Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door frodo quin
Het lijkt logisch dat gecastreerde katten ook gevaccinyeijn, maar dat is zeker niet altijd perse zo. Mijn moeder en haar kant van de familie laten wel altijd de katers castreren maar er is nog nooit een kat geënt.

Of je het moet herhalen, tja. Er is ooit een onderzoek geweest dat kittens ente en 7 jaar later bloot stelde aan kattenziekte. De katten waren in de tussentijd niet geënt en geen enkele werd ziek. Het was een klein onderzoek, dus zou het zeker niet als sluitend zien, maar er is dus wel een reële kans.

Ik denk dat ik het voor de zekerheid wel nog zou herhalen als de kat niet al teveel stress heeft van de da en dan elke 3 jaar tot een jaar of 10.
Door kiara
frodo quin schreef: do 20 feb 2025, 07:57 Het lijkt logisch dat gecastreerde katten ook gevaccinyeijn, maar dat is zeker niet altijd perse zo. Mijn moeder en haar kant van de familie laten wel altijd de katers castreren maar er is nog nooit een kat geënt.

Of je het moet herhalen, tja. Er is ooit een onderzoek geweest dat kittens ente en 7 jaar later bloot stelde aan kattenziekte. De katten waren in de tussentijd niet geënt en geen enkele werd ziek. Het was een klein onderzoek, dus zou het zeker niet als sluitend zien, maar er is dus wel een reële kans.

Ik denk dat ik het voor de zekerheid wel nog zou herhalen als de kat niet al teveel stress heeft van de da en dan elke 3 jaar tot een jaar of 10.
Nou ik heb hier nog 2 katten en zijn geënt als kitten en jaar later nog een keer daarna nooit meer.
1 is 10 jaar
Ander is 12 jaar
En 1 van mijn zoon is 16 jaar
Alle 3 zelfde gedaan, en alle 3 nooit ziek.
En die van 12 is een Britse korthaar, die van 16 een Noorse boskat. Die van 10 een htk kat.
Komen ook gewoon buiten.

Ik vindt het wel goed zo. Heb al bonje gehad met die dierenarts omtrent het rekenen van de volle 100% consult.
Dus ga weer op zoek naar andere dierenarts.

En wat betreft je moeder / familie tja nooit enten ben ik geen voorstander van maar wat ik begrijp is dat ze dus nooit ziek zijn geweest.

Ik ben al geen voorstander van enten en zeer zeker niet elk jaar ( wat nog steeds dierenartsen en bv honden clubs eisen.

Ben ook in discussie op de honden club kwa enten van mijn herder.
Moet volgens de regels elk jaar.
Nou ze is getitterd ( dacht afgelopen september, was toen bijna 3)en dus voor het laatst geënt dat ze 4 maanden was, en alles was prima op orde.
Dus ik ent niet .
Maar goed moet ieder voor zich weten.
Door frodo quin
kiara schreef: do 20 feb 2025, 09:02 Nou ik heb hier nog 2 katten en zijn geënt als kitten en jaar later nog een keer daarna nooit meer.
1 is 10 jaar
Ander is 12 jaar
En 1 van mijn zoon is 16 jaar
Alle 3 zelfde gedaan, en alle 3 nooit ziek.
En die van 12 is een Britse korthaar, die van 16 een Noorse boskat. Die van 10 een htk kat.
Komen ook gewoon buiten.

Ik vindt het wel goed zo. Heb al bonje gehad met die dierenarts omtrent het rekenen van de volle 100% consult.
Dus ga weer op zoek naar andere dierenarts.

En wat betreft je moeder / familie tja nooit enten ben ik geen voorstander van maar wat ik begrijp is dat ze dus nooit ziek zijn geweest.

Ik ben al geen voorstander van enten en zeer zeker niet elk jaar ( wat nog steeds dierenartsen en bv honden clubs eisen.

Ben ook in discussie op de honden club kwa enten van mijn herder.
Moet volgens de regels elk jaar.
Nou ze is getitterd ( dacht afgelopen september, was toen bijna 3)en dus voor het laatst geënt dat ze 4 maanden was, en alles was prima op orde.
Dus ik ent niet .
Maar goed moet ieder voor zich weten.
Jawel hoor. Voor zover ze weten nooit kattenziekte of niesziekte. Ze leven vaak niet lang, maar van wat ik weet is het vooral aangereden, vergiftigd, neergeschoten, melkkliertumoren en nooit meer gezien.
Door kiara
frodo quin schreef: do 20 feb 2025, 09:29 Jawel hoor. Voor zover ze weten nooit kattenziekte of niesziekte. Ze leven vaak niet lang, maar van wat ik weet is het vooral aangereden, vergiftigd, neergeschoten, melkkliertumoren en nooit meer gezien.
Tja dat gebeurt ook vaak helaas ( aangereden, vergiftigd, neergeschoten.
Maar melk klier tumoren tja laten helpen en niet alleen de katers toch lijkt mij.
Door frodo quin
kiara schreef: do 20 feb 2025, 10:02 Tja dat gebeurt ook vaak helaas ( aangereden, vergiftigd, neergeschoten.
Maar melk klier tumoren tja laten helpen en niet alleen de katers toch lijkt mij.
Vind ik ook, maar de manier hoe iemand naar dieren kijkt verschilt nogal. Voor hen zijn katten leuk, maar gaan toch snel dood dus ga je niet mee naar een da want dat is geld weggooien.
Door kiara
frodo quin schreef: do 20 feb 2025, 12:38 Vind ik ook, maar de manier hoe iemand naar dieren kijkt verschilt nogal. Voor hen zijn katten leuk, maar gaan toch snel dood dus ga je niet mee naar een da want dat is geld weggooien.
Ja dat deugt niet vindt ik.
Wat voor dier dan ook groot of klein heeft recht op evt dierenarts. En anders niet aan beginnen
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door