Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Vivianneb schreef: Yup daar heb je gelijk in, ik zeg ook niet dat ze die ziekte krijgen, maar ik weet niet in hoeverre het trans-eh-hoe-zeg-je-het-in-het-nederlands transfers..

Maar ik denk wel dat ik ergens een klepeltje heb - maar die klok nog niet weet te vinden (eh andersom)
Op zich denk ik wel dat vlees van kleine dieren beter is voor katten, maar ook bij is dat intuïtief. Maar je link gaat dus over de gevolgen van spierafbraak, daarbij komen de afgebroken eiwitten rechtstreeks in het bloed en een overschot daarvan is slecht. Maar myoglobine in de voeding wordt eerst afgebroken tot losse aminozuren in de maag en darmen en daarna worden die aminozuren verwerkt door de lever. Myoglobine kan dus niet via de voeding in het bloed komen.

Aan de topicstarter: Ik denk aan de ademhaling of het hart als probleem. Ik zou het inderdaad laten nakijken door de dierenarts, die kan er meer van zeggen dan wij hier. En inderdaad, hart voeren is belangrijk. Niet alleen als extraatje maar als vast onderdeel van het menu.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door