o.k., thanks voor jullie reacties.
Even samenvattend voor mij 8), vers is goed, hoeft geen nierdieet van bv bandit te zijn, maar gewoon kvv is al prima. Maar zo te lezen zou de kip, eend, konijn variant weer beter zijn dan bv rund?
Ter ondersteuning kan ik bv niercompositum geven, maakt het uit of je druppels of pilletjes geeft? Ik neem aan dat de dosering erop staat, maar als het bv solidago voor mensen is moet ik dan de kinder hoeveelheid geven, terwijl ik dit tik denk ik dat zal wel opgaan voor een flinke hond maar voor een kat??

En als hij dus een niercompositum krijgt is dit ter vervanging van zijn pilletjes Nelio? Kan ik daar mee stoppen? Nelio is voor een verbeterde doorbloeding van zijn nieren zodat er een betere werking zou ontstaan(als ik het goed begrepen heb) als ik dan bv van groene os de niercompositum lees, lees ik oa over de ingredienten: - Orthosiphonis: stimuleert de uitscheiding van urine uit de nieren.
- Betula: wordt toegepast wanneer een grote urineproductie wordt gevraagd zoals bij een bacteriële infectie.
Als ik dit samenvat zou het toch moeten zijn dat ik kan stoppen met nelio als ik met niercompositum begin??
Wie heeft hier verstand van en kan het me uitleggen??
Bouillon, water met wat melk neerzetten voor hem zodat hij meer gaat drinken.
En visolie gaan geven? Ik lees over catoil, zijn er nog andere opties/merken, maakt het uit welke vis olie?
Rauwe vis blieft hij niet, maar is gekookte vis dan een optie?
Allemaal vragen, maar al doende leert men, en ik wil toch zo graag dat m'n ouwetje snapt dat vers beter voor hem is.
Hmmmm misschien kan ik proberen om bouillon over zijn kvv te geven