Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Hooguit 15% van de blaasontstekingen bij katten heeft een bacterie als oorzaak, zomaar AB voorschrijven is niet slim. Katten hebben altijd hoge leuko's in de urine, die uitslag kun je negeren. Ik heb ook nog nooit een andere uitslag dan 500 gezien. Je kunt urine bij het lab laten testen om te kijken of de eiwitten uit de blaas of de nieren komen. Vaak is de oorzaak niet duidelijk van blaasontsteking, je kunt dan Cystease overwegen om de blaaswand te versterken.

Herplaatsers, waarom moesten ze weg? Als je die mensen niet goed kent, vraag ik me altijd af in hoeverre dit probleem al speelde. Mensen die van een kat af willen, zijn lang niet altijd eerlijk.
NoaKaj schreef: Hooguit 15% van de blaasontstekingen bij katten heeft een bacterie als oorzaak, zomaar AB voorschrijven is niet slim. Katten hebben altijd hoge leuko's in de urine, die uitslag kun je negeren. Ik heb ook nog nooit een andere uitslag dan 500 gezien. Je kunt urine bij het lab laten testen om te kijken of de eiwitten uit de blaas of de nieren komen. Vaak is de oorzaak niet duidelijk van blaasontsteking, je kunt dan Cystease overwegen om de blaaswand te versterken.

Herplaatsers, waarom moesten ze weg? Als je die mensen niet goed kent, vraag ik me altijd af in hoeverre dit probleem al speelde. Mensen die van een kat af willen, zijn lang niet altijd eerlijk.
Waarvan komt de ontsteking dan wel?
Ale, bij een ontsteking is er toch altijd sprake van een infectie, anders heb je toch geen ontsteking? Of is het auto-immuun?
Dat de stick's niet betrouwbaar zijn ivm bloedcellen heb ik ook al gemerkt, maar of ze altijd bij katten zo hoog liggen, daar zou ik op moeten letten...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door