Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lil
Doranto schreef: Ja, ik weet het. Ik heb zelf ook een hond gehad, waarbij ik écht het idee had dat het wel degelijk wat deed. Maar omdat de arts die ik sprak zó overtuigd was dat het niet goed was, geef ik het niet meer. Zelf gebruikte ik het ook en ben er ook mee gestopt. Nu ben ik sowieso al niet zo'n voorstander van supplementen, dat scheelt natuurlijk ook in mijn beslissing. Maar het blijft altijd een moeilijke afweging vind ik.
Ik heb een hele belangrijke stelregel: ben je gezond dan geen supplementen en ja ik ben heel bewust dat supplementen schadelijk kunnen zijn. Dus als iets nodig is kijk ik naar schade en verdraagzaamheid. Zelfs mijn arts zegt nsaid breken gewricht af, maar we hebben niets anders dat bewezen werkt. Gelukkig heb ik nu iets gevonden.. Voor hoelang het werkt? Geen idee. Zie ik wel weer. Ik ga nu proberen te minderen en als ik geen verschil voel stop ik. Kiezen tussen "kwaden" kan heel lastig zijn, maar denk dat glucisamine versus nsaid (en dan heftig en hoog gedoseerd) geen vergelijk is mbt mogelijke schade.
Door keetje
Ok, maar wat zouden jullie doen in Theo's geval?
Metacam blijven geven, Cox gaan geven, of yucca? Of een combi van deze? Ik heb alledrie in huis.
Door Lil
keetje schreef: Ok, maar wat zouden jullie doen in Theo's geval?
Metacam blijven geven, Cox gaan geven, of yucca? Of een combi van deze? Ik heb alledrie in huis.
cox geven en de metacam afbouwen. yucca is onderdeel van de cox en dus dubbel op. Kijk maar na de ingrediënten in de link hieronder.

http://www.medpets.nl/groene+os+cox+pij ... itum/1624/
Door keetje
Ok, heb nog een nieuwe fles cox gevonden. Ga dat dus geven, even de dosering opzoeken voor 5 kilo kater want het is een pony/paardfles :biggrin2: . Ik kan dus voorlopig even vooruit.  Dan ga ik de metacam afbouwen. Ik heb nog een heel nieuwe, ongeopende fles Metacam, die bewaar ik dan voor noodgevallen.
Morgenochtend ga ik beginnen. Hoe snel zal ik afbouwen? Theo krijgt nu 5 eenheden Matacam per dag, 's morgens. 1 eenheid per week afbouwen? Dan doe ik er 5 weken over om helemaal over te stappen. Gelijk maar wel de volle dosis Cox gaan geven? Ik ben zo'n onzekere twijfelkont.  :-[

Dank je Lil voor je antwoord, soms heb ik gewoon dat zetje nodig.  :D
Door Lil
keetje schreef: Ok, heb nog een nieuwe fles cox gevonden. Ga dat dus geven, even de dosering opzoeken voor 5 kilo kater want het is een pony/paardfles :biggrin2: . Ik kan dus voorlopig even vooruit.  Dan ga ik de metacam afbouwen. Ik heb nog een heel nieuwe, ongeopende fles Metacam, die bewaar ik dan voor noodgevallen.
Morgenochtend ga ik beginnen. Hoe snel zal ik afbouwen? Theo krijgt nu 5 eenheden Matacam per dag, 's morgens. 1 eenheid per week afbouwen? Dan doe ik er 5 weken over om helemaal over te stappen. Gelijk maar wel de volle dosis Cox gaan geven? Ik ben zo'n onzekere twijfelkont.  :-[

Dank je Lil voor je antwoord, soms heb ik gewoon dat zetje nodig.  :D
Ik ben gewend per 3 dagen af te bouwen. 5 weken is wel erg lang om dingen dubbel te geven vind ik. Geen ervaring met zulke kleine dieren. Hier gaat dat van 30 kg, 25 kg etc.  :biggrin2:
Dosering cox idd beginnen met de gebruikelijke dosering. Omrekenen is niet moeilijk hond moet x druppels hebben. Die druppels zijn even groot, alleen het aantal ml klopt niet.
Door keetje
Vanavond begonnen met de cox.
Morgen helft metacam en 2 keer cox.
Overmorgen 1/4 metacam en 2 keer cox.
Zondag helemaal over. Dus alleen nog 2 keer cox. (=2x5 druppels)

Dan een tijd aankijken of hij niet achteruit gaat. Ik ben benieuwd. Anders ga ik in de toekomst (sprak zij hoopvol :)  ) 1/2 metacam en 1/2 cox geven, of zoiets. Ik zie dan wel wat beter bij hem past.
Door Radja
Keetje sorry dat ik je op het verkeerde spoor heb gebracht door te schrijven dat yucca en metacam elkaar bijten! Ik had dat in mijn hoofd zitten :-\.

