Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door roefus
Nelly schreef: O, maar dat ken ik ook hoor. Toen m'n 2 ouwetjes hier voor het eerst los buiten mochten. Moet je je voorstellen, die 2 zijn al 2x met me mee verhuisd. In m'n vorige woning hield ik ze in een ren en binnen, want daar barstte het van de duivenmelkers. Nu heb ik hier een geluk, qua verkeer is er vrijwel geen gevaar en duivenmelkers zijn er ook niet, en dat is een hele opluchting. Hier kunnen ze dus relatief veilig los buiten lopen, behalve in het jachtseizoen. Dan probeer ik ze zoveel mogelijk binnen en in de kennel te houden. Overigens mogen de senioren nu ook 's nachts buiten, ik weet nu dat ze geen gekke dingen uitspoken.
Weet je, dat blijft altijd een probleem.
Die afweging.
Een vriendin van me houdt haar katjes 'binnen'....want haar vorige zijn 'afgeschoten' door de één of andere debiel met een luchtbuks.
En ocherm, de beestjes kwamen niet veel verder dan 100 meter (want ze heeft ze eerst nog aan 'n tuigje gehad enzovoorts, dus ze was heel erg bezorgd).

Ik had eerst een grote tuin.
Nu woon ik met een 'kleinere' tuin.
Een ren maken is geen optie, ook niet echt leuk.
Maar goed.
Sjors gaat achterom naar buiten.
Redelijk veilig, allemaal tuinen en dergelijke.

Tot nu toe...zag ik hem nóóit aan de voorkant.
Maar het is in ieder geval geen drukke straat...en voor ons huis en ook erna...ligt een behoorlijke drempel...dus alles remt af (kan niet anders).

Punt IS en blijft altijd: als ik zo'n katje 'buiten' zie...dan weet ik wat ik ze 'ontneem' als ik binnen moet laten.
Door *Robin*
roefus schreef: Heb je Bailey al op het balkon?
Ja zo af en toe. Eerst was ik bang dat hij op de railing zou gaan wandelen maar ik heb hem geobserveerd en ik weet bijna 100% zeker dat hij dat niet zal doen. Maarja dan moet ik m toch in de gaten houden.

Vroeger bij me moeder op de flat hadden ze beneden bosjes en als een van onze katten was gevallen van 3 hoog (wat wel eens is gebeurd) dan bleven ze daar beschut zitten.
Maar hier heb ik direct onder me de stoep, en een geschrokken/bange kat vlucht altijd naar beschutte/donkere plekjes. dus zal hij noooiiit blijven zitten. daarom houd ik m maar goed in de gaten.
Tis trouwens een muts want als ik m optil wil hij zo gauw mogelijk weer naar de grond en als er even te veel herrie is buiten vlucht tie gauw weer naar binnen ::)
Het is nog vrij nieuw voor hem maar in het zonnetje zit hij toch wel lekker 8) ;D
Laatst gewijzigd door *Robin* op zo 23 apr 2006, 02:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
SR loopt momenteel ook weer lekker door de tuin te struinen en hij geniet met volle teugen, heb de hele middag de achterdeur open gehad en hij liep echt buiten-binnen enz. Zoals ik al eerder zei is er hier vrijwel geen verkeer - woon in een voormalig recreatiepark, aan de buitenrand, dus daar is bos en veld - en SR laat laat zich nu echt niet meer oppakken en evt. meenemen door vreemden. Dus alleen straks als het jachtseizoen weer losbarst (duurt gelukkig nog even) is er gevaar. Vind het fijn om hem zo te zien genieten :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door