Moderators: koekje, pearlsofpassion
Lazy Garfield schreef: Weet niet og het bij een kat werkt, maar ik hield de kippennek in mijn hand en dan mocht ze kluiven.Heb dit geprobeerd, maar het is een echte kannibaal :O want hij bijt mij gewoon in men klauwen en gromt naar me als ik niet los laat :S dus eigenlijk niet echt een optie, denk anders maar eens men kat bestendige handschoenen boven te halen xD ow wacht die bestaan ook nog niet hihi xD
Als ik het losliet schrokte ze het in één keer weg.
Door het vast te houden heb ik haar geleerd het rustig op te eten.
Martine-Tom schreef: Hoeveel eet ie op een dag en wat weegt ie nu?Soms eet hij op een dag 250 Gr, maar dan spreek ik over barf, de KVV nu ik denk 150gr per dag. Hij weegt iets meer dan 2kg, zou eigenlijk minimaal 2,5 moeten zijn. Het is ren slank ventje en is volgens de DA niet te mager, maar wil natuurlijk niet dat hij nog meer afvalt
hannabelgje schreef: Als het beter gaat zou ik eerst de hoeveelheid kvv per keer gaan verhogen, gaat dat ook goed dan zou ik ipv een kippennek een complete kippenrug of een hele kwartel ofzo geven. Dat valt niet te schrokken.Wat je hier aangeeft is indd wel een goede tip, dit ga ik doen, moet alleen even KVV inslaan, want ben er sinds vandaag helemaal doorheen.
Inouchka schreef: Soms eet hij op een dag 250 Gr, maar dan spreek ik over barf, de KVV nu ik denk 150gr per dag. Hij weegt iets meer dan 2kg, zou eigenlijk minimaal 2,5 moeten zijn. Het is ren slank ventje en is volgens de DA niet te mager, maar wil natuurlijk niet dat hij nog meer afvaltDat is wel een verschil tussen kvv en barf, en meestal is het andersom, dat ze van kvv meer eten...ik zou proberen hem gewoon meer te voeren en de tip van Hannah is ook een goede!
Martine-Tom schreef: Wanneer je wilOoh dan ga ik deze avond al een kwartel geven![]()
pearlsofpassion schreef: Oh Jummie! Een hele kwartelDaar had ik niet eens aan gedacht, nu is het wel zo toen wij hem vonden was hij echt super mager en hij heeft kannibalistisch zijn broertje lopen opeten! Zou dit hier iets mee te maken hebben? Ik heb hem vandaag om het uur KVV aangeboden en Kwartel. Alles ging er met veel smaak in en is erin gebleven. Hij liet zelfs de helft van zijn kwartel staan, dus schotelen we straks weer voor!! Dat er nu even geen ritme in zit, denk niet dat het kwaad kan? Ik doe iig echt men best om hem zo goed mogelijk hem hierin te laten wennen, alleen men vingers zijn hier wel den dupe van xD dankj wel voor je reactie!!
Ik kan me voorstellen dat hij daar heel blij mee gaat zijn.
Ik zit ook te denken dat hij gewoon te veel honger heeft en daarvan gaan schrokken.
Als het er dan niet in blijft, is zijn honger natuurlijk de volgende maaltijd nog groter en dat blijft maar duren.
Kittens mogen onbeperkt eten hebben, dus om het schrokken tegen te gaan zou ik hem even zoveel mogelijk voeren. Misschien niet in te grote portie's met een keer, maar als je de kans hebt desnoods elk half uurtje wat. Tot zijn fixatie op eten over gaat.
Zoals je zelf zegt, mag hij nog wat aankomen dus hoef je je daar geen zorgen in te maken. Als hij op den duur toch wat dik wordt, is dat vroeg genoeg om in het oog te gaan houden hoeveel hij eet.
Als hij nu te lang honger houdt, is de kans groter dat zijn eetfixatie blijft en hij steeds onverzadigd gaat blijven. Hem nu even zoveel laten eten als hij op kan, zorgt dat hij dat misschien ontgroeit. En hij zal zowiezo beter in zijn vel zitten. 5 maanden zit hij nog net in de grote groei.
Ik duim mee.