Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2753825
Ienie heeft kanker. :'(

Op een nieuwe foto zie je heel goed dat het bij haar kniegewricht langzaam weggevreten wordt.
Ook zie je afwijking in haar dijbeen in de vorm van kleine witte vlekjes.

Foto's worden nog extra beoordeeld door Jacob Deinum. Maar eigenlijk is het wel duidelijk.

Haar rug buik en borst zien er nog goed uit. Geen duidelijke uitzaaiingen. Dus ik denk dat we voor pootamputatie gaan om haar nog een kans te geven.

Arme ienie. Pas 10 jaartjes oud. .'(
#2753897
Zo snel mogelijk. Er wordt nog even ruggespraak gehouden met een andere arts. Iemand met nog meer kennis van zaken. Gewoon voor de zekerheid. Maar dat t met haar poot nooit meer goed komt is duidelijk. Al zou daar een andere oorzaak voor zijn.
Het is bidden dat er echt nergens uitzaaiingen zijn. Maar niemand kan die garantie geven natuurlijk.
Ik wil ienie niet zo'n operatie aandoen als het maar voor een paar maanden is. Maar je weet niet of dat zo is. Dat maakt t extra moeilijk.
#2754129
Veel sterkte met de operatie.

Ik heb al vele verhalen gelezen en gevolgd van katten met kanker in de poot.  Die deden het allemaal prima na de amputatie.  De baasjes hadden het er steeds een stuk lastiger mee om eraan te wennen dan de kat zelf.
Leg haar maar goed in de watten, na de operatie. Dat ze snel weer te been is.

1 van die katten heeft trouwens preventief een kleine chemokuur gehad.  Dat was een kat die reizen niet erg vond en op zijn gemak was, anders is dat niet te doen.  Men wilde gewoon de eventuele uitzaaiingen elimineren voor ze ook schade aan konden richten.  Ik kom bijna niet meer op dat forum ( zit altijd hier  ::)), maar toen ik ze het laatst hoorde deed die kat het helemaal prima.
Chemo schijnt voor katten niet erg ingrijpend te zijn en ze lijken er weinig last van te ondervinden.  Relatief gezien natuurlijk, maar zeker niet zoals mensen.  De verplaatsing en het feit dat ze een tijdje een naald in hun pootje moeten krijgen, is vaak het lastigst voor de kat.

Ik wil het maar meegeven.  Ik weet niet wat nuttig is of mogelijk in jullie situatie en hoe Ieniemienie reageert op bepaalde zaken.
Het kan alleszinds helemaal goed komen, ook met een pootje minder.  Ik duim mee dat er geen uitzaaiingen zijn en ze snel opknapt.
#2754169
Dank voor je positieve berichtje. :-*
Over chemo hebben we het eigenlijk niet gehad.
Meneer Spreeuw vroeg het toen ik thuis kwam.
Als het zou bijdragen en het zou voor sano geen gevaar opleveren denk ik dat het voor mij wel een optie zou zijn.
Ze vindt de d a en de auto vreselijk. Maar t lijkt me erger als je amputeerde en het is binnen (te) korte tijd weer terug.
Ik zal eens overleggen en zien wat de verzekering daarmee doet.
#2755640
Onze Tom (4) doet het prima op 3 poten. Zijn achterpoot is geamputeerd na een ongeluk. Na de operatie had hij de eerste paar weken wat moiete met het vinden van zijn balans bij lopen en springen, maar dat was na een week of 4 echt wel over. We zijn nu 2 jaar verder en hij doet het echt prima. Hij is vrolijk, razendsnel, speels en heeft een heel gelukkig kattenleven. Hij loopt overdag ook gewoon buiten rond en redt zich prima, ook tegenover andere katten, honden, vee en spelende kinderen. Daarnaast is hij ook op 3 poten nog steeds een uitstekende jager. Als er geen uitzaaiingen te vinden zijn, zou ik in jullie geval ook voor amputatie gaan. Wij vonden het er zelf eerst erg naar uitzien, maar dat went snel en zeker aks de vacht weer is aangegroeid valt het eigenlijk niet eens op. Wij hadden er echt meer last van dan hij en achteraf zijn we alleen maar heel blij dat ie er nog is en hij nog heerlijk van het leven kan genieten (en wij van hem)... Sterkte in de beslissing en een knuf voor Ienie
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door