Ik heb mijn topic opgezocht en daarin vertelde Lil dat het teveel kan zijn die 2 samen te gebruiken.
Ben blij dat je nu goed advies hebt gekregen van een expert ;) Lil dus!
Door keetje
Geeft niets joh, ik zag ook door de bomen het bos niet meer. Maar aangezien het toch mijn bedoeling is om met de metacam te stoppen of in ieder geval te minderen, ga ik dus nu afbouwen. In de cox zit ook yucca dus dan stop ik ook met de poederyucca. Ik ben zo benieuwd of het gaat werken. En dat ik de oude man nog een tijdje pijnvrij zonder metacam door het leven kan laten gaan. Als ik merk dat het niet werkt dan gaat hij weer aan de metacam. Want dan gaat kwaliteit voor kwantiteit. ik ga jullie op de hoogte houden, als jullie daar tenminste behoefte aan hebben. :biggrin2:
Door Radja
Tuurlijk vinden we dat fijn ;) en ik hoop voor jullie dat het gaat helpen en dat Theo nog een pijn vrije oude dag zal hebben!
Door Lil
keetje schreef: Geeft niets joh, ik zag ook door de bomen het bos niet meer. Maar aangezien het toch mijn bedoeling is om met de metacam te stoppen of in ieder geval te minderen, ga ik dus nu afbouwen. In de cox zit ook yucca dus dan stop ik ook met de poederyucca. Ik ben zo benieuwd of het gaat werken. En dat ik de oude man nog een tijdje pijnvrij zonder metacam door het leven kan laten gaan. Als ik merk dat het niet werkt dan gaat hij weer aan de metacam. Want dan gaat kwaliteit voor kwantiteit. ik ga jullie op de hoogte houden, als jullie daar tenminste behoefte aan hebben. :biggrin2:
goed bezig. Duimen draaien!

Zo lastig dat je alleen maar kunt testen en testen en zucht. Succes met de zoektocht naar de juiste pijnbestrijding.
Door doranto
keetje schreef: Geeft niets joh, ik zag ook door de bomen het bos niet meer. Maar aangezien het toch mijn bedoeling is om met de metacam te stoppen of in ieder geval te minderen, ga ik dus nu afbouwen. In de cox zit ook yucca dus dan stop ik ook met de poederyucca. Ik ben zo benieuwd of het gaat werken. En dat ik de oude man nog een tijdje pijnvrij zonder metacam door het leven kan laten gaan. Als ik merk dat het niet werkt dan gaat hij weer aan de metacam. Want dan gaat kwaliteit voor kwantiteit. ik ga jullie op de hoogte houden, als jullie daar tenminste behoefte aan hebben. :biggrin2:
graag!
Door doranto
Lil schreef: Ik ben gewend per 3 dagen af te bouwen. 5 weken is wel erg lang om dingen dubbel te geven vind ik. Geen ervaring met zulke kleine dieren. Hier gaat dat van 30 kg, 25 kg etc.  :biggrin2:
Dosering cox idd beginnen met de gebruikelijke dosering. Omrekenen is niet moeilijk hond moet x druppels hebben. Die druppels zijn even groot, alleen het aantal ml klopt niet.
Wat bedoel je daarmee Lil? Is 20 druppels niet 1 ml.?
Door Lil
Doranto schreef: Wat bedoel je daarmee Lil? Is 20 druppels niet 1 ml.?
Als dat op de verpakking staat dan is dat zo. He geef dat al 3 jaar niet meer dus dat onthoudt ik niet. Bij paard is het pipetje groter. Dus bij hond variant gaf ik 1 pipet (stond zo op het etiket). Als je bij paard 1 pipet geeft dan zit er veel meer in. Dus druppels tellen bij paard en niet zomaar 1 pipet geven wat je bij honden variant wel kunt doen.
Door keetje
Sjips, daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Morgen even omrekenen?  Nee hoeft eigenlijk niet want bij de paard/pony fles stond de dosering voor katten ook en daar stond volgens mij 2 x 5 druppels? Of,.....? Je brengt me een beetje in verwarring. Ik ga kijken en als ik het niet begrijp mailen. Bedankt voor het wakker schudden.  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door