Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jeanne
#404058
oh, dan is het denk ik toch geen sproeilucht geweest, want Jan heeft niks geroken.
Nou, Sjonnie, je mag nog lekker katertje zijn hoor ;)
Sjonnie kan naar buiten wanneer hij wil (behalve als wij niet thuis zijn, dan moet ie binnen blijven en kan ie op de kattenbak) en ik heb hem nooit in huis zien plassen of poepen.
sjee, als je het over de duivel hebt, meneer gaat nu rcht voor mijn beeldshcerm zitten, ik zie dus nie wat ik type ;D
Hij is best al groot geworden, en iedereen vind hem prachtig, vooral zijn vacht, die is heel dik en zacht. Moeder was voor een deel pers.
Hihi, hij zit te knikkebollen nu naast het beeldscherm, gekke lieve kat :-*
Door Nelly
#404112
Misschien had Sjonnie net op de bak gezeten en niet helemaal goed ondergegraven, dan ruik je ook weleens even iets. Want, zoals Syl al zei, van echte sproeilucht val je bij de voordeur al om voordat je goed en wel binnen bent. :-X
Door K@rin
#404747
Nou, ik heb een jonge poes die overal op gaat zitten piesen ..........
Op alle hondenbedjes, onze bedden als er een slaapkamer deur openstaat, het vloerkleed, de wasmand, ga zo maar door .........
Ik heb haar nu aan de pil gedaan, omdat het vaker schijn voor te komen bij poezen die voor de eerste keer krols moeten worden, maar voorlopig komt ze niet meer in huis.
Als ik ergens heel erg PISSIG van wordt is het wel van katten die in huis piesen.
Als ik ze betrapt, dan krijgen ze echt wel een vlieglesje :o van me .............
Door Borke
#404754
Karin & Pyrs schreef: Nou, ik heb een jonge poes die overal op gaat zitten piesen ..........
Op alle hondenbedjes, onze bedden als er een slaapkamer deur openstaat, het vloerkleed, de wasmand, ga zo maar door .........
Ik heb haar nu aan de pil gedaan, omdat het vaker schijn voor te komen bij poezen die voor de eerste keer krols moeten worden, maar voorlopig komt ze niet meer in huis.
Als ik ergens heel erg PISSIG van wordt is het wel van katten die in huis piesen.
Als ik ze betrapt, dan krijgen ze echt wel een vlieglesje :o van me .............
Waarom maak je niet een tripje naar de dierenarts met haar?
Het komt vaker voor dat poezen voordat ze krols worden gaan sproeien, de heren hebben de naam, maar de dames kunnen het zeer zeker ook!
De pil is niet echt gezond voor je poes, castreren is beter.
Door K@rin
#404755
AstridStraver schreef: Waarom maak je niet een tripje naar de dierenarts met haar?
Het komt vaker voor dat poezen voordat ze krols worden gaan sproeien, de heren hebben de naam, maar de dames kunnen het zeer zeker ook!
De pil is niet echt gezond voor je poes, castreren is beter.
Ze is pas 5 maanden en dat vind ik persoonlijk te vroeg voor een sterilisatie.
Haar broer wordt volgend maand gecastreerd, maar haar wil ik pas met ca. 12 maanden laten doen .....
Door karin2
#404767
Karin & Pyrs schreef: Ze is pas 5 maanden en dat vind ik persoonlijk te vroeg voor een sterilisatie.
Haar broer wordt volgend maand gecastreerd, maar haar wil ik pas met ca. 12 maanden laten doen .....
eeeehhhh ..
wil niet veel zeggen 8)maar weet proefondervindelijk dat ze dan waarschijnlijk al 6 kittens heeft :-\
ongesteriliseerde katinnen kan je nog zo goed mogelijk proberen binnen te houden maar ze ontsnappen toch ,en anders breken (vreemde :okaters wel binnen ook meegemaakt :-\mijn poezen hadden allemaal (mocht ze niet laten castreren van mijn toenmalige vriend wegens te duur ) allemaal voor hun 12 maanden een nestje :(best schattig hoor die HTK kittens maar je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt :-\
heb nu mijn 2 poezen wel zelf laten castreren Te is trop en trop is teveel ;)
Laatst gewijzigd door karin2 op ma 17 okt 2005, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Maris
#404889
Karin & Pyrs schreef: Ze is pas 5 maanden en dat vind ik persoonlijk te vroeg voor een sterilisatie.
Haar broer wordt volgend maand gecastreerd, maar haar wil ik pas met ca. 12 maanden laten doen .....
5 mdn vind ik ook te vroeg, passie van mij wilde ik laten sterilisren en ik belde naar mijn dierenarts en deze wilde dit pas met 10 mdn doen, jonger deed ie niet.
Door K@rin
#404956
Met niet in huis komen, bedoel ik trouwens niet in de woonkamer zonder toezicht.
Ze kunnen ten allen tijden naar binnen in de kattenkamer, waar zij altijd vanaf de tuin in kunnen komen ...............
Door conleeuw
#405058
een van de dames die vroeger bij mij in de team werkten had katten, ik wist het omdat ik het aan haar kleding kon ruiken (leuk is anders), ik heb op een gegeven moment haar wel erop gewezen, zij was zalig onbewust 8), ze zegen toch dat alles went. Ze heeft toen wel stappen genomen (castratie van haar kater) gelukkig merkte je ook aan de geur van haar kleding dat het beter ging ;D
Door Anneke V
#405132
Sproeigeur stinkt enorm!!!!!!!!!!!!! En blijft lang hangen!!!!!!!!!! Toen we op ons appartement woonde kwamen er katers tegen de rooster van mijn auto sproeien....bah!!! En dan met de verluchting op in de auto komt natuurlijk al die stank in de auto :-X

Maar sproeigeur ruikt veeeeel erger dan plasgeur.
Door Anneke V
#405135
Onze DA zei dat een kater voordat hij volwassen is moest gecastreerd worden als je wou dat hij niet meer sproeide...Anders zou het kunnen dat er soms toch nog sproeisel uitkwam..
Wij zijn in alle geval hééééél blij dat hij gecastreerd is, want nu is hij bijna 2jaar & hij sproeit echt op alles (allé, de geste is er, maar er komt niets uit ;D)
' s Avonds op bed sproeit hij de nachtlamp, het bed zelf, mijn hoofd... ::) ;D...Echt een geluk dat hij drooggelegd is hoor ;D
Door conleeuw
#405138
Anneke V schreef: ' s Avonds op bed sproeit hij de nachtlamp, het bed zelf, mijn hoofd... ::) ;D...Echt een geluk dat hij drooggelegd is hoor ;D
ik lig in een deuk. Stel je nou voor dat hij niet drooggelegd was :( dan was het echt niet te harde bij jullie in de slaapkamer, of je sliep als een roos door de bedwelming ;D
Door Loeka
#405176
Anneke V schreef: Onze DA zei dat een kater voordat hij volwassen is moest gecastreerd worden als je wou dat hij niet meer sproeide...Anders zou het kunnen dat er soms toch nog sproeisel uitkwam..
Wij zijn in alle geval hééééél blij dat hij gecastreerd is, want nu is hij bijna 2jaar & hij sproeit echt op alles (allé, de geste is er, maar er komt niets uit ;D)
' s Avonds op bed sproeit hij de nachtlamp, het bed zelf, mijn hoofd... ::) ;D...Echt een geluk dat hij drooggelegd is hoor ;D
;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door