Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Neally schreef:Hmm... Beterschap met de dame.
Dank je!

Het lijkt echt een pijnkwestie te zijn. Gisteravond en vannacht heeft ze het eten waar de pijnstiller doorheen zat opgegeten, en vanochtend stond ze al weer voor de deur te wachten op eten. Ze heeft ook wat brokjes gegeten, dus haar tanden zijn het niet. Ik hoop maar dat het die plek onder de staart is.

We zien wel. Carpe diem.
Too schreef:Zou je het heel vervelend vinden om haar structureel pijnstilling te geven, ze lijkt iedere behoorlijk fruitig na een pil..
Ik hoop natuurlijk dat we de oorzaak van de pijn kunnen wegnemen, maar eventueel mag structurele pijnstilling ook. Alleen hoop ik dan dat dat op een makkelijke manier kan worden toegediend, want pillen aan katten geven is niet mijn eh, forte, zullen we maar zeggen. :biggrin2: Ben veel te bang dat ik ze pijn doe, en grijp dan niet genoeg door en dan zien de meeste katten wel de kans om hevig te protesteren. Maar we zullen zien. Da toch morgen pas, er kwam iets tussen vanmiddag.
Anne in Duitsland schreef:
Ik hoop natuurlijk dat we de oorzaak van de pijn kunnen wegnemen, maar eventueel mag structurele pijnstilling ook. Alleen hoop ik dan dat dat op een makkelijke manier kan worden toegediend, want pillen aan katten geven is niet mijn eh, forte, zullen we maar zeggen. :biggrin2: Ben veel te bang dat ik ze pijn doe, en grijp dan niet genoeg door en dan zien de meeste katten wel de kans om hevig te protesteren. Maar we zullen zien. Da toch morgen pas, er kwam iets tussen vanmiddag.
Scooby heeft hier vloeibare pijnstilling, dat vindt hij echt heerlijk (Metacam). Misschien is dat iets?
Kwijlen kan komen door Stomatitis, heel erge tandpijn ontsteking , komt veel voor bij katten met Fiv. dus best laten testen.
Indien de kat positief is getest, dan heel zeker niet laten behandelen met cortisone, cortisone activeert het aids virus.
Het vele drinken kan evt door diabetes komen, veroorzaakt door de mondontsteking.
Beste oplossing indien dit het geval is, tandjes laten trekken, (verder behandelen met gingivit :huisdierendokter.nl), carnibest diabeet voeren en niks anders.
Ik spreek uit ervaring, had zelf een aidskat met deze problemen, de diabetes is in remissie gegaan, maar de kater is dan jammer genoeg overleden door te zware medicatie van de dierenarts.
Dus daarom gingivit...colloidaal zilver (antibiotica)...
http://www.huisdierendokter.nl/inchinesekruiden.html
En de poes binnen houden.
chandho schreef:Kwijlen kan komen door Stomatitis, heel erge tandpijn ontsteking , komt veel voor bij katten met Fiv. dus best laten testen.
Indien de kat positief is getest, dan heel zeker niet laten behandelen met cortisone, cortisone activeert het aids virus.
Het vele drinken kan evt door diabetes komen, veroorzaakt door de mondontsteking.
Beste oplossing indien dit het geval is, tandjes laten trekken, (verder behandelen met gingivit :huisdierendokter.nl), carnibest diabeet voeren en niks anders.
Ik spreek uit ervaring, had zelf een aidskat met deze problemen, de diabetes is in remissie gegaan, maar de kater is dan jammer genoeg overleden door te zware medicatie van de dierenarts.
Dus daarom gingivit...colloidaal zilver (antibiotica)...
http://www.huisdierendokter.nl/inchinesekruiden.html
En de poes binnen houden.
Het kwijlen en de tandpijn zijn inmiddels niet meer aan de orde. Moeke heeft erg slechte nierwaarden en is aan de extra tijd van haar leventje bezig. Ze zou dus ook niet geopereerd kunnen worden, zelfs als er wel iets met de tanden was, want dat trekken haar nieren niet. Ze krijgt nu wekelijks een onderhuids infuus en dagelijks medicatie, maar doordat ze zo slecht eet, krijgt ze die momenteel ook niet binnen. Ik denk eerlijk gezegd dat het op enig moment deze week gewoon voorbij is. Al is ze nog steeds wel nieuwsgierig en komt ze naar me toe wanneer ik de kelder in kom.
We zullen zien. Dank je voor het meedenken in ieder geval!
Nou, we zijn weer terug. Ze heeft inderdaad een flinke wond onder haar staart, met ontsteking en al. Heeft duidelijk een externe oorzaak, dus niet ontstaan (zoals die tandvleesontsteking in het begin) door de nierinsufficiëntie. Alleen zijn door de ontsteking de nierwaarden wel weer net zo slecht als in het begin. :( Ze heeft nu een antibiotica-injectie gehad die twee weken lang werkt, en nog een onderhuids infuus. Ik ga haar nu klinisch in de gaten houden, maar in principe moet het al snel weer beter gaan met 'r. In ieder geval begon ze bij thuiskomst meteen te eten, dus da's alvast iets.

Ze is nu gewoon nog te goed om te laten inslapen, de problemen komen ditmaal echt door die wond aan haar staart. We kijken het weer gewoon aan, één dag per keer. Carpe diem.
Ja een flinke ontsteking zal idd geen deugd doen voor haar niertjes. Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt.

Ivm pillen aan een kat geven, ik vind dat bij de meeste katten wel te doen, zolang je niet gaat dwingen, maar ook al zijn twee van mijn katten daar heel makkelijk in, ik merk wel dat ze het ook niet echt leuk vinden. Ik doe het dus altijd door eten. Je verpulvert het pilletje door het tussen twee lepels te vergruizen en mengt dat door bv natvoer waar ze heel gek van zijn.
frodo quin schreef:Ja een flinke ontsteking zal idd geen deugd doen voor haar niertjes. Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt.

Ivm pillen aan een kat geven, ik vind dat bij de meeste katten wel te doen, zolang je niet gaat dwingen, maar ook al zijn twee van mijn katten daar heel makkelijk in, ik merk wel dat ze het ook niet echt leuk vinden. Ik doe het dus altijd door eten. Je verpulvert het pilletje door het tussen twee lepels te vergruizen en mengt dat door bv natvoer waar ze heel gek van zijn.
Ik heb een roestvrijstalen vijzel voor het fijnmalen van pilletjes, maar als ze niet eet van de pijn, krijgt ze dus ook de pijnstiller niet binnen. Naja, in ieder geval moet het nu weer wat beter gaan met 'r. Ik hoop het maar. Het was nogal een strijd ditmaal bij de da, na het gepeuter aan en schoonmaken van d'r pijnlijke staart. Bij bloedafname slaagt ze er ook iedere keer weer in een tik aan de da uit te delen, die dus steeds moet opletten dat ze niet haar eigen bloed onder de microscoop legt. :biggrin2: Daarna nog infuus en twee injecties... Moeke d'r hum was niet optimaal bij thuiskomst. :-[ Wat dat betreft zit er nog genoeg pit in voor zes volle levensjaren! :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door