Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sarah5
miik schreef: Ik zou een kilo Diatom kopen en een dagje helpen om alles in te smeren met dat poeder.
Het is niet duur... Ik zou daar zelf de kittens en de poezen in huis, de mandjes, het kleed etc etc alles inwrijven....
Dan na 4 dagen herhalen en dan elke 2 weken...
Ik geloof dat er een waarschuwing bij staat dat het niet mag bij hele jonge dieren, maar als je niets doet heb je grote kans dat de kittens bloedarmoede krijgen (of al hebben) en daaraan dood gaan....
Diatom kun je bestellen bij De Baroen.
Diatom is 16,50 per 2 kilo met doseerfles. dit doodt de volwassen vlooien maar ik vraag me af of het handig is bij zulke kleine kittens door het extreem uitdrogende effect......
Door Leonike
Wonder boven wonder zijn de kittens nu (nagenoeg) vlooivrij.
Ik heb zaterdag met alle uitgebreid zitten kroelen (lees: met eigen ogen willen checken), maar geen vlo te zien.
Ze zijn (eigenlijk te kort op elkaar) 2x behandeld met frontline spray.
Volgens de da assistente (ja, ze hebben gebeld!) was dat het enige dat mocht bij zulke jonge kittens.
Ook de bank, kussens e.d. zijn gesprayd.
Hopelijk blijft het nu weg.

En, ook heel fijn:
Ik was aangenaam verrast om te horen dat de kittens pas op z'n vroegst met 10 weken weggaan.
Ze hadden het eerst over 8 weken (dat lees je helaas nog steeds vaak, ze wisten denk ik ook niet beter).
Door Leonike
koekje schreef: Ah, dan zijn ze toch misschien niet helemaal van slechte wil. Ik blijf er wel bij dat moederpoes castreren de beste optie is.
Dat is ze van ongeveer 100 kanten verteld :biggrin2:.
Gezien het gemopper van zwager over de kittens, verwacht ik wel dat ze dat gaan doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door