Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door dinky89
Het klinkt mij nog steeds in de oren als medicijn(metacam)vergiftiging.....
Nierfalen zorgt voor extra drinken en niet willen eten (misselijk) en dan is het zaak zo snel mogelijk te laten spoelen om schade te beperken.

Maar heb het gevoel dat dit niet serieus wordt genomen......
Door cath
Je maakt me wel bang hoor,  de da zegt van af te wachten, moet die het dan niet weten,?
Mijn andere katten hebben ook en injectie tegen de pijn gehad, weet alleen niet wat!
En wat deze kat heeft gehad weet ik ook niet, een spuitje tegen de pijn, is dat dan niet altijd metac am?

Cayh
Door dinky89
Meestal zal het inderdaad metacam zijn (is ontwikkeld voor de hond).
Snap niet dat de da zegt afwachten aangezien ze vrijwel niet eet........ Ik zou in jou geval in elk geval bloedonderzoek doen om nierfalen uit te sluiten, juist omdat er dan zo snel mogelijk gespoeld moet worden om extra schade te beperken (accuut nierfalen, wat medicijn vergiftiging doet, kan nog gedeeltelijk herstellen met zo snel mogelijk goed doorspoelen).

Wel goed dat je viyo geeft zodat ze voedingsstoffen binnen krijgt maar ik had gister al bij de da op de stoep gestaan ;-)
Door cath
Waarom kreeg ze het dan niet onmiddelijk? En pas na een paar dagen? En het is trouwens geen metacam, heb net met de da gebeld,  het was rimadyl.

Cath
Door pearlsofpassion
Rimadyl is net zo goed een NSAID als Metacam.
Bovendien is dit een geneesmiddel, als ik het goed lees op internet, dat echt enkel voor honden ontwikkeld is.  Dat is echt niet goed om dat aan katten toe te dienen!  :o
Verder staan bij de bijwerkingen exact wat jij bij je katje beschrijft.

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -tabletten

Ik zou zo snel mogelijk (en dan bedoel ik echt binnen de 24uur) naar een ANDERE dierenarts gaan en daar de situatie uitleggen.  Precies uitleggen wat er op welke dag is gebeurt en hoe je katje daarop gereageerd heeft.
Oh enne, eens bloed laten nemen en nierwaarden bepalen kan echt nooit kwaad.

En als ik jou was ging ik naar die DA van zn leven niet meer terug!  :-X
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 23 okt 2013, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dinky89
Staat bij speciale waarschuwingen in de bijsluiter expliciet dat het niet bij katten gebruikt mag worden  :-X
Wat pop zegt: zo snel mogelijk naar een andere dierenarts want deze maakt er in mijn ogen een potje van (eerst geen pijnstilling willen geven, vervolgens pijnstilling geven die niet aan de kat gegeven mag worden, zeggen af te wachten terwijl een kat niet eet)
Door dinky89
Kans op overdosering is groot lees ik in jou bijsluiter Ellen, grote kans daardoor op overdosering :-( Zoals het er staat krijg ik het gevoel dat het wel voor de kat kan maar niet wordt aangeraden...
Kans op medicijn vergiftiging door overdosering is dus zeker aanwezig :-(
Door EllenL
Ik zou sowieso een andere dierenarts nemen hoor, na het niet pijnstilling geef verhaal, en dit zijn ook bijwerkingen waar ik acuut mee bij de dierenarts zou zitten hoor!!
Hoe is het nu met poes cath?
Door EllenL
Nou ja, dat is misschien wel zo, maar katten kunnen wel echt een stuk minder hebben dan honden met die pruts lever van ze en gevoelige niertjes... dus ik zou wel zeker willen weten dat dat veilig is...

Maar laten we niet vergeten dat dingen ook soms erger lijken als je ze zo intypt dan dat ze zijn, volgens mij is poes in kwestie inmiddels al goed aan het opknappen en ondanks dat de da een barbaar is uit de middeleeuwen die niet doorheeft dat geen pijnstilling geven dierenmishandeling is zal hij heus niet volledig onbekwaam zijn ;)
Door cath
Ze is terug levendig en eet weer goed,  maar heeft nu liever kleinere porties,ze drinkt wel regelmatig dat wel, maar ervoor ook wel eigenlijk,
Gr

Cath
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door