Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

De grens waarop katten kotsmisselijk worden van de ureum is omstreeks 30. 64 is dus erg dramatisch en de crea van 1200 betekent dat de nieren niks meer doen. De kat kan niet meer, hij is op en al z'n organen worden vergiftigd. Dit kun je niet meer aankijken, het is nu al een vreselijke lijdensweg.
Eetlustopwekkers moet je echt niet gaan geven aan een dier dat misselijk is, hoe zou je het zelf vinden als je maag omdraait alleen al van de geur van voedsel maar je hebt berehonger?
Wouw, dat klinkt iets beter. Heeft hij de Fortekor gekregen? Drinkt hij ook goed? dat is erg belangrijk, vooral als de kat brokjes krijgt. Het beste de brokjes in water inweken en als ze volgezogen zijn pas geven. 
Zoals ik al eerder schrijf, probeer de bakjes voor voer en water wat hoger te zetten, zodat zijn koppie niet zo ver naar beneden moet, zodat het maagzuur niet omhoog komt.
NoaKaj schreef: De grens waarop katten kotsmisselijk worden van de ureum is omstreeks 30. 64 is dus erg dramatisch en de crea van 1200 betekent dat de nieren niks meer doen. De kat kan niet meer, hij is op en al z'n organen worden vergiftigd. Dit kun je niet meer aankijken, het is nu al een vreselijke lijdensweg.
Eetlustopwekkers moet je echt niet gaan geven aan een dier dat misselijk is, hoe zou je het zelf vinden als je maag omdraait alleen al van de geur van voedsel maar je hebt berehonger?
En wat denk je dat een lege maag doet aan de misselijkheid ?
Ik deel mijn ervaring hier omdat onze kater ook niets meer wilde eten en door de eetopwekkerd enorm begon te eten... Ik kijk het nl echt geen 2 dagen aan als mijn beesten niet eten (zeker katten niet)
Maar goed, ieder zijn ding  ;)
Da 3 dagen van een handje met brokjes en een stukje kip en dat weer uitspugen , en blazen naar andere katten en steeds miauwen wordt hij vanmiddag ingeslapen.

Een moeilijke maar dappere keus van mijn dochter, ik ga mee vanmiddag.....

In zo'n korte tijd , wat is het snel gegaan en wat een rot ziekte...

Iedereen bedankt voor het mee lezen en denken....
Ach jee joh  :'( sterkte!

En ja, als de nieren het opgeven gaat het heel hard. Akelig aan de ene kant maar aan de andere kant vind ik het wel weer mooi, katten kunnen heel lang behoorlijk goed functioneren met slechte nieren en als het dan mis gaat gaat het gelukkig ook snel en is het geen lange lijdensweg.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door