Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door amber2
Voor zover ik weet is anifit in nederland alleen nog maar verkrijgbaar via fanmuoiketet.com (je kan het thuis laten bezorgen). Wat je ook kunt proberen is Naturediet, is makkelijker verkrijgbaar; is er nu nog alleen in hondenvariant maar die mag je ook aan katten voeren. Dit soort graanloos 'blikvoer' kan je ook heel makkelijk mengen met versvlees zodat je kat daar toch ook nog wat van binnenkrijgt.
Door lyadeh
Hallo,Ik heb geinformeerd naar Anifit het lijkt me wel wat. Alleen jammer dat je 6x dezelfde soort moet nemen.Heeft jullie kat voorkeur voor een bep. smaak? is per kat anders maar wat advies?
gr.Lya
Door lyadeh
Hallo Tannetje,
Heb de druppels ontvangen.Tijger is vandaag meteen begonnen.Ik houd je op de hoogte.Ik kom oorspronkelijk uit Haarlem, v.d Pigge klinkt mij bekend in de oren!!!
Gr. Lya enTijger.
Door amber2
Onze kat vind vind vooral het vispannetje (fisch a la mode) en kalkoen special (puterichs delight) erg lekker! Maar hij eet alle soorten hoor; ik heb net mijn nieuwe bestelling thuisbezorgd gekregen met van alle vijf de soorten 6 blikken, daar kunnen we weer 3 maand mee vooruit! Er worden trouwens vrij grote hoeveelheden aanbevolen vind ik, onze kat heeft genoeg aan 135 gram per dag, hij doet dan dus 3 dagen met een groot blik van 400 gram, zolang blijft het ook precies goed in de koelkast wanneer je het geopend hebt. Maar ja, onze kat is ook al 15 en niet meer zo actief. Succes ermee!
Door Hitam
Van der Pigge is hetzelfde als De groene Os. En ze maken dus ook dingen op verzoek. Ideaal!
Ze zijn inderdaad een begrip in Haarlem. Op zaterdag staan ze in de rij voor de winkel.
Door lyadeh
Amber, krijgt jullie kat nog medicijnen ivm zijn niesziekte of is hij alleen al opgeknapt doordat hij nu gezonder eet?Gr L. en T.
Door amber2
nou, ik heb dat lapacho compositum dus een paar maand gegeven, maar ben er toen mee gestopt (het is nooit goed om zo'n middel langer dan een paar maanden te geven volgens mij omdat er ook homeopathische middelen inzitten). hij is daar zeker wel wat van opgeknapt toen, maar hij kreeg toen dus nog brok. nu hij ander voer (anifit dus) krijgt gaat het supergoed maar hij heeft nog steeds wel een klein beetje last van snotteren e.d. Dus ik denk dat ik binnenkort nog eens een tijdje dat compositum van de groene os (=van der pigge) ga geven; ik denk dat het nu veel beter aanslaat omdat zijn voeding in orde is.
verder krijgt hij op dit moment melkgisttabletten voor de vitaminen/mineralen en spijsverterings- en weerstandondersteunende werking, & glucosamine voor zijn gewrichten (hij heeft artrose, denk doordat hij zijn hele leven brok heeft gehad..).
Door lyadeh
Kom jij uit het noorden T ijger krijgt sinds enige dagen een samenstelling met vlierbes ook van de groene os.Weet nog niet of het helpt.Ik ga nu de blikken bestellen,ben benieuwd of het beter met hem zal gaan.
Door Hitam
Ik gebruik de Lapacho comp zolang het nog puur viraal is. Dus bij niezen met waterige uitvloeiing.
Als er groene gele snot uit komt zit er een bacterie bij. Dan werkt de Lapacho in het begin nog wel maar als het langer duurt niet meer zo goed. Dan gebruik ik de Sambucus. Alleen zit die nog niet in het assortiment.
Door amber2
O, dat wist ik niet... De holistisch dierenarts die mij dit heeft aangeraden zij dat het bij alle katten met niesziekte geschikt was dus ook voor onze kat die dit chronisch heeft. Maar als ik jou zo hoor kan ik beter ook sambucus nemen (dat is vlierbes toch neem ik aan?). Wordt dit als poeder gegeven of als tinctuur? Ik zag dat solgar ook vlierbescapsules heeft (die je kunt openen denk ik, met poeder erin), zou ik die ook voor onze kat kunnen gebruiken?
Door Hitam
De Sambucus waar ik het overheb is een mengsel van verschillende kruiden. Waaronder dus de vlierbes en echinacea.
Maar je kunt die ook apart geven.
Door lyadeh
Hallo Tannetje
Tijger heeft al enkele dagen geen snot meer uit zijn neus Alleen heeft hij nu een enorm gereutel in zijn neus.Uit zijn ogen druppels helder vocht ,ook is hij meer gaan hoesten.Daar geef ik nu Spongia voor.Hij eet al 11 dagen kvv en rauw vlees.Zou hij aan het ontgiften zijn of hebben de symptomen zich verplaatst ? Hij was ook erg aan het verharen.Ik ga maar wel door met de vlierbes.Wat denk jij?
Door lyadeh
Tannetje, ga eens goed op je stoel zitten.Ik heb een vraag ;D >:(Wat vind jij van enten bij niesziekte .Helpt doodvirus antilichamen maken? ik weet er absoluut niets van af en volg (te)trouw wat mij aangeraden wordt.(al is het slecht advies ,want ik weet het gewoon niet),Met Tijger gaat het gelukkig weer wat beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door