Ik kwam er achter dat het om een kat ging, een paar uur na mijn antwoord. Ik was in de war door de foto van je honden
De ingreep lijkt heftiger dan het is. Het is natuurlijk maar heel erg klein in zo'n oortje. De kat merkt er zelf niks van, dat scheelt. Na die tijd wel wat gevoelig, maar dat is goed te behandelen met pijnstillers of druppels.
Het nadeel van een poliep is wel dat hij terug kan komen als hij verwijderd is. Het andere nadeel is dat een poliep door blijft groeien als hij niet verwijderd wordt. Uiteindelijk kan hij de gehoorgang afsluiten en zo doofheid en ontstekingen veroorzaken.
Het voordeel is dat een poliep vaak op een steeltje zit. Dat steeltje is dus heel dun, terwijl de poliep zelf best dik kan zijn. Dat beperkt dus het wondje wat achterblijft.
Leuk is het zeker niet. Je wil dat je dier gezond is. Operaties, buiten een castratie om, wil je al helemaal niet.
Maar je moet dit gewoon goed bespreken met je dierenarts. Die kan je meer vertellen over deze ingreep en de ervaringen van eigenaren en dieren. Ik ken maar één geval. Ik neem aan dat je dierenarts er veel meer kent. Ik ben ook geen arts, alleen maar een dierenartsassistente
Hoe is het met je kat nu? Knapt ze al wat op?
En met jou ook nog alles goed?