Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
Hele erge jeuk, ze had/heeft vlooien en is vorig weekend gesprayt met frontline. Dat ging niet heel goed met haar dikke vacht. Zo ik haar nog een pipet van iets mogen geven? En kan ik haar iets geven tegen de jeuk?
Door cath
Frontline werkt echt niet goed.
Heb het ooit gekocht omdat een van mijn kittens vlooien had.  Werkte niet, en heb een ander merk gekocht. Heb je de combo? Die zou iets beter zijn.
Voor de gewone frontline zijn vlooien resistent geworden.
Door Martine-Tom
Ik zou niet nog een keer behandelen geven....Wassen met teershampoo of betadineshampoo werkt hier heel goed, en dagelijks kammen om zeker te zijn dat er geen vlo meer zit.
Vlooienspullen zijn echt rotzooi (al snap ik dat je het gegeven hebt hoor zo bedoel ik het niet!) maar 2 op zo'n korte termijn zou ik niet doen, Tom is onlangs vergiftigd geraakt door slechts 1 pipet, zijn nieren begonnen het zelfs al bijna op te geven dus als je het nog uit kan stellen en rekken tot ze er weer 1 zou mogen zou ik dat zeker doen.
Door Martine-Tom
hannabelgje schreef: Kammen met vlooienkam gaat niet met haar vachtje. Daar komt ie niet doorheen. Waar koop je die shampoo?
iK heb hem gewoon van de dierenwinkel, de teershampoo dan. Debetadineshampoo bij de Kruidvat en Etos enzo  :)
Vervelend dat je haar niet kan kammen, bij Freud lukt dat ook niet...
Door Martine-Tom
Ik heb Tom van de week in een bad gezet, helemaal onder, snoetje boven water uiteraard  ;) met teershampoo en hem zo 5 minuten laten staan, er liepen zo 2 vlooien af, daarna ook niks meer gezien en zijn jeuk is echt 80% minder als voor zijn bad, dus als je dat met haar voor elkaar kan krijgen is dat mss een idee  :)

Edit:  Skip deze maar....even vergeten dat Fleur een kat is....bad zal niet zo makkelijk gaan ga ik zomaar vanuit  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op za 27 sep 2014, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dinky89
Heb hier op het forum volgens mij wel gelezen over diatomeenaarde (of hoe het maar precies heet) bij de bestrijding van vlooien? Misschien dat je daar iets mee kan?
Door pearlsofpassion
Ik zou binnen een paar weken dan wel een pipetje advantage of stronghold geven.
Spray werkt nooit afdoende om ze echt weg te krijgen. 
En ik zou wel 2-3 maand onderhouden, ofwel met pipetjes ofwel met regelmatig shampoo, omdat vlooier erg hardnekkig zijn als je de behandeling niet doorzet.  Eens je weer met volwassen vlooien zit, zit je ook weer met eitjes en kan de hele cyclus opnieuw beginnen.

Ik heb ooit echt maandenlang, meer dan een half jaar alles geprobeerd om vlooien weg te krijgen. Spray, zowel de katten als de omgeving, met de hand wegvangen aantal keer per week. Maar nooit onder controle gekregen. Zelfs een heel sterke spray gekocht, die werkte op zich wel, maar altijd weer kwamen er weer eitjes uit waarvan de vlooien dan weer de kans kregen om eitjes te leggen voor ik ze aan kon pakken. Dat gaat sneller dan je mag behandelen met spray. Bovendien kreeg je die vlooien ook nooit allemaal weg met de spray.  Er bleef er altijd nog wel eentje over. En de katten vonden het vreselijk, op den duur werden ze heel erg bang en een keertje zelfs aggressief (en dat ken ik verder echt niet bij mijn katten).  Ons Kleintje is nog steeds doodsbenauwd van gelijk welke spuitbus van toen. 
Pas met een pipetje kreeg ik alle vlooien weg, waarna ik het wel kon opvolgen in combinatie met een omgevingsspray. 
Tegenwoordig probeer ik zelfs niet meer zonder pipet, maar ik heb dan ook geen katten die daar last van hebben.  Ik vind dat dan iets minder rommel op hen dan maandenlang aanmodderen met spray's en dergelijke.  Die shampoo's kan ik wel volgen dat dat minder ingrijpend is.  En als je katten hebt die niet tegen die pipetjes kunnen, is dat natuurlijk zoveel mogelijk te vermijden. 
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op za 27 sep 2014, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
Teershampoo werkt niet tegen vlooien maar tegen jeuk.
Fleur ging heel goed, maar sinds gisteren weer meer aan het likken en onrustiger.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door