Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
Mijn oudste kat Meid had ook voedselallergie. Verschillende soorten dieetvoer heeft ze gehad maar niets sloeg aan. Ze kreeg toen injecties tegen de jeuk maar daar heeft ze suikerziekte van gekregen. Op insuline instellen ging heel moeilijk en Meid zelf begon op te geven..De da wist het niet meer en via internet ben ik toen bij carnibest uitgekomen. Ik ben haar dat gaan geven en gestopt met insuline want dat was een drama...Nadat ik haar drie weken heb moeten dwangvoederen, ze vertikte het om te eten, begon ze op te knapen. Ook begon ze eindelijk zelf te eten. Nu is ze 19 jaar en heeft nergens geen last meer van ;)
Door Borke
Wat een fantastisch verhaal - aan de andere kant, wat intriest dat een DA niet met de voeding oplossing komt (bij onze Franny was dat ook al niet zo).
Door zurca
AstridStraver schreef: Wat een fantastisch verhaal - aan de andere kant, wat intriest dat een DA niet met de voeding oplossing komt (bij onze Franny was dat ook al niet zo).
De da gaf aan dat we maar afscheid moesten nemen :-X
Ze sloeg de plank dus volledig mis en nu met Noa kreeg ik weer het advies om afscheid te nemen...Wat ben ik blij dat ik elke keer naar mn eigen gevoel luister....
Door Borke
zurca schreef:nu met Noa kreeg ik weer het advies om afscheid te nemen...Wat ben ik blij dat ik elke keer naar mn eigen gevoel luister....
Als een kat of hond 'afgeschreven' wordt door de DA, dan heb je toch niets meer te verliezen, zo lang het dier maar geen pijn lijdt!
Door zurca
AstridStraver schreef: Als een kat of hond 'afgeschreven' wordt door de DA, dan heb je toch niets meer te verliezen, zo lang het dier maar geen pijn lijdt!
Noa heeft weldegelijk af moeten zien maar met als reslutaat dat ze nu weer een goed leventje kan leiden. Je kunt je dier niet altijd behoeden van pijn maar als dat geen uitzichtloze situatie is dan kan je er toch zeker voor gaan om andere mogelijkheden te bekijken De da zag er geen heil in omdat ze zelf niet kon behandelen. Gezien de kosten die voortkomen vanuit een verwijzing naar een kliniek gaf ze ons de mogelijkheid om in te laten slapen..Geen haar op mn hoofd die daar aan dacht. Wij wilden perse alles geprobeert hebben voordat we aan opgeven konden denken...
Door ElinevKa
zurca schreef: .Nadat ik haar drie weken heb moeten dwangvoederen, ze vertikte het om te eten, begon ze op te knapen. Ook begon ze eindelijk zelf te eten. Nu is ze 19 jaar en heeft nergens geen last meer van ;)
hoe dwangvoer je in hemelsnaam een kat?
Door zurca
Ik nam een bakje cb naast me, kat op de bank, bek open, met een vinger door de cb heen en dit in haar bek duwen. Zij at dan wat ik haar gaf maar als ze het echt zat was dan spugde ze het gewoon uit...Dan liet ik haar met rust om het later nogeens te proberen...Dit was overgens echt wel het allerlaatste wat ik voor haar kon doen, alle tips en trucs van hier had ik al geprobeert, niet s hielp. Het was dit of doodgaan want ze wou helemaal niet meer eten zelf. Gelukkig was ze het na drie weken zat en bedacht zich dat het dan makkelijker was om het zelf te gaan eten...Nog een tijd later begon ze het dan ook echt lekker te vinden en nu komt ze zelf om eten vragen :D Ik doe er nog altijd wel een heeeeel klein beetje blik doorheen, net voor de reuk want anders eet ze alleen als ze echt heel erg honger heeft en dat kan lang duren bij haar ;)
Door ElinevKa
ok..dat is dus de manier...
en dan heb je niet dat zo'n kat voor je wegrent als ie je aan ziet komen?

ik probeer uit alle macht dat de kat vertrouwen in me houdt...maar dit klinkt nog wel logisch
Door zurca
Nou ging het bij mij om een oudere kat, die rende toen al niet zo hard meer ;D ;) Maar nee, tussen ons is niks verandert qua vertrouwen. Ze liep wel eens weg als ze met bakje aan zag komen maar dat was dan pech voor haar...Het was echt een kwestie van "zwemmen of verzuipen".
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door