Maar wat daarnaast opviel aan de echo was dat hij erg weinig nierschors heeft. Het was een zware dag, ook omdat ik vanmorgen van de zorgen niet meer kon slapen, dus vergeef me als ik het verkeerd onthouden heb (en aan de dames dierenartsen, voel je vrij om me te verbeteren als ik onzin wauwel!) maar volgens mij zij de dierenarts die de echo maakte dat je normaal een verhouding hebt van 50% schors en 50% merg en dat dat kan varieren tot 25% schors, maar daar kwam ze niet aan bij de ene nier en bij de andere helemaal niet. Kortom, ik heb nu als extraatje ontdekt dat Jootje zijn nieren niet optimaal zijn. Natuurlijk niet perse een grote ramp, want ook met 1 nier kan je prima, dus ook met 2 'halve' nieren om het maar even zo te noemen, maar toch vraag ik me af wat ik kan doen om toch die nieren extra te ondersteunen zodat ze zo goed mogelijk hun werk blijven doen! Nierwaarden zijn nu nog ok, maar dat willen we natuurlijk ook graag zo houden. Ik ga zelf als ik weer wat wakkerder ben wel in de boeken duiken enzo, maar ik ben ook wel benieuwd wat jullie zouden doen!
Ik was trouwens erg blij dat er geen sprake van gruis was (nou ja, aan de andere kant, een blaasontsteking door gruis slaat waarschijnlijk niet zo snel over op de nieren...), ik was de dag er voor al gewaarschuwd voor een mogelijke sluimerende salmonella besmetting door rauw voor