Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door EllenL
fem fatale schreef: Bij Jet gebruik ik een gewone baby/peutertandenborstel, en hexarinse mondspoeling. Daarmee blijven de tandproblemen redelijk onder controle. Daarnaast krijgt ze probiotica, cranbbery, visolie en dus chinese kruiden (geen idee welke, ik neem gewoon het potje mee van de dierenarts) voor haar algemene weerstand, en daarvan merk ik dat ze opvallend veel vrolijker is geworden (zelfs bezoek valt het op) en dat ze het tandenpoetsen veel makkelijker toestaat en er vaker zelf om vraagt (ik neem aan dat ze minder gevoelig is geworden in haar bekje) en ze bloedt minder. Het tandenpoetsen had op zichzelf al een goed effect op haar vacht (zonder behandeling heeft ze denk ik supersmerig speeksel ofzo) en nu met de rest erbij merk ik dat ook haar vachtconditie verder verbetert.

Jet is wel een echte barfkat, ze krijgt 2 keer per dag een lepeltje kvv met de medicijnen erdoor, maar verder eet ze alleen volledige prooi, en toch heeft ook zij tandsteen. Maar bij haar zijn er geen extra tanden meer getrokken, en dat is op zich al best een prestatie.

Hieronder een filmpje van hoe het tandenpoetsen bij Jet gaat. Die enorme aanloop die hoort er bij ons echt bij:

Wat een ontzettend goed filmpje :) Super dat je dat zo rustig opbouwt en het leuk houdt ondanks dat het eigenlijk helemaal niet leuk is :) En wat is Jet een mooie kat zeg :smitten:
Door fem fatale
Dank je.

Dat rustig opbouwen en het leuk houden is wel echt een voorwaarde als je dagelijks iets vervelends moet doen met een kat. (Ook bij minder vaak trouwens, bij mij melktrappelen ze alledrie met hun nagels eruit, dus knip ik de voorpootjes, ook dat is gewoon lekker knuffelen, 2 nagels knippen en weer lekker knuffelen en zien of ik verder mag gaan. Uiteindelijk knip ik alle 10 de nageltjes, maar ik doe het niet in 1 keer.) Het was in het begin ook veel meer een gevecht, maar ze weet nu dat het toch wel gebeurt dus probeert ze gewoon optimaal te genieten van het feit dat ze me even helemaal voor haarzelf heeft.

Barfplaats wordt gesponsord door