Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TMG1961
Kip rauw of gekookt maakt allemaal niet uit, ze weigert gewoon te eten. En als je het erin duwt kotst ze het na 2 min weer uit, dus dat heeft ook geen zin.

Als ze morgenvroeg nog altijd niet gegeten heeft dan terug naar DA. 
Door TMG1961
Ze heeft paar keer gelikt aan eten en ja hoor na korte tijd weer overgeven. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Ben ook door mijn reserve heen voor DA onkosten.
Door lightning
Ja hoor een kat mag okugest ik gaf vorige pagina al de tip okugest ;). Ik geef meestal als een kat hier ana de dunne is of zo 3 a 4 keer per dag 1 tablet voor kittens leg ik de dosis lager... tot op heden werkt dit zo voor hier dan he. is mijn ervaring ;)

Is poes niet verzekerd dan??
Door TMG1961
[quote="lightning"]
Ja hoor een kat mag okugest ik gaf vorige pagina al de tip okugest ;). Ik geef meestal als een kat hier ana de dunne is of zo 3 a 4 keer per dag 1 tablet voor kittens leg ik de dosis lager... tot op heden werkt dit zo voor hier dan he. is mijn ervaring ;)

Is poes niet verzekerd dan??
[/quote]

Poes is niet verzekerd..heeft ook nooit echt wat gehad. Pixie is wel verzekerd.
Ik probeer dadelijk 1 pilletje okugest
Door koekje
Ik zou het niet te lang aanzien met misselijk en niet willen eten. Een kat kan na 24 uur weinig of niets binnenhouden al een vette lever krijgen. En met een bejaarde met zieke nieren als Poes zijn de vooruitzichten dan niet zo denderend.
Als ze morgen nog steeds zo is, zou ik gewoon terug naar de dokter gaan en een bloedonderzoek oid laten doen.

Okugest is volgens mij een homeopatisch middel. Je weet vast wel wat ik van homeopathie vind, dus het heeft verder geen nut om daar door mij over uit te wijden.
Door TMG1961
Update na tabletje okugest:

Het tabletje is er in gebleven. Ben om 13.45 gaan wandelen met Pixie en basset van zuster. Ze heeft het kleine beetje eten wat in bakje lag..schat een gram of 30 opgegeten en ben niets tegen gekomen op de vloer.

Ze heeft nog een keer gepoept, was zoals al te verwachten diarree.

Ik heb nog wat zalmreepjes uitliggen..verstandig om haar daar wat van te geven straks of toch maar beter even laten?
Door koekje
Ik zou nu geen zalm geven. Daar kan ze al kakkerij van krijgen op zichzelf. Heb je geen 'neutraal' spiervlees in huis? Kip, kalkoen, rundvlees (tartaartje mag ook). Of een half lamshartje. Hier laxeert dat ook niet.
Door TMG1961
Had zelf ook wel kunnen bedenken dat zalm wat laxerend is aangezien het toch een best vette vissoort is.
Ik heb nog 2/3 van het kuipje vlees wat ze gehad heeft en kipfilet. Ja ik weet kuipjes vlees zijn geen echt kattenvoer maar jufje weigert te barfen en kvv eet ze een paar dagen en dan ook niet meer. Wel eet ze af en toe wat spiervlees.

Nu twijfel ik tussen de kip en het kuipje wat ze normaal gewend is te eten.
Ik geef haar straks nog een half tabletje okugest en voor slapen gaan nog een halfje
Door Anne in Zweden
Fijn dat die 30 gram in ieder geval erin zijn gebleven! Iets eten is beter dan niets eten. Ik zou zowel een beetje kip als een beetje kuipje in haar bakje doen - ze geeft zelf wel aan welke van de twee ze nu even het liefste eet.

Beterschap voor Poes!
Door TMG1961
Kun je de probiotica gewoon over voer strooien? Denk niet dat de poes het opdrinkt.
Ik heb probio forte van de groene os.

Ik stop wel met de AB, ze heeft 75% vd kuur gehad. Kon volgens arts ook als diarree erger en wateriger zou worden.
Door TMG1961
[quote="Senta"]
als ik jou was zou ik laten prikken op de niertjes...dit verhaal klinkt mij heel bekend in de oren.
[/quote]

Ze krijgt dagelijks al fortekor voor nieren en als ze zich weer beter voelt en dit achter de rug is wordt ze geprikt om ke kijken wat de waardes nu zijn
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door