Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cath
ik ga toch op zoek naar een andere da, voor de volgende keer, had hem, nochtans opgezocht op internet, goede review van gelezen , maar ja, . het is mischien niet voor iedereen hetzelfde? ik kan hier op dat gebied niet veel vragen naar da, want de meeste  op dit forum zijn van Nederland denk ik, dus. :)

gr

cath
Door cath
Dank je, zal het eens bekijken
Ben ze gisteren gaan halen en ik heb  gevraagd om, een pijnstiller, , ze heeft toch een injectie gekregen alhoewdl het niet de gewoonte is, ab heb ik niet gekregen.  Ik was wel heel blij, ze he eft lekker geslapen in mijn kamer!
Gisterenavond was het wel lastig met die andere 3, die, waren weel heel vijandig,, ocharme en ze voelde zich al zo rot,
Maar het is wel, normaal, met die vreemde geuren
Vandaag is ze ook wel, rustig hoor, gelukkig,, ze eet en drinkt,  ook al, goed, ben zo, blij, dat het gebeurd is.  Dat zijn de vervelende dingen,
Maar die horen er nu eenmaal bij hé.

Gr

Cath
Ja houd op, mijn twee meisjes worden maandag gesteriliseerd. Dat gebeurt laparoscopisch (kijkoperatie dus) maar ik verwacht toch zeker wel dat ze ook dan pijnstilling krijgen, want dat doet mijn dierenarts zelfs bij katertjes. Kom op zeg, ik heb twee maanden terug zelf een operatie gehad, het betrof slechts twee diepe sneeën in m'n vinger en ik heb dagenlang een cocktail gekregen van Paracetamol, Diclofenac en Tramadol, en dan zou een katje na een buikoperatie niks krijgen? Ze zijn stoer, maar dat wil niet zeggen dat ze geen pijn voelen.
Door cath
Ik leef echt met je mee hoor na zo'n stressdag zeg,
Maar laparascopische sterilisatie is wel luxe hoor, dat zal echt wel beter zijn, maar het schijnt, hier toch, heel duur te zijn, en hier vind je bijna  geen da die het katten doen, wel bij honden wat ik dan ook weer raar vind maar dat is meestal in een dierenkliniek. E
Dat zei ik ook al, ik wil na een operatie ook pijnstillers hoor, en mijn poesjes ook!

Gr

Cath
Volgens mij hebben ze bij mij alledrie wel die prik gehad en niets anders.

Voor Kai was dat absoluut voldoende, op de terugweg was hij aan het klagen over dat hij de hele dag geen kattenbak en geen eten had gezien (Kai is een kat die heel veel praat, dus ik ken een paar "woordjes") en hij vond zichzelf wel een beetje zielig.
Plien vond zichzelf al een stuk zieliger, was ook niet helemaal lekker, dat was op zich met een paar uurtjes open, dus ik denk dat dat van de narcose was. Zij heeft een paar dagen wat voorzichtig gedaan.

Maar Jet was woest toen ik haar ophaalde, en bij thuiskomst helemaal. Zo ongelooflijk boos, zo heb ik haar verder nooit gezien (en ze wordt makkelijk boos). Ik heb haar zelfs weer in de carrier gedaan omdat ze met haar wankele narcoselijf en kap probeerde bovenop de krabpaal te springen. Ze heeft 2 nagels afgescheurd door het woeste krabben.

Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat een dier zo van streek was na castratie, ook de fretten vonden zichzelf zielig, de hond van mijn ouders ook.

Ik weet niet wat ze hebben gedaan bij Jet om haar zo over de rooie te krijgen, maar ik kan me voorstellen dat ze te weinig pijnstilling heeft gehad, maar het kan ook iets anders zijn. Zij wilde iig een tijdje niets eten, langer dan Plien en zeker langer dan Kai.

Wat ik wel opvallend vind, is dat ik voor fret Puk na de castratie wel AB meekreeg en voor de katten nooit. De hond van mijn ouders kreeg ook voor een week AB mee én pijnstilling. Fretten zijn echt wat harder dan de meeste katten, dus hebben minder snel AB nodig normaal gesproken. (Maar pijnstillers zijn dan weer heel lastig, dus ik kan me voorstellen dat ik die daardoor niet meekreeg.)
Toen ik geopereerd werd kreeg ik ook AB. Het lijkt mij niet heel overbodig.

Maargoed, uiteindelijk hebben mijn poezen niets overgehouden aan hun castratie. Ik heb nu wel een andere DA, omdat ik deze gewoon niet goed vond en ik merk dat met name Jet daar minder gestresst van raakt.
Door flin
fem fatale schreef:
Maar Jet was woest toen ik haar ophaalde, en bij thuiskomst helemaal. Zo ongelooflijk boos, zo heb ik haar verder nooit gezien (en ze wordt makkelijk boos). Ik heb haar zelfs weer in de carrier gedaan omdat ze met haar wankele narcoselijf en kap probeerde bovenop de krabpaal te springen. Ze heeft 2 nagels afgescheurd door het woeste krabben.
ketamine van de narcose? dat was bij onze piraat ook t geval, zo dronken/boos/ gek, in de krabpaal willen spurten enzo,
die eindigde ook verplicht onder een trui en in de bench om weer tot de knorrige gewone zichzelf te komen......

die kletser:
(Kai is een kat die heel veel praat, dus ik ken een paar "woordjes")
woont hier ook: toen Haas een verstopping had, begon hij elke x dat ik langs z'n slaapplek liep, zacht te grommen, (ik wist nog van niks, dit was duidelijk om aan te geven dat t niet lekker zat) en ja, ook een groot miauw/woordenschat dat dier, geweldig!

.kleine duidelijkheids aanpassing
Laatst gewijzigd door flin op vr 18 okt 2013, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
flin schreef: ketamine van de narcose? dat was bij onze piraat ook t geval, zo dronken/boos/ gek, in de krabpaal willen spurten enzo,
die eindigde ook verplicht onder een trui en in de bench om weer tot de knorrige gewone zichzelf te komen......
Dat "dronken" heb ik wel vaker gezien, had Plien ook. Maar zo boos dat dan weer niet.

Ja, en praatkatten zijn fantastisch. Het is ook handig. Kai is niet te beroerd om ook voor de andere twee te praten, in de periode dat Plien al wel op de kast kon maar er nog niet af, kwam hij regelmatig vertellen dat ik haar eraf moest halen, en ik hoef ook nooit zelf te bedenken wanneer de katten gevoerd moeten worden of wanneer ze de kattenbak erg vies hebben gemaakt :P
fem fatale schreef: Ja, en praatkatten zijn fantastisch.
Inderdaad, hier ook zo'n een prater. Is alleen niet leuk als hij 's nachts in de huiskamer slaapt, dan wakker wordt en vindt dat wij moeten opstaan en dan 's morgens heeeeeeel vroeg in de slaapkamer komt verkondigen dat het tijd is om op te staan  :rant:
Kai ligt gewoon lekker bij mij. Als het 's nachts gaat sneeuwen ofzo komt hij me wel wakker maken. En ze willen alledrie wel eens spelen voordat ik wakker wil worden, maar zodra ze dan richting huiskamer rennen doe ik de slaapkamerdeur dicht.
Mowgli ligt 9 van de 10 keer ook bij ons op bed en komt 's morgens altijd gezellig onder de dekens en rolt zich lekker tegen mij aan om verder te slapen. Maar ja, soms dan komt hij niet met ons mee naar bed en blijft in de huiskamer slapen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door