Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Kattenbeten worden abcessen hoor, als je er niets aan doet.  En het gaat vrij diep, zit vol met ontstekingsbacteriën en gaat dus vrijwel altijd ontsteken en is moeilijk van buitenaf te verzorgen.  Dus goed dat je het meteen grondig behandeld hebt.
Wachten tot het terug dichtgroeit (met het abces binnenin de huid) of tot het geheel openbarst tot een grote wonde, dat heb ik ooit gezien (beide op dezelfde kater  >:() en dat is echt geen aanrader. 
Goed dat je geen risico genomen hebt en het nu mooi genezen is.
Nou precies, en zo op zijn staart vind ik er al helemaal geen fijne plek voor om het risico te nemen... dus ik ben ook blij dat ik nog even met de da overlegd heb en we Sim nog hebben gepest met een injectie! Hij was wel zwaar beledigd ;D

En als nou bij Jootje al het haar weer terug groeit waar de wondjes zaten dan zijn we weer helemaal back to normal! Morgen ga ik solidago ophalen en voorkomen we daar hopelijk de komende jaren nierfalen mee! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door