Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kiara
nou ja als je ze in de vervoersbox laat en alleen eruit voor het prikje zal het wel meevallen denk ik
Door flin
en ja, ik twijfel ook,
hier 3 katzels die alle 3, 2 kit-entingen gehad hebben en op 1 jarige leeftijd, verder niet

de oudste is nu 12, ik denk dat ik die  als t kan met dode entstof laat enten,
helaas zit er dan nog wel andere rommel op de koop toe bij 
Door Martine-Tom
flin schreef: en ja, ik twijfel ook,
hier 3 katzels die alle 3, 2 kit-entingen gehad hebben en op 1 jarige leeftijd, verder niet

Ja dat dacht ik voor doki ook te gaan doen, maar nu las ik van de week hier ergens (dacht van Lizzy) dat enten met dode stof de geheugencellen niet activeerd...en dat is nu eigenlijk wel wat ik hoop te bereiken, dus als ik ent dan toch maar met levend...en ook ik ben er nog niet overuit.
Door flin
.......

· “Reverse to virulence”
Met deze term wordt bedoeld dat het levende vaccin, dat verzwakt is, weer virulent (sterk) wordt.
Ook hierop is de kans niet groot, maar ook dit is een risico bij het gebruik van levende vaccins.

uhm , ja dit wil ik ook wel vermijden als t kan
Door kiara
flin schreef: en ja, ik twijfel ook,

is het dan niet na 11 jaar een nog groter risico, en heeft het wel nut, moeilijk hoor,denk dat ik toch maar even raad vraag aan mijn da,die is met de honden ook aardig bijgedraaid en geeft nu dus ook toe dat 1 x per 3 jaar zat is,moet er toch heen voor de kleine brit
Door kakocavi
Er mag dan één ingeënte kat gestorven zijn aan kattenziekte, maar ingeënte katten lopen altijd minder risico op besmetting, dat is het hele punt met vaccineren. Als ik in die buurt zou wonen zou ik mijn katten wel laten indnten, ook al komen ze niet buiten, besmetting kan immers ook indirect plaatsvinden. Kattenziekte is in de meeste gevallen dodelijk en altijd naar en pijnlijk voor de kat. Voorkomen is zeker in dit geval dus beter dan genezen.
Door kiara
ja zei mijn da ook  ;) honden ook 3 jaar is genoeg,heb best moderne dierenarts,(ook een beetje door wat ik hem heb vertelt  :biggrin2:)
Door NoaKaj
De ingeënte kat die is gestorven leed overigens aan IBD, een chronische ziekte die de darmen aantast. Parvo pakt ook de darmen en omdat die verzwakt waren, kon het virus z'n slag slaan. In diverse praktijken in Den Helder zijn zo'n 700 katten alsnog geënt en daardoor werd het virus tot staan gebracht. Voor wie nog twijfelt of vaccineren nut heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door