmaken?

duif is op zich niet heel vet, bij de katten hier  werkt 't niet laxerend...

'k hoop wel dattie genoeg vocht binnenhoudt?
heb net nog met erica gesproken ze kan zelf even niet op internet maar het is dus meerdere keren diarree, MAAR ze heeft vandaag voor het eerst een drolletje in een keer op kunnen pakken! :D :D hopen dat het zo door blijft gaan :)
Thanks Sietie :)
Na bij 24 uur internetloos kan ik er nu gelukkig weer op  ;D
Tijn zijn diarree bestaat uit kleine beetjes en daarbij kan hij het ook niet goed afknijpen.
Als ik weg ben zit hij dus in de hal (waar zeil op de grond ligt) en als ik thuis ben dan veeg ik elke keer zijn kont af als hij van de kattenbak komt.
Ik moet er wel bij vertellen dat hij ook redelijk stabiele weken heeft gehad.
Echt een aantal weken achter elkaar dat hij normale hoeveelheden op de kattenbak deed en het ook goed kon afknijpen, alleen wel in de vorm van koeienvla.
Helaas ging het een week terug weer verschrikkelijk slecht en liep de diarree over zijn achterpootjes heen :(
Dat was dus ook wel een hele slechte situatie om van voedsel te veranderen.
Echter lijkt het vandaag beter te gaan! :wiggle:
Vanmorgen kon ik zijn poep in één keer oppakken en herkende ik er zowaar "klonten" in!
Ik ben nu net thuis en natuurlijk vloog meneer meteen naar Phoenix haar kattenbak; ook nu lijkt de poep steviger dan de afgelopen dagen.
Wel had hij een dikke klont aan zijn kont hangen die hij niet kon afknijpen :-\

Ik wil nog niet te vroeg juigen, want valse hoop is ondertussen vaak de revue gepasseerd, maar dit geeft wel motivatie om door te zetten!

Meneer ligt ondertussen lekker op schoot met zijn bebloede bekkie van de duif.
Zo meteen mag hij de tweede helft lekker op zijn wilde Tijnen-manier op eten en eerlijk gezegd geeft dat ook ergens wel een soort van voldoening. Tijn heeft echt plezier in eten en hoewel ik het nog steeds een vies gezicht vind ( ;) ), is het geweldig om Tijn zo in zijn sas te zien  :)
Als het weer beter gaat, laat ik dat niet eerder weten dan wanneer het een volledige week beter gaat :-\
Vanmorgen weer erg dunne ontlastig...
Gister heeft Tijn wel stiekem een paar brokjes van Phoenix gepikt, dus wie weet komt het daar van.
De ontlastig was in ieder geval wel van een iets lichtere kleur.

Verder is hij wel weer helemaal hyper actief :D
Hij is zo ongeveer al 20 keer door de kattentunnel heen gerent en ook zeker zowel keer dat hij Pheonix besprongen heeft :roflmao:
Met Tijn gaat het dus goed, nu alleen zijn darmpjes nog...
ja dat van die brokjes kan heel goed de oorzaak zijn, sommigen hoeven maar een paar brokjes om het helemaal mis te laten gaan...ook andere dingen zoals katten snoepjes bijvoorbeeld of dingen van de tafel...daar moet je nu echt heel erg op letten...die darmen zijn nu zo van slag door al die medicijnen die hij heeft gehad, dus er hoeft maar "dit" te gebeuren en dan is het al weer raak....
misschien kan de andere poes ook op barf??
hoef je je geen zorgen meer te maken of hij brokjes pikt of niet..
en tis best praktisch ook.. :)

hier had ik 2 katten met enorme diarree..
het zijn katten van mijn vriend die ik in huis heb gehaald na 10 jaar op een bovenwoning gewoond te hebben..
ze waren doodziek dat ze hier kwamen..
incl verschrikkelijke diarree dus..

1 is boris.. eentje met vermoedelijk een verleden van een gebroken bekken na een val van t balkon..
die loopt helemaal in een hoepeltje.. en landt dwars als hij recht op een vensterbank springt.. :P
hij maakt dus een halve cirkel na een sprong..
hij had altijd dunne ontlasting.. vlaaiig van substantie..
als hij dan gekakt had.. ging hij heel hard rondjes rennen om de spetters van zijn gat te krijgen..  >:(
gevolg.. poep aan mijn behang en keukenkastjes.. BAH!!
je wilde hem niet op schoot hebben.. ook al was hij nog zo lief!!
nu heeft hij sinds een maand of 8 kvv.. en daarna barf gekregen..
hij heeft prachtige drollen en stinkt niet meer..
kortom.. binnenkort maar weer eens opnieuw behangen hier.. tis nu veilig.. :P

verder heb ik nog 1 kat van mijn vriend die vreselijk angstig is..
hij heeft voor zover ik weet altijd darmontsteking gehad..
vanaf dag 1 had hij bloed in zijn diarree..
ik maakte me erg zorgen.. maar ik kon niks!!
ik kon m niet pakken.. niet in een bakje krijgen.. en ZEKER niet behandelen thuis voor die problemen..
nu staat hij dus net als boris op de barf.. en vind ik drollen in het houthok hier die van hem zijn.. :)
prachtige poep.. ik ben zowaar trots op hem..  8)
als ik erin ga staan.. blijven ze niet eens aan mijn schoenen plakken..  :D

