Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ivonne
wat mij geholpen heeft om Moby zijn pillen te geven is een kap om doen.... dan kan je goed bij het bekkie zonder dat die graaiende, nagels uitslaande pootjes erbij kunnen. En als hij de tablet dan toch uitspuugde dan viel die in de kap en kon ik deze zo weer pakken en opnieuw proberen.

Succes, dit zijn lastige probleempjes!
Door *Robin*
Cranberry en appelazijn worden idd gebruikt voor verzuren. over de hoeveelheid kan ik niet zo veel zeggen :-\ heb daar geen ervaring mee...
Ik geloof dat een paar druppeltjes per dag genoeg is, zeker als je het alleen maar wilt ondersteunen. Wel fijn dat ze geen te hoge waarde heeft. ben blij dat je weet wat het is alleen rot dat je nou weer wdie pillen moet geven... :'(
Veel sterkte met Noa :-*
Door zurca
De eerste lading pillen zit erin 8)
Het grote verschil met vorige keer is, toen was ze doodziek en wou haast niets eten....nu heeft ze gewoon haar normale eetlust. Ik heb haar dus een klein beetje bibi gegeven en daar alles in verstopt. Ze had wel argwaan want 1 stukje pil bleef liggen maar even wat nieuw voer erbij en ook dat verdween naar binnen!!
Ik durf nog niet te juigen want als je denkt "het wiel uitgevonden te hebben" kan je morgen weer opnieuw beginnen ;)
Ze heeft ook een halve Okugest tablet op en dan vanavond probiotica door het voer. Hopelijk helpt het.....
Door bloemetje
Ellende om katten pillen te voeren  :(

De tijger van mijn moeder rolden we altijd in een handdoek. Verder kun je ook proberen er een plakkerig papje van  te maken en dat op een poot smeren. Je hebt ook een waszak voor katten dan kan ze je ook niet meer krabben. Veel succes in ieder geval en beterschap  :-*
Door zurca
Tot nu toe gaat het "goed" met het pillen slikken....
Tussen aanhalingstekens want ze is uiterst wantrouwend. Ik geef haar de pillen in een beetje bibi. Normaal valt ze aan als ze eten krijgt, nu word elk flubbertje besnuffeld en bekeken....Gelukkig eet ze haar bakje leeg en krijgt ze dus alles binnen.
Maar ik durf pas opgelucht adem te halen als de 10 dagen voorbij zijn want het is en blijft een kat!! Nu eet ze het nog maar morgen kan alles anders zijn ::)

Ze heeft ook niet meer in de douchebak geplast dus ik weet niet of de urine er al beter uitziet. Morgen misschien toch maar weer met de soeplepel aan de gang...

Gelukkig oogt ze verder niet ziek, ze is nu bezig met haar gekke 5 minuten en hangt met 20 nagels in de bank :-X :-*

Tot nu toe nog geen overgeven/diarree, ze krijgt Okugest en Probiotica dus hopelijk doet dat zijn werk!
Door zurca
Helen schreef: Pff dan heb ik geluk met Ziggy. Die eet pillen gewoon zo op in een stukje kaas.
Dat is idd. geluk hebben!!

Ik heb Tobias en Noa, toen ze als kitten bij ons kwamen, nooit iets extra's gegeven naast hun eigen eten. Met als gevolg dat ze dingen als kaas, worst e.d niet lusten ??? ::)
Door Helen
zurca schreef: Dat is idd. geluk hebben!!

Ik heb Tobias en Noa, toen ze als kitten bij ons kwamen, nooit iets extra's gegeven naast hun eigen eten. Met als gevolg dat ze dingen als kaas, worst e.d niet lusten ??? ::)
O, echt joh. Ziggy pleegt een moord voor kaas. Ze is er helemaal gek op. Wij belonen haar daar nu dus dagelijks mee voor alle nare wondverzorgingshandelingen. Ze accepteert alles met een kaasje in het vooruitzicht.
Door ossie
Er  bestaat idd een kattengrind waar je de kleur van urine (eventueel met bloedsporen) in kunt zien. Ik heb geen idee hoe het heet want de zak heb ik zelf al weggegooid maar het zijn doorzichtige korrels en die verkleuren door urine of ontlasting, vrij prijzig (€8,00) maar het werkt wel!
Door sylvia
Hier lusten ze wel van alles maar stop er geen pil in want ze eten op wat je geeft en tuffen daarna het p[illetje gewoon uit  ::)
Door zurca
Tot en met zaterdag heb ik nog ab maar helaas lijkt het totaal nog niet aangeslagen!
Er zit nogsteeds bloed in haar urine...potje staal alweer klaar en straks even langs de DA.
Ik had zo zitten denken; de abkuur die ze nu heeft is precies dezelfde als die van vorig jaar, daarvan heeft ze 2 dozen leeg "gegeten". Zou het zo kunnen zijn dat die soort ab nu gewoon minder werkt?
Door Mevroi Kruim
zurca schreef: Tot en met zaterdag heb ik nog ab maar helaas lijkt het totaal nog niet aangeslagen!
Er zit nogsteeds bloed in haar urine...potje staal alweer klaar en straks even langs de DA.
Ik had zo zitten denken; de abkuur die ze nu heeft is precies dezelfde als die van vorig jaar, daarvan heeft ze 2 dozen leeg "gegeten". Zou het zo kunnen zijn dat die soort ab nu gewoon minder werkt?
Zou kunnen, het zou ook kunnen dat het gewoon de verkeerde AB is, dus een waar de bacterie niet gevoelig voor is.
Is er een kweek gemaakt? En is de AB specifiek op de gevonden bacterie voorgeschreven?
Door zurca
Kruimel schreef: Zou kunnen, het zou ook kunnen dat het gewoon de verkeerde AB is, dus een waar de bacterie niet gevoelig voor is.
Is er een kweek gemaakt? En is de AB specifiek op de gevonden bacterie voorgeschreven?
Nee er is dus geen kweek gemaakt, daar wil ik nu dus ook even naar vragen!
De ab is dus "op de gok" gegeven(het zal er eentje zijn met een brede werking), en waarschijnlijk geeft dat normaal gesproken ook het gewenste resultaat maar tja....dit is Noa he?! ::)

(de ab die ze krijgt is Clavubactin 50/12,5 mg)
Door zurca
Nou.....

Een andere Da en die zei gelijk; blaasontsteking komt bijna nooit door bacterien...Die bacterien komen er dan wel bij maar zijn niet de oorzaak v/d ontsteking.

Hij heeft een testje gedaan maar vond geen gruis. Nu nog voor 6 dagen andere ab en de pijnstiller verhoogt. Helpt dat niet dan moet er een echo v/d blas gemaakt worden. Oorzaken kunnen zijn poliep, steen.....
Urine verzuren zag hij ook wel wat in, dmv brokken :-X Dus toen ik begon over appelazijn oid en kvv zag je hem nijna met de ogen draaien! Maar ik wil geen dieetbrokken gaan geven die als doel hebben de urine te verzuren terwijl ik dat ook dmv iets "simpels" kan toevoegen....

Al met al heb ik jullie duimen weer nodig! Ik heb er geen goed gevoel over...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door