Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

[quote="denise1968"]
In de praktijk kan dit soms anders uitwijzen. Niet alles is onderzocht! Je noemt ook wel een hoop dingen achter elkaar op zeg braken, niet eten, diarree jemig dan is de kat wel heel ziek. Bij mij liepen ze er nog fit bij, ogen staan goed, eetlust is goed. Met rijstewater ben ik er altijd goed mee weggekomen. Natuurlijk als er meer aan de hand is zeker naar de DA want dan zou het zomaar kunnen dat je met een virus of bacterie te maken hebt.
[/quote]

graan en duzz ook rijst kunnen zeer nadelige/ongunstige bijwerkingen triggeren (!!) bij een kat

uitdroging en verlies van substantiële voeding,omdat de darm erg snel geleegd wordt, is waar je nu op gaat letten

~

een kat met te dunne poep kun je helpen door:

-probiotica te geven
-iep-schors, lees meer:  of googel zelf  ;)
  http://www.yourhealthfoodstore.co.uk/he ... m-capsules
-cell-zouten
  http://www.celzouten.eu/celzouten-adler ... ?_Mid=a601
-en misschien nog wat zilver-water...

dit om zo rap mogelijk de de normale bacteriën/etc in de darm weer aan te vullen,
niet om de te dunne poëp te stoppen met plakmiddelen  ;)
[quote="denise1968"]
Doe wel rijstewater bij een beetje vers vlees. Heb ik bij mijn katten als kitten ook gedaan en dit ging goed. Als het erge diarree meer rijstewater doen dan vlees want dan geef je die darmen een beetje rust.
[/quote]

Denk dat dat gewoon een toevalstreffer was., een carnivoor kan niet zoveel met zetmeel
Mensendarmen en ook die van andere omnivore dieren zijn gewoon anders maar of het dan ook altijd werkt?
Mijn ervaring is juist dat rauw vlees de darmen rust geeft. Deze tip kreeg ik trouwens ooit van een consulent van een brokken fabrikant. "wanneer je de kittens afspeent eerst rauw vlees geven zodat je voorkomt dat ze diarree krijgen"  was het advies.
Een toevalstreffer. Weet je hoe vaak mijn kittens diarree hebben gehad! Denk dat je zelf goed moet opletten wat werkt, maar bij mij heeft het gewerkt. En toevallig ook nog van de week! De dag erna weer een drol! Ik blijf dit dus gewoon doen.
Zelfs bij Jet haar darminfectie had ze 1x diarree, en de dagen erna weer normale ontlasting, en pas na een week weer een keer diarree. Zonder rijstwater of wat dan ook, want ik ging pas na de 2e keer naar de DA. Dus ik denk dat het echt wel toeval kan zijn dat het de volgende dag weer goed gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door