Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lefki&Amy
spreeuwtje schreef: hoe gaat t nu met de griekse godin?
Wel redelijk dus.... ze is qua gedrag wel weer haarzelf, maar ze eet nog steeds wisselend en niet genoeg naar mijn zin. Dus ze krijgt nog steeds 1-3 maal daags een spuitje voer van mij toegediend, afhankelijk van hoeveel ze zelf eet.

Vandaag zou de uitslag van het alvleesklieronderzoek binnen komen. De da heeft mij wel gebeld, maar ik was er even niet, dus ik heb haar gemist. Morgen nieuwe kansen!!

Thanxx for asking!!  :-*
Door Lefki&Amy
>:( >:( >:( >:(

dinsdagavond ging de telefoon, ik was net te laat met opnemen, maar zag nog dat het Dodewaard was, dus ik dacht; dan zal ze zo wel op mijn mobiel bellen. Maar toen dat niet gebeurde, belde ik zelf terug en kreeg een bandje, omdat de praktijk gesloten was.
Gisteren Yuk's verjaardag en de hele dag op pad, dus nu maar weer gebeld.
Kreeg de assistente en er stond een notitie achter mijn naam, dat ik op t telefonisch spreekuur kan bellen voor de uitslag. Die was vanmorgen, zo zei de assistente. De eerstvolgende is dinsdagochtend. Dan kan ik dus bellen.

Het is toch niet te geloven?!!  >:(  :(  >:(
(voortaan betaal ik maar achteraf, denk ik >:()
Door Limpy
Weird hoor, dan werkt mijn rare groepspraktijk nog beter!
Alhoewel ik daar ook maar bij 1 bep. da bloed laat prikken omdat ik weet dat juist hij hardnekkig terug blijft bellen totdattie me gesproken heeft...
Door Lefki&Amy
Ik snap het ook niet hoor, maar het maakt wel dat we ons maar weer een nummertje voelen  >:(

Heb er wel ruim 300 euro neergeteld...mag ik dan misschien ook inzage in de uitslagen??  >:(
Voor mijn part sturen ze ze vast per mail ofzo...
Door spreeuwtje
ik zou morgen nog eens bellen meis.. en je onvrede uiten..
als een beestje ziek is, zeker zoals samos zo schommelt.. dan vind ik het niet gezond om zo lang te moeten wachten op simpele waardes!
Door Lefki&Amy
:)

hèhè, eindelijk dan de uitslag!!  ::)
De alvleesklier waardes zijn goed!! Dus dat is fijn, aangezien dat toch best lastig te behandelen zou zijn.

Vit B12 was te laag!! (vandaar waarschijnlijk dat ze opknapte na de multivitamine-injectie!!)
Bloedbeeld verder was ok, alleen de witte bloedcellen zijn verhoogd, dus wel een ontstekingsbeeld.

Bij de palpatie van de buik, voelde de da bovenin iets wat niet klopte...ze vermoedde toen een darmlis of de alvleesklier. Nu de alvleesklier goed is, gaat ze uit van een ontstoken dunne darm. (Het zou ook een tumor kunnen zijn, maar zowel t bloedbeeld als de klachten, wijzen daar niet echt op. Uitsluiten kan alleen door het nemen van een biopt en dat doen we vooralsnog niet).

Ze moet nog over op licht verteerbaar voer (Hills ID bv) en eenmaal per week een injectie B12. Daarnaast krijgt ze pillen...ik vermoed ab. Morgen ga ik de spullen ophalen. De injecties mag ik gelukkig zelf zetten, dus we hoeven niet wekelijks op en neer!

Misschien ga ik ook maar vandaag, hoe eerder, hoe beter, denk ik dan!!  :D
Door koekje
fijn dat het merendeel van de waardes goed zijn!

maar hoe komt een kat aan een te laag B12 gehalte? Bij mensen is dat door te weinig dierlijke producten in de voeding, of een eventuele opnamestoornis (komt minder vaak voor). Bij katten ook? Te veel graan en andere plantaardige dingen in de brokjes?
Door Lefki&Amy
koekje schreef: fijn dat het merendeel van de waardes goed zijn!

maar hoe komt een kat aan een te laag B12 gehalte? Bij mensen is dat door te weinig dierlijke producten in de voeding, of een eventuele opnamestoornis (komt minder vaak voor). Bij katten ook? Te veel graan en andere plantaardige dingen in de brokjes?
Komt inderdaad door een opnamestoornis. In haar geval waarschijnlijk door een niet goed functionerende (ontstoken) dunne darm.
Daarbij heb ik ruim 2 maanden geprobeerd haar over te krijgen op vers, dus daar kan ze ook tekorten hebben opgelopen  :-\
(daarvoor kreeg ze Orijen, dus geen granen)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door