Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Antonia
RayBan had even een terugval. Niet qua schildklier operatie maar door de allergische reactie Thiafellie. Het duurt een tijdje voordat die stof uit zijn lijfje is verdwijnen en die stof veroorzaakt jeuk, heel erge jeuk. Door het krabben en poetsen heeft hij op twee plaatsen een enorme hotspot ontwikkeld en daar is een huidinfectie ontstaan. Wat voelde mijn mannetje zich beroerd. In overleg met de dierenarts (wat een kanjer dat die ook gewoon in het weekend bereikbaar is) ben ik de plekken gaan behandelen met een ander middel, Surolan, en ben ik vandaag voor controle weer richting Sneek gereden. RayBan heeft een injectie tegen de jeuk gehad en antibiotica en dat lijkt te werken. Hij krabt niet meer en lijkt wat fitter.
Maar nu het goede nieuws. Paul Groenestein heeft gelijk wat bloed afgenomen om te kijken naar de schildklier waarde in zijn bloed. Vóór de operatie was de waarde zo hoog dat hij niet te meten was. Die waarde is nu gedaald tot binnen de referentiewaarde. De ingreep werkt dus en RayBan hoeft daarvoor niet meer aan de medicatie. En hij begint weer wat aan te komen. Rond de jaarwisseling was hij afgevallen tot iets meer dan 4 kg, veel te weinig voor en kruising Main Coon. Vandaag woog hij iets meer dan 5 kg. Ook dat komt weer in de richting van wat normaal voor hem is.
Door Hilde__
Fijn om te lezen dat zn schildklierwaarde nu goed is ;)

Hier gaat het helaas wat minder, volgens mij slaan de medicijnen niet aan. Ze zit nu op 10mg felimaloze per dag  :-\

Toch maar eens gaan nadenken over een andere oplossing.
Door Antonia
HildeR schreef: Fijn om te lezen dat zn schildklierwaarde nu goed is ;)

Hier gaat het helaas wat minder, volgens mij slaan de medicijnen niet aan. Ze zit nu op 10mg felimaloze per dag  :-\

Toch maar eens gaan nadenken over een andere oplossing.
Mag ik een opmerking van Paul Groenestein, de dierenarts de RayBan heeft behandeld, herhalen?

Met de schildkliermedicatie ben je aan het dweilen. Je probeert het teveel aan water weg te halen. Je moet alleen ook kijken of je iets kunt doen aan de oorzaak van de wateroverlast. Als je de kraan open laat staan dan blijf je wateroverlast houden.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor een te snel werkende schildklier. Probeer of je de oorzaak kunt vinden en daar iets aan te doen. Bij RayBan lijkt dat gelukt. Ik hoop dat dit bij Femke ook gaat lukken. Is het een idee om eens voor een second opinion een andere dierenarts te raadplegen?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door