naja..
goed nieuws dus..
maar hou wel vol.. al was t idd alleen maar omdat die gekke tijn er zo n plezier in heeft.. :)
prachtig katje overigens!!
Ik zou Phoenix inderdaad vers kunnen voeren, maar dat brengt ook een aantal ongemakken met zich mee.
Het eerste is dat Phoenix lang niet zo dol is op dta verse vlees als Tijn. Een klein duivenpootjes gaat er nog wel in, maar meer absoluut niet.
Het tweede is dat Tijn alleen maar duif mag en Phoenix zou dan op een gevarieerder menu moeten.
Het derde punt is de ruimte in mijn kleine appartementje: ik heb een open keukentje waar zeil licht en een afgesloten halletje waar zeil ligt.
Verder licht overl vloerbedekking. Phoenix krijgt eten in de keuken en Tijn in de hal.
In de hal kan Tijn dus na hartelust met zijn eten spelen (alsof hij zelf de duif gevangen heeft, hahaha), maar in de keuken zou Phoenix dat niet kunnen omdat alles dan onder het bloed en vlees komt (incl mijn woonkamertje).
Kortom: ik heb maar 1 kleine ruimte die geschikt is voor barf en die ruimte is veel te klein voor twee katten

Tijn heeft vandaag een "knijperige" dag gehad.
Vele kleine mini poep-plasjes lagen in zijn kattenbak en zeker de helft is aan zijn kont blijven hangen, waardoor die erg vies was :-\
Zojuist heeft Tijn 3 keer op de bak gezeten: eerste keer mini poepje, tweede keer een windje waarbij wat aan zijn kont bleef plakken en de derde keer kwam er zo waar echt een hoopje poep uit.
Hij lijkt zich nu ook niet echt lekker te voelen.
Hij heeft de hele dag in de hal gezeten, dus veel geslapen, maar toch ligt hij nu naast me op de bank te slapen ipv te spelen...
Het is allemaal wat wisselend, maar wel alles behalve optimaal.

Geduld is een schone zaak zeggen ze toch? ;)
maar.. als je phoenix apart eten zou geven.. dus voor of na tijn in de hal..
kan zij wel gevarieerd eten.. en tijn gewoon zijn duif..
alleen de een om 5 uur.. en de ander om 6 uur.. ofzo.. :P

naja.. zelf weten.. :)

jammer dat t niet gelijk went he..
hoelang t hier geduurd heeft eer de katten geen diarree meer hadden weet ik niet..
ik heb er niet op gelet.. ik was die troep al zo gewend dat t me niet eens opviel dat t over was..  ???
t was nl niet de reden dat ik op barf overging..
Katten pffffffffffff      eigenwijs!  :-\

Mijn dames eten ook gescheiden, vanwege de rust en iets andere hoeveelheden, 1 in de keuken en 1 in de badkamer[ is dat een optie?] ze zijn daar zo aan gewend dat er verwarring ontstaat als ik t een keer anders doe of  in een andere volgorde de bakjes neerzet. Ze eten gewoon in een keer t bakje leeg ,dus geen gedoe met overeten oid.
Ik zou idd toch proberen om op de een of andere manier Tijn bij de brokken weg te houden, zeker zolang je met de eliminatie bezig bent

Naah ik wens je sterkte met de kleine poeperd, hou ons op de hoogte!
Weer even een kleine up-date.
Afgelopen donderdaf (geloof ik) trof ik Tijn aan en zijn duifje in 4 overgegeven delen.
Ik heb contact met de DA gehad en besloten om Tijn zijn duif in vieren te delen.
Door hem kleinere porties te geven kan zijn maag-darm stelsel beter aan de verandering wennen.
Nu zijn we paar dagen verder en het lijkt goed te gaan. Tijn krijgt nu wel net iets minder te eten, maar hij heeft niet meer overgegeven.
Zijn ontlasting bestaat nog steeds uit kleine beetjes, maar absoluut steviger dan vorige week :groupwave2:
Hopen dat deze stijgende lijn aanhoud! :)

Phoenix eet nu soms ook een stukje duif mee (1/4) en die begint het ook al aardig door te krijgen :D
Alleen zet ik haar toch niet over op barf, omdat het voor mij gewoon niet praktisch is.
Ik heb geen ruimte in mijn ini-mini vriesvakje en ik heb geen ruimte om beide katten apart te voeren.
Op verschillende tijden voeren zou kunnen, mits ik verder geen andere dingen te doen heb ;)
Maar ik heb ook nog een eigen paardje (waar ik voor mijn gevoel al veeeeeel te weinig aandacht aan geef :( ) en dan is er ook nog school en een bijbaantje.
Dus zolang vriendlief en ik nog niet samen wonen, blijft phoenix eerst voor het grootste gedeelte op brokken.
Maar allebij op barf heeft voor de toekomst toch wel mijn voorkeur :)
Laatst gewijzigd door Donderwolkje op di 16 dec 2008, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door