Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Maris
Heel veel succes morgen, ik hoop dat ze er dan achter komen wat het is :-*
Door Robian
Ik heb de foto van Pepper gezien.
De blaas was vol, de maag leeg, het achterste gedeelte van de darmen was ook leeg en het begin van de darmen was vol. (ik hoop dat ik het goed uitleg)

De DA denkt dus dat Pep verstopt zit en gaat het proberen op te lossen met laxeren.
Omdat het al zo'n tijd duurt houdt hij hem vannacht op de kliniek.

Pffff, ik vind dit dus niets. Ik wou dat ik het van Pepper over kon nemen. Het is zo stil zonder dat draakje :-\
Door Sanyo
He, bah, Syl!
Hopenlijk komt het los, en mag hij weer lekker mee naar huis.
Sterkte :-*
Door conleeuw
oh wat erg, zielig voor Pepper, maar lijk mij ook niets om je kat zo te moeten achterlaten. :(
Door Robian
conleeuw schreef: oh wat erg, zielig voor Pepper, maar lijk mij ook niets om je kat zo te moeten achterlaten. :(
Ik vond het echt verschrikkelijk om hem daar te moeten laten :'(
Ik heb de hele avond alleen maar aan dat mannetje kunnen denken.
Roger (de andere kat) is helemaal uit zijn doen. Normaal gesproken wil hij niet op schoot, nu heeft hij de hele avond op mijn schoot gezeten.

Ik laat jullie morgen wel weten hoe het is gegaan.

Liefs, Sylvia
Door zurca
Ohhww ik ken dat gevoel zo goed....
Noa heeft anderhalve week in een kliniek gezeten en kon haar pas na een week weer bezoeken...Vreselijk is dat!!
Al heb je nog andere dieren in huis, het is gewoon niet hetzelfde als anders.
Ik zal voor jullie duimen dat het letterlijk en figuurlijk, snel opgelost is :-* :-*
Door Robian
Ze beginnen nu bij de DA te twijfelen of hij wel verstopt zit.
Er zijn bloedtest gemaakt waaruit blijkt dat de nierwaardes te hoog zijn.

Dit zijn de waardes (tussen haakjes is normaal)
BUN = 46.3 mmol/L (0 - 14)
Glu = 12,3 mmol/L (2,8 - 7,2)
ALP < 50 IU/L 37C (0-82)
T-Pro = 91 g/l (60-80)
GPT = 53 IU/L 37C (0 - 80)
Cre = 360 umol/L (70 - 145)
U/C 129

Pepper krijgt nu van die aanvallen dat hij met zijn kop gaat schudden. Zijn ogen staan dan wel normaal.

Ik zit helemaal in zak en as op dit moment. Ik heb net nog even wat Carnibest naar de DA gebracht.
Pepper wil nog steeds niet eten :'(

Ik kan op dit moment alleen nog maar huilen :'(
Door zurca
:-* :-* :-*

Ik kan alleen maar met je meeleven, weet zo goed wat je nu mee moet maken...
Zal blijven duimen hoor!!
Door Pauline
Gatverdamme Sylvia wat een toestand! Bah. Heel veel sterkte en laat me a.u.b. weten hoe het gaat. Heel veel liefs. :-* :-* :-*
Door Robian
Ik ben net weer bij de DA geweest. Heb een half uur met Pepper op schoot gezeten en de DA heeft me gezelschap gehouden.

Doordat Pepper uitdrogingsverschijnselen heeft zou dat een vertekend beeld kunnen geven aan de uitslag van het bloed.
Pepper heeft vocht toegediend gekregen en hij krijgt dwangvoeding.

De DA weet nog niet goed wat Pepper mankeert.
Volgens de bloeduitslag werken de nieren niet optimaal, en het schudden van de kop kwam ook bij katten voor met FIP.
Hij heeft geprobeerd om vocht uit de buikholte te trekken met een spuit om op FIP te kunnen testen, maar er was geen vocht aanwezig. (wat opzich een goed teken is)

Zoals het ernu uitziet ga ik Pepper morgenvroeg ophalen. De dwangvoeding zal ik dus zelf moeten gaan doen, en dat zal een hele opgave worden.
Pepper heeft ook bij de DA nog niet gepoept dus ik krijg ook een laxatract mee.

Gr. Sylvia
Door Sanyo
He, bah. Wat vervelend dat je nog niet weet wat er nu aan de hand is.
Kan het niet zijn dat hij zijn ontlasting ophoudt doordat hij in een vreemde omgeving zit?

Hopenlijk voelt hij zich weer wat beter door het vocht dat hij gekregen heeft. Uit ervaring weet ik dat ze zich dan ineens weer een stuk lekkerder kunnen gaan voelen, en de eetlust weer terug komt.
Ik hoop het zo voor je!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door